Jump to content

hulp nodig ! niemand kan mijn server joinen


cjzonneveld

Recommended Posts

hallo,

ik ben 3 dagen geleden begonnen aan het maken van een eigen mta server :) allemaal heel erg leuk. begon met een vrij simpele tutorial over het maken van een local server. maar mijn uiteindelijke doel was om een server te maken met wachtwoord voor mij en m'n vrienden (gratis). nu heb ik over wat rond geneusd en gezocht en ben ik wel wat wijzer geworden. heb ondertussen een hoop voor elkaar gekregen zoals m'n admin panel enzo... maar nu heb ik m'n poorten geopend etc. maar kan toch niemand mij joinen. heb m'n poorten ook geopend op m'n firewall enzo maar toch kan er niemand in...

ik ben nu bang dat ik in m'n configuratie iets verkeerd heb zitten ofzo want anders zou ik het echt niet weten. ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit oplossen :( ik hoop van iemand te horen hier die er wat meer verstand van heeft want wat betreft pc's en servers in mijn verstand 0,0001...

alvast bedankt voor de hulp.

cj zonneveld

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien dat je HIER wat aan hebt. Het is een nederlandse tutorial om een MTA Server op te zetten. Ik raad je aan om alles nog eens na te gaan, ook alles wat je al gedaan hebt.\

Succes

Mocht het uiteindelijk toch niet lukken? In mijn signature staat een link naar een openbare (drukbezochte) NL MTA Server. Waar je ook eventueel met je vrienden kan spelen.

Bewerkt: door .Whoopdidoo.
Link to comment
Delen op andere websites

Check of je poorten wel werkelijk in de server openstaan. Typ in de console (Wat geopend wordt als je de server start):

openports

En kijk of hij zegt of alles openstaat.

Meestal gooien mensen deze poort namelijk niet open en krijg je deze melding:

Port 22126 UDP is closed. Players can not browse!

(Let op: Deze poort hangt af van welke 2 andere UDP en TCP poorten je gebruikt, en daarom moet je "openports" command gebruiken)

EDIT: Ik heb je andere topic gezien, en je vult een IP in bij <serverip>.

Haal dit IP weg zodat je alleen <serverip></serverip> er heb staan.

EDIT2: Zodra alle poorten openstaan, duurt het ook even voordat de server in de Browse Servers lijst staat. Wacht dus een tijdje voordat je zegt dat het niet werkt! (Meestal circa 5~15 minuten)

Bewerkt: door TigerEdwin
Link to comment
Delen op andere websites

Met jouw ip. De server staat op je eigen computer neem ik aan? Dan kun je connecten met het ip dat te vinden is op www.watismijnip.nl

Achter dat ip zet je dan :UDPpoort

Dus bijvoorbeeld: 12.123.123.123:22003 (Kun je bij Quick Connect/Browse Servers intikken)

Je zegt dat ze zeker open zijn, heb je het getest met openports? (Twijfelde hieraan :puh:) Zorg er overigens ook voor dat je server naam zo is, dat je hem kan vinden. (Dus niet laten staan op Default MTA Server) Wel server uitzetten terwijl je aan mtaserver.conf zit he ^.^

Mocht dit allemaal ook niet werken, vertel ik wel in stappen hoe je de server opzet.

Bewerkt: door TigerEdwin
Link to comment
Delen op andere websites

sorry ik ben bang dat ik het nu niet begrijp. je zei dat ik uit de config mn ip weg moest halen en daar snap ik het dus niet meer :$


TigerEdwin, ik wil je graag heel erg bedanken. na even lezen en expirimenteren is het kwartje gevallen en staat de server online :) ook nu te vinden in de browser :) nl mta online. ik en mijn vrienden zijn je dankbaar voor de hulp :)

>>> Door .Timothy: Berichten samengevoegd, gebruik de Bewerken-knop om een eerder bericht aan te passen.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

nu ben ik toch weer op een vraag terecht gekomen... waarom veranderd de ip van mijn server steeds en wat kan ik hieraan doen?

Waarschijnlijk maakt je internetprovider gebruik van dynamische IP-adressen. Dit betekent dat om de zoveel tijd je router een nieuw IP-adres krijgt.

Afhankelijk van welke internetprovider je hebt kan je misschien een statisch IP-adres aanvragen. Let op: bij de meeste internetproviders kost dit geld of moet je overgaan naar een zakelijk abonnement!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...