Jump to content

Football Manager 2014


MostWantedKid

Recommended Posts

football_manager_2014__1_-pc-games_zpsaacc9c2f.png

''De meest verkochte en meest realistische voetbalmanagement-serie ooit.''

Ontwikkelaar: Sports Interactive

Uitgever: SEGA

Genre: Sport, simulatie

Platforms: PC, PS Vita

Aantal spelers: 1

Release: 30/10/2013

Demo: Nee

Website: www.footballmanager.com

Ik zag dat er nog geen topic was over FM 2014 dus heb ik er maar eentje gemaakt. Nu ben ik benieuwd wie van het forum dit speelt of wie misschien eerdere versies hebben gespeeld.

Maar goed, FM 2014 is, zoals er gezegd wordt in de quote, een realistisch voetbalmanagementspel. Er zijn veel verbeteringen ten opzichte van FM 2013.

  • Een vernieuwd nieuwssysteem
  • Een verbeterde 3D-wedstrijdengine
  • Volledige vernieuwing van tactiek
  • Nog realistischer transfers en contracten
  • Nog geavanceerdere interactie met het bestuur
  • Uitgebreide technische verbeteringen
    enz.

Bewerkt: door Visser23
Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...

Ik ben er net mee begonnen. Het lijkt erg veel op FM13, op de transfers etc. na. Er zijn echt weinig wijzigingen.

Toch gaat het wel goed met Feyenoord, seizoen één. Heb één speler gekocht, waardoor ik meteen door mijn budget heen was. Heb 6-1 gewonnen over twee wedstrijden in de Euro Cup, waardoor ik de groepsfase heb bereikt. Hier speel ik tegen Valencia, Sparta Praag en Metallurg Donetsk. Wel een moeilijke groepsfase, waarin ik sowieso twee moet worden.

In de Eredivisie heb ik helaas de eerste wedstrijd verloren met 3-4 van FC Twente. De overige vier wedstrijden tegen respectievelijk Heracles, AZ, Zwolle en Cambuur heb ik gewonnen. Ik neem dus op de ranglijst de tweede plaats in beslag met een lichte achterstand op FC Twente.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Dit is inderdaad andere koek dan OSM Jarno. Zelf verloor ik gisteren met 0-2(!) van Estland als bondscoach van Oranje. Na een heel andere tactiek te gebruiken won ik met 0-7 van Andorra. Nadenken is in dit spelletje van cruciaal belang als je goed wilt worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat ook niet alleen maar om de formatie, maar ook welke spelers wat gaan doen. Zo heb je een valse spits, een diepe spits, een targetman etc. Je moet goed kijken wat voor type speler iemand is, en die dan een rol geven. Een snelle back met een goede voorzet kan je bijvoorbeeld als 'opkomende back' neerzetten. Dan moet je natuurlijk wel iemand hebben die lang is, en goed kan koppen. Je moet eerst je hele tactiek klaar hebben voordat je iets gaan doen in het spel. Je kan beter van te voren je hele tactiek op papier gaan uitdenken. Dat heb ik altijd gedaan. Van elke speler opschrijven wat zijn sterke punten zijn en zo een tactiek neerzetten op basis van die sterke punten.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Na een klein beetje bekend te zijn geworden met FM14 ben ik begonnen bij Schalke 04 en dat is me allerminst tegengevallen. Toen ik daar manager werd stond er al een vriendschappelijke wedstrijd op de planning tegen Dynamo Dresden die ik met 0-2 won. Het waren overigens de bankzitters die die wedstrijd speelden, dus dat was al een redelijke verdienste. Daarna kreeg ik een uitnodiging van Roma voor een vriendschappelijke wedstrijd die ik natuurlijk accepteerde, omdat ik wel wilde weten waar mijn team toe in staat is.

Ik won van de basiself van Roma met 3-1. Zelf speelde ik uiteraard ook met vooral basisspelers aangezien ik wel wilde weten waar we staan als team. Ik had van tevoren echt (zoals Visser al als tip gaf) echt een beetje 'research' gedaan in het team en als je je tactiek daarop aanpast lukt het wel redelijk.

Als je FM14 een beetje doorkrijgt is het een geweldige game! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zijn de mooie uitslagen! Je moet inderdaad alles van het spelletje een beetje snappen, want de kleine dingetjes hebben veel invloed. Als je zo doorgaat, moet het zeker gaan lukken. Zorg er overigens wel voor dat je de tactiek van Roma onthoudt, want als er een ploeg in je competitie zit met dezelfde tactiek, weet je wat je moet doen! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...