Jump to content

[VC|OV] wapens aanpassen


Big-Bear

Recommended Posts

In deze Tutorial gaan we een wapen aanpassen:

Wat heb je nodig:

Vice City Weapon Workshop v1.06

Waar te downloaden:

In de Download Database, in de VC Editor en Tools

Op deze site: Klik

Stappen:

1. Je hebt je Weapon Workshop geinstalleerd, nu open je hem, je krijg de melding "Base not found will appear! Push GTA "Directory"!, je drukt op OK, en nu selecteer je je GTA Vice City folder

2. Oke nadat je dit allemaal hebt gedaan, krijg je als het goed is een rijtje te zien met wapens (links in beeldscherm, boven de About knop), hier selecteer je je wapen, we nemen als voorbeeld de Minigun, selecteer de Minigun

3. De functies van het progamma, hier onder een plaatje te zien met wat functies van het progamma

naamloos0fl.gif

-1 Flags: Hier mee kan je de effecten van het wapen aanpassen

-2 Damage, dit is de damage die het slachtoffer te verduren krijgt

-3 Amount of Ammunition: Dit zijn de hoeveelheid kogels, die je krijgt als je het wapen bij Ammu Nation koopt

-4 Animation to Play: Dit is de animatie die je wapen afspeelt als je ermee schiet

4. In deze stap gaan we de Minigun aanpassen, we veranderen de Damage van het wapen naar 200, hiermee ontploft waarschijnlijk een auto in keer.

Nu gaan we de Animatie aanpassen, we veranderen de Animatie naar Grenade, hierdoor gaat je wapen omhoog als je schiet, dat ziet er wel grapig uit

5. We hebben nu de eerste aanpassingen aan het wapen gedaan, en ook de belangrijkste, de komen de wat mindere, we gaan nu aanpassen, als je het wapen koopt bij Ammu Nation, dat je er 350 kogels bij krijgt, dus maak er 350 van

6. Als laats passen we de Flags van het wapen aan, we gaan niet veel veranderen, we vinken alleen heavy weg, waardoor je wapen licht wordt, en je kan sprinten

NOTE: Vink niet alles aan daardoor crasht je spel, en de meeste Flags hebben geen effect

7. We slaan nu de aanpassingen van het wapen op

Je hebt nu een wapen naar eigen wensen, dit veranderen kan handig zijn bij zware missies

--EINDE--

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 years later...

Als je er een tutorial over schrijft vind ik ook wel dat je er een link bijzet naar die download bijzet. Ik weet dat vice city weapon workshop bijna niet meer te vinden is, maar als je een tut over dat onderwerp schrijft vind ik wel dat je het bestand moet bijvoegen. Toch een zeer goede tut en goed uitgelegd. Alleen jammer dat ik er niks mee kan doen zonder het programma.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je er een tutorial over schrijft vind ik ook wel dat je er een link bijzet naar die download bijzet. Ik weet dat vice city weapon workshop bijna niet meer te vinden is, maar als je een tut over dat onderwerp schrijft vind ik wel dat je het bestand moet bijvoegen. Toch een zeer goede tut en goed uitgelegd. Alleen jammer dat ik er niks mee kan doen zonder het programma.

Deze tut is ongeveer 3 jaar geleden geschreven.

In die tijd was Vice City Weapon Workshop nog te downloaden.

Grtz RD :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Als je er een tutorial over schrijft vind ik ook wel dat je er een link bijzet naar die download bijzet. Ik weet dat vice city weapon workshop bijna niet meer te vinden is, maar als je een tut over dat onderwerp schrijft vind ik wel dat je het bestand moet bijvoegen. Toch een zeer goede tut en goed uitgelegd. Alleen jammer dat ik er niks mee kan doen zonder het programma.

Deze tut is ongeveer 3 jaar geleden geschreven.

In die tijd was Vice City Weapon Workshop nog te downloaden.

Grtz RD :cya:

Ja, maar kan de maker van deze tut dan het programma niet online zetten?

Er moet toch wel iemand zijn die het programma op zijn pc heeft staan?

Link to comment
Delen op andere websites

Iemand heeft het waarschijnlijk nog wel, maar de maker gaat niet na 3 jaar spontaan de tutorial updaten...

Neen, niet spontaan nee. Maar misschien wel op aanvraag. Als de maker nog steeds een account heeft op het gta forum, hebben de administrators zijn e-mail adres toch? Dan kunnen die toch een mail sturen om te vragen of hij de tut wil updaten of op zijn minst het programma opnieuw toevoegen aan de download sectie van het forum.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom hebben ze die download er eigenlijk niet meer bij staan bij de editors en tools?

