Jump to content
Joriz

De Console-oorlog is begonnen: Playstation 4 vs Xbox One!


Nog niet iedereen heeft het denk meegekregen, maar de strijd der consoles is begonnen. Gisteren is in de Verenigde Staten de Sony Playstation 4 uitgekomen en volgende week vrijdag volgt de Microsoft Xbox One. Al krijgen we er misschien vanwege tekorten en lange wachtlijsten minder van mee is de strijd in Amerika dus heel groot. Al zijn ze qua hardware specificaties redelijk aan elkaar gewaagd is vooral de marketing en promotie die het hem nu doet. De normale reclamefilmpjes kent waarschijnlijk iedereen wel. Toch wilde ik de volgende filmpjes nog even delen:

http://www.youtube.com/watch?v=9hUUsqhetX4



Jimmy Fallon en Ice-T testen het demospelletje van de Playstation 4.

Dit is dus een zeer slimme marketing zet van Sony om het in een veel bekeken programma te tonen.



Amerikaanse winkelketen Target heeft 'per ongeluk?' al enkele Xbox One's verstuurd.

MoonlightSwami was een van de gelukkige en pakte hem op eigen wijze uit.



http://www.youtube.com/watch?v=H9J3Kh5CsyQ

2 Girls 1 PS4 - Een rare titel voor een filmpje voor een even rare uitpakparty.



http://www.youtube.com/watch?v=NYbs0firps8



Xbox One vs. Playstation 4 in de nieuwste South Park aflevering.

Een aflevering die zowaar is niet door één van de merken is betaald

Welke keuze wij Nederlanders maar moeten maken is de vraag. Zeker qua samenspel zal het nooit mogelijk worden met meerdere mensen tegen elkaar te spelen als een deel een Xbox heeft en deel een Playstation. Hierdoor worden we eigenlijk al gedwongen met een grote groep dezelfde soort consoles te kopen. Daarnaast zijn er natuurlijk geruchten en verhalen gaande. Rockstar Games komt sowieso komend jaar met een next-gen titel naar de nieuwe consoles. Echter zijn er ook geruchten gaande dat dit om Agent gaat en deze enkel exclusief naar één van de twee consoles komt. Dit is voor mij genoeg reden om even te wachten met het kopen van een console tot Rockstar Games wat bekend maakt. Natuurlijk zijn er op dit moment ook vele andere titels die exclusief naar één van de twee consoles komt. Mijn vraag dus aan iedereen is: Welke next-gen console ga jij kopen?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Hoewel ik waarschijnlijk pas over een half jaar van plan ben een nieuwe console wil en kan gaan kopen, (...)

Hetzelfde geldt voor mij. (Was het vergeten te melden in mijn eerdere post.) Anderhalf / één jaar wachten tot alle "kinderziektes" er uit zijn en tegen dan heb ik ook meer geld én misschien meer interesse in de Next-Gen consoles/games..

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Die Share-knop staat me niet aan op die DualShock 4... Vind de huidige generatie er in het algemeen toch ietsje beter uitzien, maar ja, wat zijn looks?

Ik moet zeggen dat het makkelijker is om video's te uploaden naar FB, Twitter, en ook livestreamen via Twitch. Het is daarmee allemaal mogelijk. Geen opname apparaten meer nodig, die zeker 120 euro kosten.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Al dat social media gedoe hoeft voor mij echt niet op een console. Het is al Facebook wat de klok slaat. Ik heb er een hekel aan.

