Jump to content

Whore Of The Orient


3L1077

Recommended Posts

RYxxBqr.png

Ontwikkelaar: Team Bondi



Uitgever: Warner Bros / Kennedy Miller Mitchell (?)

Genre: Action / Adventure

Platforms: PS4 / XBO1 / PC

Aantal spelers: 1 (?)

Release: 2015 (?)

Demo: (Nog) Geen

Website: (Nog) Geen

Waar gaat het over?

Whore Of The Orient is een spel dat zich afspeelt in Shanghai, China in 1936. (Whore Of The Orient was de bijnaam van Shanghai) Het is een corrupte stad in handen van Westerse machten en gevuld met mafia. En ondertussen zorgt de politieke partij Kuomingtang ook nog voor vele problemen...

Interessante setting, niet?

Wat is het probleem met deze game?

Het probleem is Team Bondi. Het bedrijf dat we allemaal kennen om L.A. Noire, is na de release heel wat in de problemen gekomen. De werkcondities waren er zeer slecht, en dat heeft hun imago beschadigd. Nu ze met hun game Whore Of The Orient komen, is er geen enkel bedrijf meer dat met Team Bondi wilt werken. Uiteindelijk hebben ze dus toch nog geld gekregen van een Australisch productiehuis, maar dat is niet zo belangrijk.

Het is niet enkel het imago van TB dat ertoe doet; ook Whore Of The Orient heeft zich zelf in een moeilijke situatie gebracht. De game wordt vaak uitgemaakt om de Chinese cultuur te beledigen, en zou er een schande voor zijn. Natuurlijk: als je als blanke in China komt binnenvallen, en iedereen daar van het leven berooft, krijgt de game inderdaad kritiek.

Toch vind ik dit een enorm interessante game, de setting spreekt me erg aan, en L.A. Noire was m'n favoriete game, dus ik heb er wel vertrouwen in.

_____________________________________________________________________________________________

Maar zullen we Whore Of The Orient ooit te spelen krijgen?

(gelekte) Gameplay

__

Screenshot

Whore-of-the-Orient.jpg

Bewerkt: door 3L1077
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er wel vertrouwen in in dat we het ooit gaan zullen spelen plus dat het een goede game word. Team Bondi is zo'n onderschatte games ontwikkelaar company. Ik snap ook niet dat ze na de release van L.A. Noire zowat failliet gingen aangezien het toch een succes was, al was er natuurlijk veel haat o.a. door die minderjarige die het spel voor geen klote snappen dus zeiken ze het maar af.

Als ik het geld had zou ik absoluut mijn steentje bijdragen omdat ik er alle vertrouwen in heb (dankzij hun game L.A. Noire). De setting van de game vind ik persoonlijk minder. Ik hou totaal niet van die Aziatische cultuur, maar misschien verandert mijn mening na het spelen van de game (als hij uitkomt).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er wel vertrouwen in in dat we het ooit gaan zullen spelen plus dat het een goede game word. Team Bondi is zo'n onderschatte games ontwikkelaar company. Ik snap ook niet dat ze na de release van L.A. Noire zowat failliet gingen aangezien het toch een succes was, al was er natuurlijk veel haat o.a. door die minderjarige die het spel voor geen klote snappen dus zeiken ze het maar af.

Als ik het geld had zou ik absoluut mijn steentje bijdragen omdat ik er alle vertrouwen in heb (dankzij hun game L.A. Noire). De setting van de game vind ik persoonlijk minder. Ik hou totaal niet van die Aziatische cultuur, maar misschien verandert mijn mening na het spelen van de game (als hij uitkomt).

Over dat eerste, ja, ik ken niet zoveel van economie en financieën, maar ik denk inderdaad dat de mainstream hype die de game niet tof vond plus de slechte ethiek van het bedrijf een bijna dodelijke combinatie waren voor Team Bondi.

Ik moet zeggen dat ik zelf echt letterlijk niets over de Aziatische cultuur weet, maar dat maakt mijn zin in deze game alleen maar groter. Het is echt iets wat we - voor zover ik weet - nog bijna nooit in een game gezien hebben, en al zeker niet van een bedrijf dat toch al een redelijk mooie prestatie neergezet heeft en met R* heeft samengewerkt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, op het de zin die PatrickBateman zegt:

(als hij uitkomt)

Dit gaat denk ik niet het geval worden. L.A. Noire was een pracht van een game, en dit lijkt het ook te zijn, maar Team Bondi gaat 2015 gewoon niet halen. Ze hadden de game eind van dit jaar pas moeten aankondigen, want met 2 screenshots en wat gelekte gameplay kom je niet ver.

