Jump to content
Joriz

Bij Take Two draait niet alles om geld!


Het is weer tijd voor 'financieel nieuws'. Strauss Zelnick, de baas van Take-Two Interactive (het moederbedrijf van Rockstar Games) was namelijk aanwezig op de Credit Suisse 2013 Annual Technology Conference. Al is dit een conferentie voor technologie investeerders had hij gelukkig nog wel wat interessants te vertellen. Want die investeerders willen gelukkig ook altijd weten hoe het met de toekomst van GTA5 zit.

In 2007 werd Strauss Zelnick de baas van Take-Two. Volgens hem stond het bedrijf er mede vanwege de crisis niet heel goed voor. Ook diverse takken van het bedrijf maakte onvoldoende winst. Al zorgde een groot marketingevent in 2008 wel weer voor positieve kasstromen (de release van GTA4), deden de andere titels het dus niet heel goed.

Daarom is Strauss Zelnick in meer goede titels gaan investeren zodat niet alleen op winst van GTA titels hoeft worden vertrouwd. Dit is onder andere te zien aan titels als Borderlands, Bioshock, Max Payne en 2K sports die afgelopen jaren zijn uitgebracht.

Dit jaar was heel goed voor Take-Two aangezien ze met GTA5 maar liefst één miljard omzet hebben gemaakt wat zeker ook voor een sterker bedrijf heeft gezorgd.

gallery_1_5_107601.jpg

Strauss Zelnick (rechts) in een vergadering - foto:

The Aspen Institute

Maar zegt hij. Ondanks dat Take-Two een bedrijf is wat winst maakt draait het ook om de klant. Als je klanten heel erg blij maakt kan je aan de hand daarvan altijd geld verdienen. Volgens Zelnick denken concurrenten (EA Games?) vooral eerst hoe ze geld kunnen binnen hengelen en dan pas aan wat voor product ze leveren. Voor ons fans is dit natuurlijk goed nieuws. Dit laat echt zien dat Take-Two echt investeert in goede games voor de fans smile3.gif

Zelnick zegt dat Take-Two nog veel kan leren hoe ze beter om kunnen gaan met, voor hun relatief nieuwe concepten als, GTA Shark Cash Card en Online werelden als GTA Online om dit op een goed mogelijk manier voor de klant te gebruiken.

Vooral de toekomst voor ons GTA-fans is natuurlijk belangrijk. Strauss Zelnick bevestigde nogmaals dat er maar liefst 10 next-gen titels in ontwikkeling zijn. Hoe veel van deze titels van Rockstar Games zijn werd weer niet gezegd. Al lijkt het bedrijf zich ook te focussen op meer nieuwe merken om nog minder afhankelijk te zijn van de winsten van Grand Theft Auto. Komt Agent er dus eindelijk aan?

Zoals Rockstar Games mij ook al in september vertelde zijn er veel groei mogelijkheden voor Take Two Interactive in Azië. Veel spellen zijn daar nooit uitgekomen dus zal Take Two Interactive ook (meer) titels gaan uitbrengen in onder andere China, Korea en Japan. Al zit de markt daar wel heel anders in elkaar. Chinezen hebben liever een gratis spel en betalen zich suf aan extra's terwijl Amerikanen (en Europeanen?) liever een betaald spel hebben met bijvoorbeeld goede DLC.

Gelukkig wilde Zelnick (wel onduidelijk) iets over GTA5 zeggen. De komende maanden zal volgens hem duidelijk worden wat GTA5 komend jaar financieel gaat doen voor Take Two Interactive. Hopelijk wordt er dus binnen enkele maanden meer bekend gemaakt over wanneer GTA5 naar de PC komt ...

Bronnen: Take-Two Interactive & GameSpot

Bron foto: The Aspen Institute

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik vind het wel flauw dat dit zinnetje bij je laatste artikelen steeds terugkomt. Nu moet ik mijn alarmsysteem weer resetten.. frown.gif

Sja je moet ook altijd de rest van de tekst lezen. Maar als Take-Two iets over een paar maanden in een financieel verslag bekend maakt zetten ze er ook kort de reden bij. Dat doen ze namelijk altijd al dan heel summier.

