Jump to content

Frustraties GTA Vice City


Dutchy3010

Recommended Posts

Een topic over frustraties van GTA Vice City met de nieuwere edities in het achterhoofd? Dit topic lijkt wel perfect voor mij!

Het eerste wat mij toch opviel toen ik een tijdje terug speelde was het gevoel alsof er geen physics in de game aanwezig zijn. Dan bedoel ik niet de geavanceerde physics die we via IV hebben leren kennen, maar de simpele logica. Tommy loopt nogal belachelijk snel, de controller is veels te gevoelig en doet me net te vaak in de zee belanden (wat niet mogelijk zou mogen zijn omwille van de vele hekken, maar het lukt de engine toch om dat elke keer te doen) dan ik zou willen en de botsingen (met paal of ander voertuig) voelen aan alsof je knikkers tegen mekaar aangooit. Alles vliegt gewoon de andere kant uit, vaak met 3 keer de snelheid waarmee ze eerst aankwamen. Dat zijn vooral de dingen waar ik me aan irriteer in VC.

Maar natuurlijk ook wel het niet kunnen klimmen, zwemmen of degelijk van een PCJ kunnen vallen. Maar aangezien VC mijn introductie naar GTA was heb ik dat nooit echt gemist in het spel. Ik heb nooit kunnen klimmen in Vice City, dus ik mis het ook niet zo. Meeste van mijn frustraties komen voort uit het tekort komen van de engine tijdens missies.

Hoewel toegegeven, de game was voor zijn tijd uitstekend, is nog altijd leuk om spelen (ondanks de verhaallijn die ik maar half en half vind, wel geweldige characters) en ik pak het bijgevolg ook nog wel eens vast. Alleen vind ik het vergeleken met zijn naamgenoten een vreselijk tekortkomende game. Maar dat is dan ook nauwelijks een eerlijke vergelijking natuurlijk.

Dus ja, om even een Oceanic te nemen, Emotion 98.3 op te zetten en vervolgens langs de Ocean Drive te gaan is het spel perfect voor een '80s sfeergevoeltje. Enkel jammer dat die baan zo kort is.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals hier al meermaals is genoemd is het niet kunnen zwemmen een groot minpunt, maar ja, daar zul je dus even op moeten anticiperen. Al is het wel vrij irritant als je per ongeluk in het water belandt, maar goed.

Het zijn voor mij vooral de kleinere dingetjes waar ik me dan enigszins aan erger. Het switchen van radiozenders bijvoorbeeld: in GTA San Andreas en verder kon je voor én achteruit scrollen, maar in GTA Vice City kun je alleen maar naar voren scrollen. Als je dan op zoek bent naar een zender, sla je die dan ook snel over en moet je weer alles bij langs scrollen. Ik weet het, het is klein, maar als je eenmaal aan het gemak gewend bent is het frustrerend als het niet meer mogelijk is.

Ook het rijden is altijd even wennen. Zoals Bas al aankaartte raak je al snel in de slip als je bijvoorbeeld tegen een lantaarnpaal of een andere auto aanrijdt. Het is natuurlijk wel meer realistisch dan dat je er gewoon overheen walst, maar het is altijd even wennen. Nou ja, heb je in ieder geval een motivatie om zo netjes mogelijk te rijden.

Maar goed, dat zijn dingetjes die je gewoon op de koop toe moet nemen, als je het mij vraagt. Je weet dat het wat oudere spellen zijn en dat die een stuk minder realistisch zijn en wat meer gebreken/minder mogelijkheden hebben dan de hedendaagse games, of in ieder geval de wat minder oude spellen. Ik kan er in ieder geval wel mee leven. smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...