Tim Posted July 16, 2005 Report Posted July 16, 2005 (edited) In deze tutorial ga ik uitleggen, hoe je met behulp van planes een heuvelachtig landschap kan maken: 1. Open 3ds max 7, ga naar de tab create\geometry, dit zie je dan: 2. selecteer zoals hierboven is aangegeven Plane (rood), klik en sleep nu een vak zoals hier onder is aangegeven, stel nu de Length en de width in (groen). Bij Length Segs en Width Segs kun je aanpassen hoeveel polygonen je wilt in een model (rood). ik heb 10 bij 10 gebruikt. 3, nu gaan we er de vorm in bregen open nu de tab modify, klik op Modifier List (rood), er verschijnt een lijst, kies nu in die lijst displace (groen) 4. dit krijg je te zien, klik nu op de knop None (rood), je krijgt een venster te zien om een bmp te laden, als voorbeeld laat ik WOLK.bmp 5. de naam none is nu in de naam van de bmp verandert, om verder te gaan typ je een waarde in bij strength (groen), als voorbeeld heb ik 20 gekozen, je ziet nu dat je een heuvelachtig landschap heb gecreeert bij blur kun je instellen hoe de randen worden afgerond (LET OP DIT GEEFT VEEL POLY'S) (paars) p.s. deze bmp had ik gebruikt Edited July 16, 2005 by Tim Quote
Big-Bear Posted July 16, 2005 Report Posted July 16, 2005 NIce Tut deze is handig, alleen snap het nie van dat van met die wolk, zit die al bij 3ds max 7, en wat voor effect geeft ut? Quote
Wauzie Posted July 16, 2005 Report Posted July 16, 2005 Je moet gewoon een plaatje laden....maakt niet zoveel uit welke. Quote
Tim Posted July 16, 2005 Author Report Posted July 16, 2005 mag deze in de master tutorial list (sorry van dubbelpost, maar anders stont het in de tutorial) AUB Quote
Wazuup Posted May 2, 2007 Report Posted May 2, 2007 In de Master Tutorial List had je dit kunnen vinden: - VideoTutorial: Model in SA zetten - VideoTutorial: Model in SA mappen met MapIO Dit zijn twee videotutorials over het ingame zetten van welk object dan ook, of dit nou een doos of een eiland is. De eerst leert je de basis, de tweede leert je je object goed te mappen op de juiste plek met de MapIO. Veel succes. Quote
Lauriej Posted February 4, 2010 Report Posted February 4, 2010 Oud topic lol! Maarre bedankt heb het nu en hoe texture je het dan? Of moet ik daarvoor weer naar een andere tut? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.