Jump to content

Skiongeluk Michael Schumacher


Michael

Recommended Posts

Michael-Schumacher-001.jpg

Duitsland maakt zich grote zorgen over de gezondheidstoestand van racelegende Michael Schumacher (44). De veelvoudig wereldkampioen in de Formule 1 kwam gisterochtend zwaar ten val tijdens het skiën in de Franse Alpen. Volgens een korte verklaring van het ziekenhuis in Grenoble, waar de Duitser is opgenomen, heeft hij daarbij een schedeltrauma opgelopen.

Schumacher ligt in coma. Zijn toestand wordt kritiek genoemd. 'Hij had bij binnenkomst onmiddellijk neurochirurgische behandeling nodig', aldus het ziekenhuis in Grenoble. Eerder op zondagavond meldde de Franse televisiezender BFMTV, op basis van een verslaggever bij het ziekenhuis in Grenoble, dat Schumacher een hersenbloeding had opgelopen. Volgens deze reporter en ook andere Franse media verkeert de Duitse sportheld in levensgevaar.

Hoofd tegen rotsblok

Schumacher kwam ten val in de Franse Alpen, nabij Méribel. Hij zou bij zijn crash met zijn hoofd tegen een rotsblok terecht zijn gekomen, maar wel een helm hebben gedragen. Volgens de directeur van het skistation, Gernignon Christophe-Lecomte, was de Duitser vlak na het ongeluk zelfs nog 'bij bewustzijn'.

Aanvankelijk werd hij naar het ziekenhuis van Moûtiers vervoerd, maar vandaar is hij met een traumahelikopter afgevoerd naar een ziekenhuis in Grenoble voor verder onderzoek. Volgens de Franse krant Le Dauphiné is neurochirurg Gerard Saillant uit Parijs bij hem. Die opereerde Schumacher toen hij in 1999 een zwaar ongeluk had op Silverstone. Ook zijn vrouw Corinna en twee kinderen zijn bij hem.

Bron: AD.nl

Praat hier over het vreselijke ongeluk van Michael Schumacher. Zal hij ooit nog staan? Zal hij überhaupt nog kunnen gaan lopen, of leven?

Link to comment
Delen op andere websites

ik hoop dat ie wel blijft leven. als ie een been verliest (of 2) dan is dat uiteraard jammer, maar met de huidige techniek kan ie waarschijnlijk toch weer (beperkt) lopen.

(zou dit trouwens niet beter onder sport kunnen staan? :$)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoorde het gisteravond op het nieuws en toen zeiden ze dat zijn toestand niet Kritiek was met hem, toen dag ik gelukkig.. Hoor ik vandaag dat zijn toestand wel kritiek was. ik vond dat een beetje raar. Maar ik hoop dat het goed met hem komt, maar ik vrees het ergste!

Link to comment
Delen op andere websites

ik hoop dat ie wel blijft leven. als ie een been verliest (of 2) dan is dat uiteraard jammer, maar met de huidige techniek kan ie waarschijnlijk toch weer (beperkt) lopen.

Ik vrees voor het ergste. Hopelijk wordt hij geen kasplantje zoals Prins Friso :cry:

(zou dit trouwens niet beter onder sport kunnen staan? :$)

Ik wist niet waar het onder moest vallen, heb het toen dus op NOTA gezet. Maar als een Moderator dit ook zo vind zou dit beter in Sport staan inderdaad :puh:

>>> Door SpacyColours: Twijfelgeval, denk dat het het beste in Sport past, dus ik heb hem verplaatst. ;)<<<

Link to comment
Delen op andere websites

ik hoop dat ie wel blijft leven. als ie een been verliest (of 2) dan is dat uiteraard jammer, maar met de huidige techniek kan ie waarschijnlijk toch weer (beperkt) lopen.

Ik vrees voor het ergste. Hopelijk wordt hij geen kasplantje zoals Prins Friso :cry:

inderdaad. zonde van het geld ook.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben enorm geschokt. Ik houd het nieuws sinds gisterenavond continu in de gaten. Ik hoop dat hij er bovenop komt. Hij is een groot sportman en verdient het om nog vele jaren in het F1-paddock rond te lopen en zijn mening met de rest van de wereld te delen (waaronder de grootste Schumi-fan hier; Mirrrr). Hij is gelukkig in goede handen en wordt bijgestaan door familie en goede vrienden.

Ik hoorde het gisteravond op het nieuws en toen zeiden ze dat zijn toestand niet Kritiek was met hem, toen dag ik gelukkig.. Hoor ik vandaag dat zijn toestand wel kritiek was. ik vond dat een beetje raar.

Voormalig Formule 1 dokter Hartstein heeft laten weten dat hersenbloedingen pas na een bepaalde tijd tot uiting kunnen komen na het oplopen van de verwondingen.

ik hoop dat ie wel blijft leven. als ie een been verliest (of 2) dan is dat uiteraard jammer, maar met de huidige techniek kan ie waarschijnlijk toch weer (beperkt) lopen.

Hij is zwaargewond aan het hoofd, niet aan z'n benen. Natuurlijk kan het best zijn dat hij wel hersteld zonder ooit te kunnen lopen, maar zijn benen verliest hij niet.

Link to comment
Delen op andere websites

inderdaad. zonde van het geld ook.

Maar hij ligt toch niet in coma of wel?

En wat moet Top Gear nou zonder de Stig.

Dat is Schumacher niet, dat was hij enkel één keer als grap. Dit kan ook niet gezien het postuur.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

inderdaad. zonde van het geld ook.

Maar hij ligt toch niet in coma of wel?

En wat moet Top Gear nou zonder de Stig.

Dat is Schumacher niet, dat was hij enkel één keer als grap. Dit kan ook niet gezien het postuur.

Was ook niet 'serieus' bedoelt. Maar je snap't em.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...