Waarschijnlijk is het maar twee keer gedownload in een jaar en dan halen ze hem eraf vanwege de weinige interesse, wat ook wel jammer is, want ik zocht er ook al een tijdje naar.

En inderdaad het zou fijn zijn als iemand heb misschien nog heeft, verscholen tussen al die programma's en hem online zou zetten.

Maar ik heb hem niet perse nodig, je hebt genoeg tutorials over hoe je handmatig die instellingen moet veranderen zodat je Colt ineens een auto in een keer in de fik kan schieten of mensen weg kan schieten. Gewoon experimenteren met die cijfertjes. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom hebben ze die download er eigenlijk niet meer bij staan bij de editors en tools?

Waarschijnlijk is het maar twee keer gedownload in een jaar en dan halen ze hem eraf vanwege de weinige interesse, wat ook wel jammer is, want ik zocht er ook al een tijdje naar.

En inderdaad het zou fijn zijn als iemand heb misschien nog heeft, verscholen tussen al die programma's en hem online zou zetten.

Maar ik heb hem niet perse nodig, je hebt genoeg tutorials over hoe je handmatig die instellingen moet veranderen zodat je Colt ineens een auto in een keer in de fik kan schieten of mensen weg kan schieten. Gewoon experimenteren met die cijfertjes. ^_^

Ja, maar het zou toch gemakkelijker zijn met het programma. Er zou iemand van de administratie van het forum misschien een bericht kunnen zetten op het forum als advertentie.

En kan jij me vertellen waar ik die tutorials over het handmatig veranderen kan vinden, want ik ken er maar een en dat is deze: http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=10070 en die vind ik niet zo goed omdat er slechts gepraat wordt over hoe je je geweer vasthoudt.

Daar heb ik echter niks aan want dat kan ik al. Wat ik wil leren is hoe je die flags verandert maar dat is erg moeilijk want dat is met hexadecimale combinaties en in die weapon workshop is dat gewoon met flags aanvinken. Daarom wil ik de weapon workshop hebben, maar als iemand er een goede tutorial over kan vinden of schrijven is dat dus opgelost. Daarom heb ik reeds in het tutorial-aanvraag-forum gevraagd voor een tutorial die daarover handelt. :tu: Echter nog geen reacties gehad. :N

hulp gevraagd!

Bewerkt: door jemodder
Link to comment
Delen op andere websites

Ook die woorden zoals "animation loop" of dat soort dingen zou ik graag uitgelegd zien met voorbeelden in een tut (met foto's liefst). Kortom, van het begin tot het einde van "weapon.dat"!

en als er nu niet dadelijk iemand die wel iets snapt van die hexadecimale getallen in weapon.dat van vice city aan een deftige tutorial begint zal ik het zelf maar moeten doen zeker. Dat is denk ik niet zo'n goed idee want ik heb geen ervaring met het schrijven van tuts en ik zou ook niet weten wie van die zaken van weapon.dat niets snapt, maar je weet nooit he.

Wie is voor dat iemand een tut schrijft?

Wie is voor dat ik hem schrijf?

Wie wilt hem zelf schrijven?

Wie heeft er een nodig?

Gewoon antwoorden op een van deze vragen lijkt me wel voldoende!

Link to comment
Delen op andere websites

Ook die woorden zoals "animation loop" of dat soort dingen zou ik graag uitgelegd zien met voorbeelden in een tut (met foto's liefst). Kortom, van het begin tot het einde van "weapon.dat"!

en als er nu niet dadelijk iemand die wel iets snapt van die hexadecimale getallen in weapon.dat van vice city aan een deftige tutorial begint zal ik het zelf maar moeten doen zeker. Dat is denk ik niet zo'n goed idee want ik heb geen ervaring met het schrijven van tuts en ik zou ook niet weten wie van die zaken van weapon.dat niets snapt, maar je weet nooit he.

Wie is voor dat iemand een tut schrijft?

Wie is voor dat ik hem schrijf?

Wie wilt hem zelf schrijven?

Wie heeft er een nodig?

Gewoon antwoorden op een van deze vragen lijkt me wel voldoende!

Weet je wat, probeer zelf eens dingen uit.

Uiteraard zijn tutorials wat beter maar als je zelf gaat uitvogelen hoe iets in elkaar zit leer je er meer van.

Je kunt niet zomaar zeggen van: ''Ik wil dat iemand een tut schrijft van het begin tot het eind van weapon.dat!''.

Niet iedereen heeft daar zin in zie je, daarom kun je beter zelf eens iets gaan uitproberen.

Grtz Devanna

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...