Jump to content
Dutchy3010

[Gerucht] GTAV deze herfst al naar PC?


GTAGames.nl afbeelding
Volgens Forbes (een zakentijdschrift) heeft Nvidia (een producent van computerhardware) laten vallen dat GTA V deze herfst al naar de PC komt! Dat kwam naar voren uit een gesprek met betrekking tot de kwartaalcijfers van Nvidia.

De senior director of investor relations zei het volgende: "preparing their systeem for a strong roster of games coming this fall, Like Call of Duty: Ghosts, Grand Theft Auto V and Assassin's Creed IV."

Of het waar is valt uiteraard nog maar te bezien, maar het levert allicht iets meer hoop voor de PC spelers!

Bron: Forbes

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik denk dat het voor een van de meest bekende game serie's ter wereld helemaal niet gaat om de piraterij, ze zullen het er sowieso wel uit halen. Bijna alle grote game's komen direct voor PC en Console's, dus waarom kan R* dat niet? Waarschijnlijk wel een geld kwestie maar ik vraag me af of ze nu geld mislopen of juist meer verdienen.

Was het niet bij IV dat Rockstar miljoenen kreeg om IV eerst te releasen voor de consoles? Rockstar releaste in ieder geval eerst de DLC's op de Xdoos puur voor het geld.

Daar is volgens mij nooit bewijs voor geweest en puur een theorie. Ik denk dat uiteindelijk procentueel niet veel verschil is tussen nu een console versie en later een PC versie, mensen met een console zullen eerder de console versie kopen dan een pc versie. Andere grote games (CoD bijvoorbeeld), doet ook alles tegenlijk en zij doen het ook voor het geld.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik denk dat het voor een van de meest bekende game serie's ter wereld helemaal niet gaat om de piraterij, ze zullen het er sowieso wel uit halen. Bijna alle grote game's komen direct voor PC en Console's, dus waarom kan R* dat niet? Waarschijnlijk wel een geld kwestie maar ik vraag me af of ze nu geld mislopen of juist meer verdienen.

Was het niet bij IV dat Rockstar miljoenen kreeg om IV eerst te releasen voor de consoles? Rockstar releaste in ieder geval eerst de DLC's op de Xdoos puur voor het geld.

Ik denk dat uiteindelijk procentueel niet veel verschil is tussen nu een console versie en later een PC versie, mensen met een console zullen eerder de console versie kopen dan een pc versie. Andere grote games (CoD bijvoorbeeld), doet ook alles tegenlijk en zij doen het ook voor het geld.

Hier sluit ik me bij aan. De piraterij is natuurlijk aanwezig bij de pc's maar dit is denk ik toch maar een kleine marge t.o.v. de legale verkochte versies.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Daar is volgens mij nooit bewijs voor geweest en puur een theorie. Ik denk dat uiteindelijk procentueel niet veel verschil is tussen nu een console versie en later een PC versie, mensen met een console zullen eerder de console versie kopen dan een pc versie. Andere grote games (CoD bijvoorbeeld), doet ook alles tegenlijk en zij doen het ook voor het geld.

Bij een game als Call Of Duty moet je er rekening mee houden dat die game elk jaar of om het jaar uitkomt, dus veel ruimte voor exclusieve releases is er niet. Een grote GTA komt tegenwoordig elke pakweg vier/vijf jaar uit en is volgens mij de grootste inkomstenbron van Rockstar (of Take Two, weet even niet zeker meer). Oftewel, ze moeten nu flink cashen om de komende jaren met een stuk minder winst of zelfs verlies zonder enige problemen door te komen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Bij een game als Call Of Duty moet je er rekening mee houden dat die game elk jaar of om het jaar uitkomt, dus veel ruimte voor exclusieve releases is er niet. Een grote GTA komt tegenwoordig elke pakweg vier/vijf jaar uit en is volgens mij de grootste inkomstenbron van Rockstar (of Take Two, weet even niet zeker meer). Oftewel, ze moeten nu flink cashen om de komende jaren met een stuk minder winst of zelfs verlies zonder enige problemen door te komen.

Take Two heeft ook nog 2K Games onder haar hoede dus daar krijgen ze ook nog veel geld van sinds 2K regelmatig games uitbrengt. En betreffende R*, ze maakten de voorbije jaren ook nog Max Payne, LA Noire en Red Dead Redemption die allen goed verkocht waren dus naar mijn mening moeten ze het helemaal niet alleen maar van de GTA serie hebben.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Heb het even opgezocht en een verliesmakende periode die ik in mijn hoofd had betrof slechts een kwartaal. Maar goed, blijft wel over dat ze niet zo vaak kunnen cashen als andere uitgevers met jaarlijkse titels, dus dan willen ze het waarschijnlijk wel even goed aanpakken als ze eenmaal de mogelijkheid hebben.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het zijn irritante financieel ingewikkelde constructies die er rondgaan, en dat maakt het voor ons niet veel transparanter. In alles wat ik hierboven lees, zit waarheid en onderlinge afhankelijkheid van.

