Jump to content

[Discussie] Systeemeisen


mekane

Recommended Posts

Ik hoop dat in ieder geval mijn pc Gta V gaat draaien maar dat denk ik wel aangezien ik een 2 gb videokaart in mijn computertje heb zitten. :puh:

Hangt er van af welke videokaart je hebt. icon_mrgreen.gif

Ontopic: Ik denk dat het iets meer zal zijn als de systeemeisen van max payne 3. smile2.gif

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • mekane

    4

  • Davedavy

    3

  • Woody268

    3

  • MegaPilot

    2

Ik denk dat je minimaal een video kaart met 1 gb aan geheugen moet hebben, gezien de graphics.

Ik denk dat Gta V op een andere engine gaat draaien dan MP 3.

Ik hoop dat in iedergeval mijn pc Gta V gaat draaien maar dat denk ik wel aangezien ik een 2 gb videokaart in mijn computertje heb zitten. :puh:

Nee, GTA 5 gaat gewoon draaien op de RAGE engine, ten minste, dat verwacht ik :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

'T ligt er maar net aan hoe goed de port is. Als het net zo`n goede port/PC versie is als Max Payne 3, verwacht ik dat de RAM en processor eisen waarschijnlijk net wat hoger liggen dan MP3. Dit gezien je pc bij Max Payne 3 maar een vrij klein level hoeft in te laden, terwijl je in GTA natuurlijk een vrij groot stuk van de stad on-screen hebt ten alle tijden, wat natuurlijk wat meer geheugen inneemt. Daarnaast heb je in Max Payne 3 enkel het level en een aantal bad-guys on-screen. In GTA heb je daarentegen een twintigtal auto's en een 50tal peds, als het niet meer is. Dat vraagt lijkt mij wat meer van je processor. Qua graphics zien de trailer en Max Payne 3 er vrij gelijkwaardig uit dus ik neem aan dat de videokaart eisen dan ongeveer evenhoog zijn...

Als het daarentegen net zo`n slechte port is als GTA IV, dan heb je zo te zien minstens 5 videokaarten en 4 terabyte aan ram nodig, en een uber monster processor... Bij wijze van spreken dan.

Gelukkig heb ik een paar maanden geleden een PC hier een pc laten samenstellen, en ik ben er niet bang voor dat die GTA V niet zou kunnen draaien, gezien zowel IV(een slechte port met gelijkwaardig aantal objects on-screen) en Max Payne(een goede port en een goede vergelijking qua graphics) allebei boven de 60fps draaien, alles maxed out...

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik denk als dit spel op de pc uit komt, wat waarschijnlijk zeker het geval is. Rockstar is gek als ze dat niet doen. Dan lopen ze echt miljoenen mis. Maar ik denk dat je een behoorlijke sterke pc moet hebben om dit spel soepel te laten draaien. Daarom vind ik het zo fijn om mijn spellen op de ps3 te spelen. Geen gezeur met systeemeisen, gewoon disc erin en even installeren en spelen maar.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Elke gta wordt eerst voor consoles aangekondigd en dan pc en pc wordt altijd iets later gereleased. Dit geld trouwens voor bijna elk spel. Max payne kwam maar 2 weken later dus ik denk dat zoiets ook voor gta v zal gelden. Misschien nog wel minder omdag rockstar dan nog meer kan verdienen

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Is er al iets bekend over de benodigde hardware? Ik zou het toch graag op 2 pc's willen spelen: 1 op 1080p en een op 3720x1080 :puh: Zal dat gaan lukken zonder te veel concessies met de textures denken jullie? Playstation en Xbox hebben natuurlijk ook niet het beste, maar ik heb niet voor niets een pc :puh:

Phenom II x4 935

4850 1GB

8GB RAM

en

Phenom II x6 1045T

6850 1GB

8GB RAM

Als het niet de bedoeling was dat ik het hier post, sorry daarvoor :clown:

>>> Door VWO-er: Verplaatst uit het "Wat zou jij allemaal willen in GTA V"-topic. ;)<<<

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 7 maanden later...

Ik weet wel dat het spel nog niet eens bevestigd is voor de PC maar zoals we Rockstar Games kennen zullen ze het maanden later wel releasen, ze zullen het sowieso wel doen, maar de vraag is wanneer... Maar dit is niet waarover het onderwerp gaat. Aangezien GTA V dezelfde engine als GTA IV heeft (maar uiteraard wat geupdated), betekent dit dan dat de specificaties niet zo heel veel gaan verschillen? De map is veel groter dus dit zal denk ik wel een grote rol spelen aangezien men vanalles razendsnel moet renderen. Wat denken jullie?

Link to comment
Delen op andere websites

De grootte van de map heeft maar een bepaalde impact. Als je een spel speelt wordt ook alleen het gedeelte ingeladen wat je kan zien, en als je dan in deze map beweegt wordt er bepaald welke gedeeltes er worden in en uitgeladen.

Textures zien er beter uit, meer vectors (dus minder hoekig), meer objecten op de map etc, dat kan inderdaad voor meer performance vragen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...