Jump to content
Joriz

Grand Theft Auto V best verkochte spel ooit?!


GTAGames.nl afbeelding
Diverse van ons waren er al helaas achter gekomen toen ze een exemplaar zonder reservering wilde kopen. Bij vele Mediamarkten en Bart Smits was Grand Theft Auto V namelijk helemaal uitverkocht, ondanks dat de winkels ieder meer dan duizend exemplaren geleverd hebben gekregen. Kortom in Nederland is Grand Theft Auto V sowieso een hit, wat direct terug is te zien aan de drukte op het GTA Forum en WikiGTA. smile3.gif

Daar blijft het dus niet bij. Het lijkt er op dat Grand Theft Auto V het best verkochte spel ooit is. Op de eerste dag is er wereldwijd voor meer dan $800 miljoen verkocht terwijl het spel in Japan en Brazilië nog geeneens te koop is. Hiermee is het de verkoopcijfers van Call of Duty: Black Ops 2 aan het inhalen (wat zeker gaat lukken). Black Ops 2 zorgde namelijk in vijftien dagen voor één miljard omzet. Zeer waarschijnlijk is dus dat Grand Theft Auto V vandaag al over die miljard dollar is geschoten, waarmee GTAV dus nu het best verkochte spel ooit is. Met een ontwikkelingskosten van maar liefst 265 miljoen (duurst gemaakte spel ooit) heeft Rockstar Games dus nu al een enorme winst gemaakt. Hiermee haalt Rockstar Games nog net niet de filmindustrie in. Al koste het filmen van Avatar 237 miljoen (minder dus dan GTA5) leverde de film wel een record omzet van 2,7 miljard dollar op. Er moet de komende tijd nog flink wat exemplaren van GTAV worden verkocht om de best bezochte film in te halen. Al lijkt het er dus op dat Grand Theft Auto V met de huidige verkoopcijfers daar zeker bij in de buurt gaat komen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

[...]

Diverse van ons waren er al helaas achter gekomen toen ze een exemplaar zonder reservering wilde kopen. Bij vele Mediamarkten en Bart Smits was Grand Theft Auto V namelijk helemaal uitverkocht

[...]

Heb ik dus weer geluk gehad :D

Mooi voor rockstar dat ze de ontwikkelkosten (zo ongeveer) op de eerste dag er al uit hebben, de concurrentie zal jaloers zijn :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Prachtig om te zien dat Rockstar alle werk, moeite, tijd en geld die ze erin hebben gestopt, dubbel en dwars terug krijgt. Je ziet meteen hoeveel mensen er bereid zijn om gewoon eerlijk te betalen voor iets dat ze vet vinden en respecteren en dat vind ik mooi om te zien in een wereld waar men altijd maar shit gaat downloaden.

Bewerkt: door Puma

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik heb hem net als vele andere op de release nacht gehaald. En bij toeval moest ik maandag middag lossen bij een intertoys in Hardenberg. Beetje kletsten met de mooie aardige dame daar, En die vertelde mij dat hun maar 75ps3 games hadden gekregen. Dus toen ik maandag nacht in Nieuwegein stond en die enorme rij zag bij zowel Saturn als Bart Smit kreeg ik het wel warm :cry: Maar eind van het verhaald heb ik hem dus ook bij de intertoys gekocht maar dan in Nieuwegein die hadden er wel stuk meer dan 75 konden hun mij melden. Had toch wel een soort van gek geworden als ik te laat was. Dat GTA5 de best verkopende game word is voor mij 200% terecht man wat is deze game weer echt goed. :klap: Voor Rockstar :klap:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Prachtig om te zien dat Rockstar alle werk, moeite, tijd en geld die ze erin hebben gestopt, dubbel en dwars terug krijgt. Je ziet meteen hoeveel mensen er bereid zijn om gewoon eerlijk te betalen voor iets dat ze vet vinden en respecteren en dat vind ik mooi om te zien in een wereld waar men altijd maar shit gaat downloaden.

Dit. Hartstikke verdiend door Rockstar.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...