Dus mogelijk horen we binnen een paar maanden dat verwacht wordt dat er in 2014 ook weer veel winst gaat worden gemaakt met GTA5 omdat ... DLC?, GTA5 PC? of GTA5 Next Gen?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

In before MegaPilot-rant omtrent klantenservice.

Tien next-gentitels klinkt eigenlijk niet echt veel voor een gigantisch conglomeraat aan producers zoals Take 2, als je daar bedenkt dat je er al 3-4 kunt toeschrijven aan de takken van Rockstar alleen al (Red Dead, Max Payne, Grand Theft Auto, Agent?) dan blijft er niet veel over voor de andere producers.

Naja, bij Take 2 kijk ik dan ook vooral naar Rockstar of Firaxis, meer niet.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Als klant ben ik erg teleur gesteld in het boekje, wat je altijd bij het spel krijgt. Blijft dus een aandacht punt om daar niet op te gaan lopen bezuinigen, zoals alle andere bedrijven dat wel doen. Wat DLC radiozenders kan eigenlijk ook geen kwaad toch ??

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Leuk nieuwsbericht, nu ik er zo ook over denk is het ook wel een beetje te zien. Max Payne valt dan onder de wat mindere titel en is dit jaar al een stuk of vijf keer afgeprijsd naar 10 euro bij uitverkoop. Het nieuws bericht over de aandelen had ik nog nooit gelezen, maar dat is goed nieuws. Ik ben wel naar benieuwd naar de nieuwe titels, maar mijn focus ligt vooral bij GTA.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

In before MegaPilot-rant omtrent klantenservice.

Sorry?

De titel doet een bewering die nergens beargumenteerd wordt in het onderliggend stukje tekst. Meer zelfs, het artikel laat juist uitschijnen dat alles net wel om geld draait(en zo is het ook).

Volgens Zelnick denken concurrenten (EA Games?) vooral eerst hoe ze geld kunnen binnen hengelen en dan pas aan wat voor product ze leveren. Voor ons fans is dit natuurlijk goed nieuws. Dit laat echt zien dat Take-Two echt investeert in goede games voor de fans smile3.gif

Naast het feit dat dit gewoon kinderachtig moddergooien is, is meneer Zelnick blijkbaar vergeten dat Take Two in het verleden GTA IV voor de PC gereleased heeft. Dat spel deed het bij velen pas goed na X patches. Hypocriet? Ja, dat zeker. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet..

Bewerkt: door MegaPilot

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Naast het feit dat dit gewoon kinderachtig moddergooien is, is meneer Zelnick blijkbaar vergeten dat Take Two in het verleden GTA IV voor de PC gereleased heeft. Dat spel deed het bij velen pas goed na X patches. Hypocriet? Ja, dat zeker. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet..

Ja, hier kan ik mij goed in vinden. Ik heb nog een bittere nasmaak van GTA IV voor de PC en ik zal dan waarschijnlijk ook niet meteen GTA V voor de PC kopen. (Hoewel, misschien ook wel maar dan ben ik in ieder geval voorbereid op een teleurstelling)

zwart ziet..

Is het gek dat ik dit las als zwarte piet? :clown:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Elk bedrijf draait om winst maken. Anders is de continuïteit van het bedrijf niet gewaarborgd. Ja, klanten staan heel vaak centraal bij bedrijven, maar dat is om later meer winst te kunnen maken. :7 Dit is echt weer typisch zo'n uitspraak van grote bedrijven, maar ik zou het veel eerder geloven bij de visboer op de hoek. :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Elk bedrijf draait om winst maken.

Dat zeker en daar is Take Two Interactive (Rockstar Games) ook zeker goed in. Zo lang ze niet alleen blijven roepen dat ze aan ons denken maar ons ook nog steeds bang for the buck blijven geven zal hun model blijven werken. Al is niet elk verdienmodel oneindig en zie je dus dat veel gamebedrijven nu ook op andere markten zoals Azië anders inspelen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Waardoor je ook weer meer geld wilt en eigenlijk geacht wordt om dat te kopen. Alles draait om winst maken; alles wordt gedaan om dat te bereiken. Ook het kweken van goodwill is belangrijk, evenals het binden van gamers zodat die sowieso de volgende GTA's gaan kopen. Het centraal zetten van de gamers is een middel, niet een doel. Een middel om op een later tijdstip extra winst te maken.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...