Link to comment
Delen op andere websites

En wat bedoel je precies met 2015 gaan ze niet halen, en welk verband zie jij daar dan mee met een screenshot en een minuut gameplay? Ik kan er niet echt aan uit. :?

Als je op het feit doelt dat ze zo zwaar onder vuur liggen/lagen: stilte is hun oplossing. Momenteel wordt er niet veel over hen gezegd in gameland, maar dat neemt niet weg dat ze (hopelijk toch) nog aan de game aan het werken zijn, zonder kritiek te ontvangen.

Ik denk vooral dat ze de release niet gaan halen door de titel: het is de bijnaam van een corrupte stad, maar leg een game met zo'n titel maar eens in een speelgoedwinkel zonder dan zelf weer kritiek te krijgen.

Het mooiste van alles zou natuurlijk zijn moesten ze toch weer met R* samen kunnen komen, dan zou iedereen er op af springen, maar dat hangt voor een groot deel af van Brendan McNamara. Als het al niet te laat is...

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, de screenshot kan ik al niet zien omdat het bij mij alleen een stukje tekst is en wegens de grote geld problemen denk ik gewoon dat ze 2015 niet gaan halen. Ook omdat je in de gameplay ziet dat er gewoon te veel te verbeteren valt.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt gelijk, de screenshot werkte niet. Heb 't even aangepast.

En tja, je moet je ook voorstellen dat het nooit de bedoeling is dat deze gameplay het daglicht zou zien, we zien hier ook echt de game in z'n vroege stadium. Je moet je wel kunnen voorstellen dat als ze er goed aan gewerkt hebben, er intussen enorm veel veranderd is.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Lijkt me wel een zeer leuke spel. Ook omdat het controversial is heb ik best wel zin om hem ooit te kopen. De aziatische cultuur staat mij wel wat aan en daarom hoop ik ook om hem nog ooit in mijn handen te hebben. L.A Noir was ook een mooi spel dus hopelijk zal dit ook een top spel worden :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt me een redelijk leuk spel, grafisch ziet het er top uit! Maar de setting wordt ik minder warm van, Shanghai in 1936, lijkt me zelf niks, maar ik hoop meer te zien. Misschien wordt ik er dan wat warmer van.

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt me een redelijk leuk spel, grafisch ziet het er top uit! Maar de setting wordt ik minder warm van, Shanghai in 1936, lijkt me zelf niks, maar ik hoop meer te zien. Misschien wordt ik er dan wat warmer van.

In de periode dat het land stilaan de westerse overheersing van zich afwerpt en het communistische regime installeert? Veruit de meest interessante recente periode in de Chinese geschiedenis, misschien samen met de huidige toestand.

Ik hoop dat TB de game kan afwerken en de kritiek van zich af kan slaan, want als ze hun research goed doen en met een goed verhaal komen, kan dit echt een sterke game worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, thebig, maar niet alleen dat is het belangrijkste. Het ligt ook in de kleinere dingen... Ze mogen zo veel en zo goede research doen als ze willen, maar als ze bijvoorbeeld de naam niet veranderen, kan het spel ook echt niet verkopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het spel is sowieso al controversieel, zelfs met een andere naam. Als er dan lovende kritieken komen, gaan gamers sowieso snel over de lijn getrokken zijn. Ik kan me niet voorstellen dat mensen zich laten tegenhouden door een naam.

Link to comment
Delen op andere websites

Het spel is sowieso al controversieel, zelfs met een andere naam. Als er dan lovende kritieken komen, gaan gamers sowieso snel over de lijn getrokken zijn. Ik kan me niet voorstellen dat mensen zich laten tegenhouden door een naam.

Nee, volwassen games inderdaad niet. Ook al mag het eigenlijk niet, denk ik dat het je zou verbazen hoeveel procent van de spelers van GTA jonger dan 18 is. Ik kan het me dan ook helemaal voorstellen dat er ouders niet blij zullen zijn als ze de titel "hoer van het Oosten" in de kamer van hun pubers terug zullen vinden. Natuurlijk is het spel controversieel, GTA op zich ook, en beide zijn 18+, maar kijk hoe een groot aandeel GTA-spelers 18- is. Als je dat percentage op een recht eventedige wijze met WOTO past, en heel dat publiek kwijtspeelt, ben je er natuurlijk niet vet mee.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...