Jump to content

Kinderen in GTA


IndoGuus

Recommended Posts

Ik vroeg me nou eens af: waarom zitten er geen kinderen in de GTA games?

Hetzelfde als alle andere NPC's (Non Playable Characters) maar dan uiteraard kinderen of jongeren.

Dit kan natuurlijk te maken hebben met de rating van de game. Je hebt als speler dan de mogelijkheid om die kinderen alles aan te doen. Waarschijnlijk is dat de reden dat er geen kinderen in zitten omdat Rockstar een Mature rating wil voorkomen? Of geen gezeik willen met lawsuits zoals met Jack Thompson om de Hot Coffee Mod?

Maar er zitten wel kinderen in andere agressieve games zoals TES 5: Skyrim. Echter kan je die kinderen niks aan doen.

Het zou wel een heel ander en realistischer straatbeeld creëren. Hoe denken jullie hierover en vinden jullie het terecht dat Rockstar Games het onderwerp kinderen vermijdt?

Je kan bijvoorbeeld wel bejaarde omaatjes en (jong)volwassenen vermoorden. En straks ook dieren in GTA V. Maar geen kinderen, dat vind ik eigenlijk gek. Want een mens blijft een mens, en in dit geval: een NPC blijft een NPC. Dus waarom niet het toevoegen van kinderen? Het zijn in feite maar skins met andere voice-acting en dimensions.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 39
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    6

  • FcUtreg4Life

    6

  • Michael

    5

  • JJ-B

    4

Kinderen blijven toch wel kwetsbare mensen. Ik denk dat ook de leeftijdsgrens flink omhoog gaat van Grand Theft Auto als je echt kinderen iets kan aandoen. Ik vond het eerst ook raar, maar misschien bij de trailer van Michael dat er een kind was, en natuurlijk veranderd Grand Theft Auto ook steeds. Dus ik denk dat het een kwestie is om te bekijken wat hun in de planning hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet dan ook wel zeggen, ik mis het niet echt. Jij wel?

Nee, voor mij hoeft het ook niet zo nodig. Maar zoals ik al eerder aangaf geeft het wel gelijk een stuk meer realisme in het spel en ook meer variatie in pedastrians.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook helemaal geen behoefte aan kinderen.

Och .... als ze erin zouden zitten, prima. Zoniet .... ook goed. Ik mis ze iig niet in het spelbeeld. Heb ook geen enkele behoefte om kidz te killen ofzo, dus .... wat is naast realisme de toegevoegde waarde?
Liever meisjes in bikini.

Die ga je krijgen. Vespucci Beach zal er vol mee lopen. Bewerkt: door FcUtreg4Life
Link to comment
Delen op andere websites

Kinderen blijven toch wel kwetsbare mensen. Ik denk dat ook de leeftijdsgrens flink omhoog gaat van Grand Theft Auto als je echt kinderen iets kan aandoen. Ik vond het eerst ook raar, maar misschien bij de trailer van Michael dat er een kind was, en natuurlijk veranderd Grand Theft Auto ook steeds. Dus ik denk dat het een kwestie is om te bekijken wat hun in de planning hebben.

De PEGI-rating ligt al op zijn hoogst, de ESRB-rating kan nog maar met een jaar omhoog. Dat is het probleem niet hoor!

Ik zou het ook gaaf vinden als er kinderen inzitten! Een van de dingen die ik nog echt eens zou willen doen, in-game of ''out-game'', is een handgranaat in een kinderwagen stoppen! GTA zou daar het perfecte platform voor bieden! Maar vergis je niet; er zitten voor het eerst dieren (de vissen uit GTASA en de duiven uit GTAIV buiten beschouwing gelaten) in GTA! Wellicht dat de drempel om kinderen in hun games te stoppen voor R* nu wat lager ligt!

spelletjes moeten leuk blijven

want het is de nachtmerrie van elke automobilist om een kind onder de auto te krijgen ik moet er iig niet aan denken

Ik zie het verband niet hoor? Het lijkt mij ook best een nachtmerrie om met een vrachtwagen op een menigte in te rijden, ga me nou niet vertellen dat je dat nooit in GTA hebt gedaan!

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

Kinderen blijven toch wel kwetsbare mensen. Ik denk dat ook de leeftijdsgrens flink omhoog gaat van Grand Theft Auto als je echt kinderen iets kan aandoen. Ik vond het eerst ook raar, maar misschien bij de trailer van Michael dat er een kind was, en natuurlijk veranderd Grand Theft Auto ook steeds. Dus ik denk dat het een kwestie is om te bekijken wat hun in de planning hebben.

De PEGI-rating ligt al op zijn hoogst, de ESRB-rating kan nog maar met een jaar omhoog. Dat is het probleem niet hoor!

Ik zou het ook gaaf vinden als er kinderen inzitten! Een van de dingen die ik nog echt eens zou willen doen, in-game of ''out-game'', is een handgranaat in een kinderwagen stoppen! GTA zou daar het perfecte platform voor bieden! Maar vergis je niet; er zitten voor het eerst dieren (de vissen uit GTASA en de duiven uit GTAIV buiten beschouwing gelaten) in GTA! Wellicht dat de drempel om kinderen in hun games te stoppen voor R* nu wat lager ligt!

Ik zou liever niet een handgranaat in een kinderwagen willen gooien, maar dat ligt aan iedere smaak. Ik denk er nu ook anders over omdat het nog niet in-game is. Als het wel in-game is zou ik het waarschijnlijk wel doen, wie weet.. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou het ook gaaf vinden als er kinderen inzitten! Een van de dingen die ik nog echt eens zou willen doen, in-game of ''out-game'', is een handgranaat in een kinderwagen stoppen!

Fallout 3 is dan echt een game voor jou. In de uitbreiding Point Lookout heb je zelfs ergens een hele opslagruimte aan explosieve kinderwagens.

Maar nee, ik zou veel meer moeite hebben met het neermaaien van kinderen in GTA. Net als huisdieren, gehandicapten, bejaarden, martelingen, kidnappings etc. Waarom? Ik zou het bij God niet weten. Net als dat ik niet kan uitleggen waarom het vermoorden van "normale mensen" in GTA me wel bekoort. Maar als ik GTA IV speel, kijk ik altijd op tegen de missies dat je Gracie moet kidnappen, die heb ik het liefst zo snel mogelijk achter de rug. Van zoiets geniet ik alleen als ik er als hoofdpersoon een goed moreel motief voor heb, en dat heb je bij die missies niet (daarom raakte ik bij die missies al mijn verbondenheid met de hoofdrolspeler kwijt).

Andere missies kan ik dan weer wel prima doen zonder dat er echt sprake is van een wraakactie of noodzakelijk geweld. Ook daar heb ik geen verklaring voor. Dus ja, die gevoelens zijn voor iedereen anders natuurlijk, want sommige mensen worden sowieso niet vrolijk van überhaubt mensen omver rijden in een game. Dus dit soort kwesties zijn altijd puur subjectief. Toch denk ik dat de meeste mensen zich ongemakkelijk voelen als er kinderen over straat lopen in GTA, daarom doet Rockstar er goed aan om ze er niet in te stoppen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, dit is een vraag die vaak komt opduiken. Voor mij is het niet iets echt belangrijk, maar zou er niet over klagen mocht het er zijn. Denk gewoon niet dat Rockstar ooit de moeite gaat nemen om enkele kinderen-peds te maken met de kans op zo veel tumult, zeker niet als ze niets zouden toevoegen tot het verhaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...