Jump to content

Pc flinke upgrade


Dreamsszz

Recommended Posts

Hee medeforumleden ,

Ik wil me pc is even flink wat upgrade

Met een nieuwe GPU / voeding / werkgeheugen .

Nu wil ik graag jullie meningen en verbeteringen .

Ik twijfel tussen 2 videokaarten namelijk de AsusGTX 760 of de AsusGTX 770 .

Kwa prijs zit er dik meer als 100,- verschil in & zijn de prestaties zo erg verschillend?

Als ik een van die 2 kaarten kies weet ik ook wel bijna zeker dat ik een nieuwe voeding nodig heb met minimaal 700 watt neem ik aan ?

Me werkgeheugen mag ook wel een schop onder ze reet omhoog krijgen . Volgens mij heb ik nu 4 of 8 van Corsair maar buiten dat ik wil gewoon naar 16gb dat is ook het max wat op me Moederbord kan!

Zit er nog veel verschil in de verschillende merken van werkgeheugen? Op de prijs na ?

Is dit wat of hebben jullie verbeter punten? Kan dit allemaal wel wat ik wil of zit ik helemaal fout ? Hier onder zal ik me Specs posten .

Moederbord: Asus P7P55D EVO

GPU :

Processor : Intel i7 2,8Ghz ( volgens mij 1e generatie )

Werkgeheugen : Corsair 8 Gb DDR3

Kast : CoolerMaster.

Voeding : 450? 500? ( durf ik niet te zeggen )

Ps. Ik laat wel alles door een computer winkel doen ;)

Alvast bedankt en hoop dat jullie je meningen kunnen geven

Gr. Dreamsszz

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is je budget? Waar ga je hem voornamelijk voor gebruiken? Zonder antwoord op deze twee vragen gaat een advies geven heel lastig worden.Als er nog een eerste generatie i7 in zit, zou ik niet een nieuw moederbord gaan halen, maar dan kan je beter bijna gelijk een nieuwe computer samenstellen, alleen je HDD's zou ik dan nog meenemen. Maar dat ligt ook weer aan je budget en wat je wilt gaan doen.Het verschil tussen de 760 en 770 is overigens grofweg 10 fps in de modernere games.

Bewerkt: door SamShine
Link to comment
Delen op andere websites

Budget .. Ja maak nie heelveel uit ongeveer 450,- moet wel lukken als ik die gtx760 zou nemen. Maar om nu heel nieuwe pc te gaan kopen? Ben ik minimaal 1200 kwijt . Nieuwe pc ga ik me pa niet aan doen ...

Ik game niet heelveel en ook niet extreem zware spele. Zoals Crysis 3 . Ik zal Miss wel GTA IV & the Sims 4 erop gaan spelen.

Voor de rest gebruik ik hem gewoon voor te downloaden , filmpie kijken en normaal gebruik.

Link to comment
Delen op andere websites

Budget .. Ja maak nie heelveel uit ongeveer 450,- moet wel lukken als ik die gtx760 zou nemen. Maar om nu heel nieuwe pc te gaan kopen? Ben ik minimaal 1200 kwijt .

Hij zij samenstellen, niet een nieuwe overpriced kopen :) Wellicht ben je dan nét iets duurder uit maarja, dat loont zich ook.

Link to comment
Delen op andere websites

Afhankelijk van je kast, want je nieuwe videokaart moet er wel inpassen. Ik zou geen nieuw moederbord/werkgeheugen halen als je geen nieuwe processor gaat halen, dat is gewoon weggooien van geld, want je gaat meer dan 8GB echt niet gebruiken. Haal dat in een keer, dan zou je nu uitkomen op alleen een nieuwe videokaart en voeding. Een GTX760 kost je ongeveer 250 euro, nieuwe voeding moet er eentje van 500 ruim genoeg zijn, meer is nutteloos, ga je ook nooit gebruiken. Zou bijvoorbeeld deze (http://tweakers.net/...x-pro-550w.html) pakken. Nogmaals: meer ga je met deze computer niet gebruiken en hij is ook nog prima bruikbaar mocht je later wel je processor, moederbord en geheugen gaan upgraden.

Je hebt dan nog ruim budget over, als je dan je PC écht een flinke boost wil geven moet je een SSD nemen, want als ik de beginpost zo lees denk ik niet dat er eentje in zit. Hierdoor voelt hij een stuk sneller aan, moet je anders even onze vriend Google raadplegen. Ik zou dan deze nemen, top dingetje. http://tweakers.net/...ries-120gb.html

Om dan nog terug te komen op je kast, de 760 zal waarschijnlijk een stuk groter zijn dan je huidige videokaart (die onboard is.. ?), waardoor ik het betwijfel of deze in je kast past. Zeker als je een kant en klare PC hebt gehaald. Met een kast als deze (http://tweakers.net/pricewatch/320102/corsair-carbide-200r.html) kan je jaren vooruit en zit je ook nog wel aan je budget.