Als het gaat om al dan niet moeten cashen op GTA V: Rockstar Games heeft zelf de grootste afhankelijkheid van de verkoop. Tenslotte is het de ontwikkelaar die de komende jaren voor zijn volgende titel wel de studio's moet onderhouden en de ontwikkelaars van brood op de plank moet voorzien. Bij een productie als de huidige GTA's (IV, V) moeten we ons niet vergissen in hoe ontzettend veel dit kost. Ten opzichte van bijvoorbeeld EA Sports ontwikkelteams, welke veelal voortborduren op de vorige versie, en vaak met een paar maand wel grotendeels klaar zijn. Rockstar Games heeft meer dan eens toegegeven ook echt die jaren die ze niet een nieuwe GTA releasen nodig hebben om een nieuwe game te maken.

Dan is er inderdaad uitgever Take Two. Ja, die heeft inkomsten ook van 2K games. Maar die zijn niet bedoeld om Rockstar Games mee overeind te houden, al zit er wel een dergelijke afhankelijkheid vermoedelijk. Als Rockstar Games financieel in zwaar weer komt zal Take Two het niet een financiële injectie blijven geven maar gewoon de stekker eruit moeten trekken, hoe goed de GTA reeks ook is.

@ Davedavy en MP over de DLC's:

Rockstar Games en / of Take Two hebben inderdaad een best winstgevende deal gehad voor het "exclusief" op de 360 releasen van TLAD, TBOGT en later de standalone Episodes of Liberty City. Wat hiervoor de reden is geweest zullen we nooit weten. Je kan er echter gif op innemen dat er momenteel door Sony en MS echt wel aangeklopt wordt bij Take Two / Rockstar om nog eens zo'n deal te mogen maken. Tenslotte staan de fans faliekant op hun kop van GTA V én GTA Online, en zag ik zelf al ergens een opmerking dat GTA Online misschien wel net zo'n indrukwekkende stap is zoals het was toen we van 2D naar 3D gingen. (GTA2 naar GTA III)

Op zich kunnen dergelijke deals best wel de achtergrond zijn van de release. Take Two heeft zeggenschap, Rockstar zelf ook tot op zekere hoogte, maar de portemonnee van Sony en MS ook. Als deze twee reuzen t.b.v. consoleverkoop een PC-release met een financiële injectie kunnen uitstellen laten ze het zeker niet na. Ook al zijn het boevenstappen, het kan. Als Rockstar en / of Take Two genoeg geboden krijgen én het valt boekhoudtechnisch en wettelijk te verklaren gaan ze heus wel overstag. De hoogste bieder wint over het algemeen. :7

Ik denk wel dat de ontwikkeling van GTA Online de release op PC ten goede kan komen. Hoe eerder ze die release ook succesvol doen (met uiteraard de nodige nasleep in de vorm van het moeten patchen van onvoorziene problemen) hoe eerder ze volop verder kunnen met het ontwikkelen van extra content. Natuurlijk is het overzetten voor PC ander werk dan nieuwe content maken, maar uiteindelijk zal die nieuwe content ook moeten worden overgezet, dus die flow in productie moet overeind blijven staan.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Maar toch is ers iets onbeantwoord hoor. Sony en MS zijn concurenten, waarom zouden ze dan betalen om de PC versie uit te stellen terwijl de meeste spelers op PS3 spelen of op een xBox 360. Trouwens het systeem waar GTA IV mee werkte (GFWL) is ook van MS, dat zal ook wel enige centen kosten dus van de ene kant zou het raar zijn. Waarom zouden MS en Sony dat dan niet doen bij games als Battlefield, Assasins Creed etc.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het kan ook gewoon een afweging van Rockstar zijn. Ik ben een PC gamer, ook al heb ik een PS3. PC vind ik zoveel leuker... Als ik wist dat GTA V gelijk uitkwam op PC of korte tijd later, koop ik het spel niet voor de PS3. Sterker nog, ik heb mijn PS3 aangeschaft om GTA V eerder te kunnen spelen. Op deze manier kunnen ze veel PC gamers verleiden om toch de console-versie te kopen, dus twee keer inkomsten.

Dit is ook ideaal voor zowel Microsoft als Sony. Door GTA V worden meer consoles verkocht, dus dat is voor beiden prima. Het aantal mensen dat het spel voor de PC koopt blijft waarschijnlijk ongeveer gelijk, wat dat betreft is er geen verschil voor Microsoft, maar de verkoop van consolespellen (zowel PS3 als Xbox360) gaat omhoog. Dus het is zowel voor Rockstar als voor Microsoft als voor Sony ideaal om de PC versie later te laten komen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...