Jump to content

Phoeny's Photogenic Map-o-Theque


Phoenyxar

Recommended Posts

  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    36

  • PrioX

    5

  • KoningJesper

    4

  • Ezra24rct3

    3

Goh, ik krijg meteen zin om eens zo'n grote stad uit te gaan werken :puh:

Ik heb maar gelijk een nieuwe map gemaakt. Ik kon de wanorde niet meer aanzien, hopelijk is deze iets realistischer en praktischer dan zijn voorganger(s).

med_gallery_113271_234_172583.png

(klikbaar)

@Haruhi: Het is ook maar éénmalig denk ik. Het richtpunt van het topic zijn net de GTA-maps dus dan past het lijkt me eerder in hetzelfde subforum als alle andere gelijkaardige topics, zoals degene die zijn aangehaald in de openingspost.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
  • 8 maanden later...

Ik heb een nieuwe kaart gemaakt, de eerste van dit concept binnen een nieuwe reeks.

Geen echte GTA-kaart, aangezien ik ook vind dat GTA nooit de VSA moet verlaten, maar een idee voor een GTA-achtige game (zoals bijvoorbeeld RDR dat is). In dit geval een persiflage op Parijs en Île-de-France, hier de kaart, met de RER en snelwegen zichtbaar.

gallery_113271_234_220465.png

Volgende kaart zal er eentje zijn van Denis zelf.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, dat is eigenlijk wel een klein probleem, want ik ontwerp mijn maps meestal zeer accuraat naar de werkelijke situatie. Île-de-France is een goede 12.000km² en mijn eiland laat hier en daar wel wat hoekjes vallen, dus als ik het op ongeveer een schaal van 1/3 voorstel is het totaal een goede 1.250-1.300km². Is 9x groter dan South San Andreas, dus niet de meest haalbare kaart, maar wie weet... Het blijft natuurlijk ook maar een concept.

Het eerste wat ik zou doen is Mackerland bezoeken ;)

Moet toegeven dat ik lastig een naam hiervoor kon verzinnen. Als het goed is bestaat er geen GTA-tegenhanger voor Disney :v

Link to comment
Delen op andere websites

Fair point, maar Gloryhole stel ik me toch meer voor als een generiek Amerikaans themapark. Binnen de GTA-wereld zou het natuurlijk kunnen, maar Disneyland is toch net iets meer "magisch" gethematiseerd denk ik. Ach ja, het is maar wat je wilt natuurlijk.

En voor de kaart, het platteland ziet er vrij leegjes uit maar in feite hoort dat gevuld te zijn met meerdere kleine dorpjes, velden en wat bossen/heuvels verbonden via regionale wegen/Baantjes zoals IdF dat ook kent. De rails die uit de stations vertrekken (zal wel te zien zijn op de volgende kaart) komen terecht op de RER-sporen en loopen dus mee terug naar de stad (alle RER-lijnen kennen een loop aan het uiteinde). Om toch maar wat spoorverkeer te garanderen dat wat lijkt op zijn werkelijke tegenhanger.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Wel, ik maak de kaarten doorgaans in het zeer geavanceerde programma "Paint". Ik maak ze aan de hand van bestaande kaarten (sommige historisch) en probeer op die manier een GTA-achtige kaart te ontwikkelen. Aan Dénis zelf ben ik nu ook al eventjes bezig. Het neemt vooral veel tijd om alles op een andere schaal "correct" te krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi dat het motiveert. Als je wat hebt gecreëerd wees dan niet verlegen om het te tonen, maar dan liever niet hier, dit is een topic waar ik al mijn projecten in dump. Er zijn vast wel nog topics te vinden waar je een soortgelijk uitgewerkt idee/project in kwijt kunt (en anders maak je er eentje)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...