Jump to content

misschien nieuw of meer RAM geheugen plaatsen


linux-or-unix

Recommended Posts

Hallo lezer,

Ik heb momenteel een pc met een Intel Pentium 4 HT 64-bit processor en 2048?MB DDR2 667MHz RAM geheugen.

Ik vroeg mij nu af of het mogelijk is om hier meer RAM geheugenboardjes bij te doen, ik heb momenteel nog 2 vrije slots.

Ook vroeg ik mij af wat voor RAM geheugen dat dan moet zijn? Moet het bijvoorbeeld perse DDR2 667MHz geheugen zijn, of mag en kan sneller ook werken met deze pc.

Hopelijk heeft een van jullie snel goed advies.

Met vriendelijke groeten,

linux-or-unix

Bewerkt: door linux-or-unix
Link to comment
Delen op andere websites

Tuurlijk is het mogelijk om uit te breiden. Je moet wel de goeie hebben want ze passen niet allemaal. Eigenlijk heb je weinig ram nodig omdat je op linux zit dat maar 256 mb verbruikt. anders raad ik je dit aan: http://www.alternate...8/?tk=7&lk=9326Wel goed kijken of dit kan met je moederbord.

Bewerkt: door dionkoffie
Link to comment
Delen op andere websites

Tuurlijk is het mogelijk om uit te breiden. Je moet wel de goeie hebben want ze passen niet allemaal. Eigenlijk heb je weinig ram nodig omdat je op linux zit dat maar 256 mb verbruikt. anders raad ik je dit aan: http://www.alternate...8/?tk=7&lk=9326Wel goed kijken of dit kan met je moederbord.

JIj hebt er dus totaal geen verstand van, die PC heeft DDR2 nodig. En jij geeft hem DDR3 ram? :7

Link to comment
Delen op andere websites

DDR3 past niet op een moederbord dat alleen DDR2 ondersteund, er zitten van die hapjes in de RAM reepjes die voorkomen dat je er verkeerde soorten RAM in plaatst.

En ja, je kan er wel meer RAM in plaatsen voor meer programmas enzo. Ik draai zelf ook twee Pentium computers (met windows) waar ik ook wat extra ram in heb gegooid, dat werkt best goed omdat de HDD en CPU nogal sloom zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

@Sublime, volgens memory-up kan mijn computer maar maximaal 4 GB RAM bevatten, maar het is wel een 64-bit processor, hoe zit dit nou? Kan ik, als ik daar zin in heb gewoon 16 GB RAM werkend in mijn pc stoppen?

Alvast bedankt.

Link to comment
Delen op andere websites

De meeste Pentium 4 processors zijn 32 bit. Draai je nu 64bit Debian op je pentium 4? In dat geval zou je gewoon meer dan 4gb moeten kunnen hebben. Er zijn namelijk maar een paar pentium 4 processors die 64bit instructies kunnen verwerken.

Link to comment
Delen op andere websites

Tuurlijk is het mogelijk om uit te breiden. Je moet wel de goeie hebben want ze passen niet allemaal. Eigenlijk heb je weinig ram nodig omdat je op linux zit dat maar 256 mb verbruikt. anders raad ik je dit aan: http://www.alternate...8/?tk=7&lk=9326Wel goed kijken of dit kan met je moederbord.

JIj hebt er dus totaal geen verstand van, die PC heeft DDR2 nodig. En jij geeft hem DDR3 ram? :7

Niet op gelet sorry. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...