Ik spendeer overigens liever 350 euro aan een nieuwe grafische kaart waarmee ik dan weer vijf jaar vooruit kan. Ik ben dan ook niet van plan om in de komende jaren nog een console te kopen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik ga (voorlopig) geen next-gen console kopen, al kan het zijn dat mijn broer dat wel doet. Dan ga ik natuurlijk daarvan profiteren. Ik zit nog goed met mijn Playstation 3. Als ik er een zou kopen, zou het de Playstation 4 worden. Met de dingen die ik gelezen heb en de filmpjes die ik gezien heb lijkt het me nu eenmaal ietsje beter.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

PS4

Niet omdat deze beter zou zijn, maar wel omdat ik nu eenmaal PS gamer ben. Game al op dat ding sinds de PS-One, heb nog steeds 'n PS2 en speel al sinds dag 1 op de PS3. Logisch vervolg is dan de PS4, al komt deze niet direct. Wou hem eigenlijk ergens begin volgend jaar kopen tezamen met Assassio's Creed IV, maar die heb ik zojuist gewonnen voor de PS3. Daarom zal de aanschaf van 'n PS4 nog wat langer op zich laten wachten, maar dat hij er komt is zeker.

Bewerkt: door FcUtreg4Life

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Tja, ik heb voor One gekozen omdat ik eigenlijk gewoon verder moet gaan met xbox. Ik heb zonder te kunnen kiezen

een xbox 360 van mijn ouders gekregen vanwege me schooldiploma. En sindsdien speel ik elke dag op me 360.

Nu heb ik dan zelf een betere xbox 360 gekocht, de super slim, waar ik heel erg blij mee ben. En ik ga voorlopig

toch die One niet aanschaffen. Maar als ik verder wil gaan met mijn mijn microsoft account, waar ik veel gamepoints

en punten en vrienden op heb, waarom zou ik dan een playstation 4 nemen.

Ik moet wel zeggen, heel eerlijk. Ik heb voor ik een 360 had een playstation 2 waar ik elke dag op speelde.

En als ik zelf de keuze had gehad dan had ik de playstation 3 genomen, en dan had ik nu voor de playstation

4 gekozen. Als het maar voor de mensen duidelijk is dat ik niet tegen de Playstation 4 ben en ook niet tegen

de One. Het is waar je op dat moment mee bezig bent. En ik ga niet een hele nieuwe account starten omdat

de Playstation 4 ietsjes beter ''kan'' zijn dan de One. Dat vindt ik onzin.

Dus voor mij wordt het gewoon de xbox One. Over 2 jaar of zo, want ik ben voorlopig niet van plan dat ding te

halen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik moet wel zeggen, heel eerlijk. Ik heb voor ik een 360 had een playstation 2 waar ik elke dag op speelde.

En als ik zelf de keuze had gehad dan had ik de playstation 3 genomen, en dan had ik nu voor de playstation

4 gekozen. Als het maar voor de mensen duidelijk is dat ik niet tegen de Playstation 4 ben en ook niet tegen

de One. Het is waar je op dat moment mee bezig bent. En ik ga niet een hele nieuwe account starten omdat

de Playstation 4 ietsjes beter ''kan'' zijn dan de One. Dat vindt ik onzin.

Exact hetzelfde geldt weer voor mij. Heb altijd PlayStation gehad maar toen werden de Episodes from Liberty City aangekondigd als Xbox-exclusive en dat was eigenlijk de reden dat ik een Xbox 360 had gekocht. Ervoor speelde ik wel GTA IV op m'n PC.

Overigens stond mijn beslissing weer lange tijd vast maar ik heb gisteren een unboxing-filmpje bekeken van Ali-A op YouTube en die zegt weer dat de controller ietsjes groter is dan de DualShock 3 (en 2 eigenlijk).. Dus nu zit ik weer te twijfelen :/

Achja, een vriend van me gaat de PS4 hebben bij de release en dan ga ik bij hem eens gamen. Zie dan wel of het me bevalt..

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Al dat social media gedoe hoeft voor mij echt niet op een console. Het is al Facebook wat de klok slaat. Ik heb er een hekel aan.

Ik spendeer overigens liever 350 euro aan een nieuwe grafische kaart waarmee ik dan weer vijf jaar vooruit kan. Ik ben dan ook niet van plan om in de komende jaren nog een console te kopen.

_O_

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...