Jump to content

Overig


.Timothy

Recommended Posts

In het begin van de trailer zie je auto's rijden op een zandweg door de woestijn. In GTA San Andreas waren de zandwegen meestal uitgestorven, maar in GTA V kun je dus blijkbaar ook in de woestijn een tegenligger tegenkomen. Handig voor als je in de woestenij zonder voertuig komt te zitten.

Ook overvallen ze blijkbaar de "Blaine County Savings Bank"

Bewerkt: door superkoekje
Link to comment
Delen op andere websites

Op school heb ik het vaak ook met wat vrienden over de Illumunatti, vooral in de VS worden daar dingen van gevonden. Vast iets typisch Amerikaans waar Rockstar vast wel wat geplaatste grappen weet te verzinnen. :puh:

Verder niet super veel tegen gekomen, er staat een groen vlakje met 1'17 op de geldtas op het laatst. Hoeft niets te betekenen, maar viel me wel op.

Link to comment
Delen op andere websites

De Brown Streak zat ook al in GTA IV, het is een soort van Superhero. Er is een miniatuurmodel van te vinden op de TV in Luis' appartement. De gemeenschappelijke naam is volgens mij maar toeval omdat het een woordgrapje is. Logger Beer terug (nu ja, niet dat het er ooit echt is geweest op reclames na) is wel leuk.

Link to comment
Delen op andere websites

Op school heb ik het vaak ook met wat vrienden over de Illumunatti, vooral in de VS worden daar dingen van gevonden. Vast iets typisch Amerikaans waar Rockstar vast wel wat geplaatste grappen weet te verzinnen. :puh: Verder niet super veel tegen gekomen, er staat een groen vlakje met 1'17 op de geldtas op het laatst. Hoeft niets te betekenen, maar viel me wel op.

illuminati komt oorspronkelijk uit europa dus niet typisch amerikaans

het zijn de illuminated ones hun die de kennis bezitten

en natuurlijk proberen ze de wereld over te nemen

(onntopic)

erg vette trailer

beetje meer van het verhaal

volgens mij beetje ruzie tussen trevor en michael

zag dat trevor een koffer van mcheal afpakte de ''score''

dat met die mini gun en dat teflon pak deed me denken aan een echte heist

hier de link http://en.wikipedia....lywood_shootout

er is ook een film van gemaakt met michael madsen

hier http://www.imdb.com/title/tt0362389/

tenminste ik dacht daar meteen aan

Link to comment
Delen op andere websites

het zijn de illuminated ones hun die de kennis bezitten

Dat is inderdaad de oorspronkelijke betekenis van de Illuminati, maar dat gebruik is in de laatste decennia wat vervaagd en is tegenwoordig meer een synoniem voor samenzweringen. Het heeft vroeger inderdaad bestaan, maar vandaag de dag is het meer een mythe geworden.

en natuurlijk proberen ze de wereld over te nemen

Dat is de huidige betekenis. De oude Illuminati was een orde die de toenmalige machten van de kerk en edel wou afbreken en overdragen aan het volk via "verlichting" (wetenschappelijke en culturele verrijking) De wereld veroveren was niet echt hun doel.

Als ik de trailer zo herkijk valt me vooral op dat de game grafisch niet zo veel beter is dan IV. Het is natuurlijk onmogelijk om bij zo'n grote map dan alles een hoop gedetailleerder te maken (wat ze wel op een manier hebben gedaan) maar het valt me toch op.

Link to comment
Delen op andere websites

De oude Illuminati (zo'n beetje opgericht door Galilei), probeerde eigenlijk nooit de wereld over te nemen, ze probeerde slechts aller daagse dingen te verklaren met wetenschap (netzoals Phoenyxar al zei). Natuurlijk vond de kerk dit niets en verbood de Illuminati samen te komen of hun ideeën te verspreiden. Toch vergaarde de Illuminati steeds meer leden en ondernam de kerk acties: ze vermoorden 4 leden in het openbaar. Daarna gingen de Illumati ondergronds en infiltreerde meerdere genootschappen, waaronder een beiersche genootschap van reike mensen, de vrijmetselaars. Eeuwenlang bleven ze ondergronds en infiltreerde op vele belangrijke plekken, waaronder ook in de nieuwe wereld (Amerika). Ze kwamen aan de top van baken en regeringen, wachtend tot ze hun wraak op de kerk uit konden voeren. Gelukkig is dit (tot mijn weet) nog niet gebeurd.

Trouwens onder de piramide op het 1 dollar biljet, dat onder FDR werd veranderd naar het huidige, door aanbeveling van een van zijn vrienden. Novus ordo seclurem, wat ook verwijst naar de nieuw wereld orde van de Illuminati, en trouwens volledig in tegenspraak is met de tekst ernaast: in god we trust. Waarschijnlijk was die vriend dan "een verlichte" of stond onder invloed van hen.

En dit allemaal om een driehoek met een oog erin in de trailer van GTAV. Naja de Illuminati waren meesters van het infiltreren, hebben ze dat zelfde gedaan bij GTAV of R* games?

Bewerkt: door GrandTheftHaye
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...