Jump to content

De Muziekkroeg - Het trefpunt voor geluidsjunkies


Silverbyte

Recommended Posts

Eén van mijn favoriete Kinks-songs is een ballad die eigenlijk niet echt rockt:

. Maar ondanks het softe karakter van dit nummer zijn de gitaren heel erg lekker. Het klinkt heel ruimtelijk, en dat past er goed bij. Boodschap is ook moedgevend, ik word er zelf altijd vrolijk van.
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 711
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    88

  • Silverbyte

    75

  • GuitarGuy666

    73

  • Foreigner97

    49

Leuk topic! Ik kom net terug van Pukkelpop waar ik nieuwe groepen heb leren kennen en groepen die ik al kende eens heb gezien. Een zeer muzikale driedaagse dus. Heb nu ook een heleboel artiesten die ik wil beluisteren.

Om mezelf even samen te vatten op muzikaal vlak: ik zit nu in een soort verkenningsperiode voor de jaren '60, dus als je goede groepen kent, mag je die zeker zeggen. Verder luister ik natuurlijk ook naar hedendaagse groepen, zoals Editors en Muse. Op 2 november ga ik Editors nog eens zien en hadden ze hun optreden in België wat tactischer gepland, had ik Muse nu al gezien.

Verder ben ik ook een fan van Panic! At The Disco, maar ik ken niemand die hun echt goed kent. Zou doodgraag naar een concert gaan van hun op 9 november, maar alleen is ook maar alleen.

Ik zou trouwens The Beatles zeggen in die eindeloze discussie, maar eigenlijk staan The Doors gewoon boven die twee voor mij. Die maakten goede muziek en zijn gewoon een legendarische band.

Link to comment
Delen op andere websites

... De ene keer diepe teksten als van Atmosphere en Genelec & Memphis Reigns...

"In the days of kings and queens I was a Jester" I'm digging this :klap: Ik weet dat ik 't je al eens gevraagd heb Spacy, maar als je nog wat hip-hopartiesten zou kunnen posten met sterke songtexts, dat zou prachtig zijn. :$ Wat ik al ken en heul goed vind (en dus meer zoek in diezelfde stijl): Atmosphere, Brother Ali, Aesop Rock, Immortal Technique, Jedi Mind Tricks, Vinnie Paz, AOTP, La Coka Nostra, Sick Jacken, Eyedea & Abilities, Styles Of Beyond, Fort minor enzovoort.

Link to comment
Delen op andere websites

The Dylans klinken erg gaaf! Hier ga ik zeker meer van opzoeken, thanks. :puh: Over ondergewaardeerd gesproken...:

The Outfield!

Huh, The Outfield? Die hadden toch een monsterhit met Your Love? Ja, inderdaad. Velen die GTA Vice City hebben gespeeld (en dat zullen er wel wat zijn hier) zijn verknocht aan dat nummer. En toegegeven, het is een heerlijk nummer. Maar naast hun populaire debuutalbum Play Deep, waar Your Love ook op stond, hebben ze nog veel meer albums uitgebracht, waarvan de laatste uit 2011 dateert. Ik noem: Bangin', Voices of Babylon, Diamond Days, Rockeye, Extra Innings, Any Time Now en RePlay. Daarnaast zijn er nog een tal live-opnames die vastgelegd zijn op een schijfje, en een tig 'Greatest Hits'-platen. De algehele setting bestaat uit een leadzanger/bassist, een gitarist die ook zingt en een drummer. De bassende leadzanger heet Tony Lewis, de gitarist heet John Spinks en de drummer is een aantal keer gewisseld. In het begin was het Alan Jackman, hij is er rond 1989 uitgestapt en rond 2009 er weer ingegaan.

Goed, enkele gave platen van The Outfield die géén hits zijn geworden, maar het in mijn opinie absoluut waard waren:

http://www.youtube.com/watch?v=NvghtjHYgYM

Inderdaad, Young Love. Niet te verwarren met Your Love. Rockeye, 1992

RePlay, 2011

http://www.youtube.com/watch?v=eAtD9s9otNI

Bangin', 1987

Any Time Now, 2006. Het is echter eerder geschreven/opgenomen: het is ook te horen op een concert in 2000

Goed, dit was zo'n beetje wat ik kwijt wilde. Het liefst plaatste ik nog zo'n tien nummers, maar helaas staan lang niet al mijn favorieten op YouTube (!). Grappig detail is overigens dat ze in hun thuisland, het Verenigd Koningkrijk, amper succes hebben gekend, maar in Amerika een schreeuwende, grote fanclub schenen te hebben (uitgebreid te horen bij een concert in Tyler, Texas, 1986.

Meer info: de wiki-pagina (Ja, Engels: Nederlands bestaat vooralsnog niet).

Wat vinden jullie er van? Wellicht hebben jullie ook nog leuke nummers van dit gave bandje, maar daar ga ik niet van uit... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

The Dylans klinken wel goed, maar niet iets waar ik meteen actief naar zou gaan luisteren. The Outfield wil ik zeker nog wel eens wat meer van horen. Dan moet ik eerst wel door mijn lijstje geraken van artiesten waar ik de muziek van wil beluisteren.

Iemand nog groepen/liedjes uit de jaren '60 die ik zeker moet beluisterd hebben?

Ben trouwens nu maar begonnen met alles van Muse eens te beluisteren. Op Pukkelpop had ik iets gewonnen waarmee ik een jaar gratis naar muziek kan luisteren, Deezer namelijk. Het is online, maar je kan muziek offline ook beschikbaar stellen zonder het te kopen (wel voor even dan). Gaat me handig uitkomen als ik naar albums van groepen ga luisteren.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

In reactie op de Beatles / Stones / Beasty's vraag.. Lastige. Ik denk dat ik ze zojuist volgorde van voorkeur opnoem. :puh:

thebig, ik kan je aanraden eens Bee Gees te gaan luisteren! Als je het hebt over die tijd.. En Cliff Richard, Kate Bush, Ike & Tina, boel motown eigenlijk. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Bij de Kringloop een ouwe Philips platenspeler gekocht, nog met ouderwetse DIN-aansluitingen en geïntegreerde versterker. En natuurlijk een roze LP erop draaien (een of andere cover van Grease, klinkt wel lekker haha)!

2013-08-22%2015.04.33.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...