Succes.

Link to comment
Delen op andere websites

Afhankelijk van je kast, want je nieuwe videokaart moet er wel inpassen. Ik zou geen nieuw moederbord/werkgeheugen halen als je geen nieuwe processor gaat halen, dat is gewoon weggooien van geld, want je gaat meer dan 8GB echt niet gebruiken. Haal dat in een keer, dan zou je nu uitkomen op alleen een nieuwe videokaart en voeding. Een GTX760 kost je ongeveer 250 euro, nieuwe voeding moet er eentje van 500 ruim genoeg zijn, meer is nutteloos, ga je ook nooit gebruiken. Zou bijvoorbeeld deze (http://tweakers.net/...x-pro-550w.html) pakken. Nogmaals: meer ga je met deze computer niet gebruiken en hij is ook nog prima bruikbaar mocht je later wel je processor, moederbord en geheugen gaan upgraden.

Je hebt dan nog ruim budget over, als je dan je PC écht een flinke boost wil geven moet je een SSD nemen, want als ik de beginpost zo lees denk ik niet dat er eentje in zit. Hierdoor voelt hij een stuk sneller aan, moet je anders even onze vriend Google raadplegen. Ik zou dan deze nemen, top dingetje. http://tweakers.net/...ries-120gb.html

Om dan nog terug te komen op je kast, de 760 zal waarschijnlijk een stuk groter zijn dan je huidige videokaart (die onboard is.. ?), waardoor ik het betwijfel of deze in je kast past. Zeker als je een kant en klare PC hebt gehaald. Met een kast als deze (http://tweakers.net/pricewatch/320102/corsair-carbide-200r.html) kan je jaren vooruit en zit je ook nog wel aan je budget.

Succes.

Momenteel heb ik nu een cooler master vrij grote kast ( miditower centurion ), heb hem samen gesteld bij die pc winkel toen de tijd, de huidige die er nu in zit is een AsusGTS250 , overigens heb ik net me kast opengemaakt en zag dat er een CoolerMaster voeding in zit van 460watt & 2x2gb werkgeheugen van Kingston ...

Dus 4gb extra werkgeheugen is wel nodig toch ?

Link to comment
Delen op andere websites

4 GB erbij zou niet mijn eerste prioriteit zijn, maar vooral als je graag veel dingen open hebt staan gaat het wel een verschil maken. En ik heb zo'n idee dat je dat graag doet. :puh:

460 watt zou misschien nog wel genoeg kunnen zijn, reken even de TDP (maximale vermogen) van je computer uit, met nieuwe videokaart meegerekend. En google even op je kast wat er maximaal voor grootte videokaart in gaat. Ik help je graag maar dat soort dingen mag je zelf doen. :puh:

En kijk naar die SSD, je houdt nog budget over en dat is echt een fantastische upgrade! Geniet meer prioriteit dan je werkgeheugen, dus waarom niet?

Link to comment
Delen op andere websites

Haha dat klopt wel ,

Maar probleem is mijn pc is nog steeds kapot atans kapot geeft blauwbeeld , wss me videokaart naar de hoere want hij start wel veder gewoon op etc. Alleen je ziet niets .

Dus kan dat niet uitrekenen op dit moment , ga binnenkort deze week nog langs de pc winkel en dn laat ik denk wel een ssd er inzetten een nieuwe kaart dn moet het wel weer een tijd mee kunnen lijkt mij?

Iedergeval bedankt voor je hulp :)

Link to comment
Delen op andere websites

Voor de Nvidia Geforce GTX 760 is een voeding van minimum 500 Watt aangeraden.

En een werkgeheugen kit van 2x 4 GB is toch aangeraden, 4 GB krijg je vrij makkelijk vol tegenwoordig en werkgeheugen is op dit moment toch vrij goedkoop. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Die PC boer weet anders wel of het past, is voor jou ook weer wat makkelijker. En hoop ook voor je dat hij dan rekening houdt met de airflow, dat die niet helemaal geblokkeerd wordt door die videokaart. Moet wel goed komen denk ik, lees je alleen nog wel even goed in zodat hij je geen troep verkoopt. Als je deze upgrades doet heb je weer een leuk computertje die al die spelletjes die je opnoemt goed draait. Veel plezier alvast!

En graag gedaan hoor. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...