Jump to content

[RELEASE]Remove Spam System


TigerEdwin

Recommended Posts

Dames en heren,

Vandaag presenteer ik jullie een nieuw script.

Allereerst (Disclaimer):

WINDOW_ABOUT_zps030f58e6.png

Laat ik wel het volgende meegeven: Het is NIET gegarandeerd dat dit script zijn werkt uitstekend zal uitvoeren. Het is MOGELIJK dat sommige script defect raken na het removen van de 'outputChatBox' of/en 'playSound' code(s).

Hier is een voorbeeld van wanneer het goed en fout gaat.

Goed:

function test()
   outputChatBox("Tralalala", 255, 255, 255, true)
end

--Will change after the removing of all 'outputChatBox' code(s) to:

function test()
   --[RSS]opCB_REMOVED("Tralalala", 255, 255, 255, true)
end

Fout:

function test() outputChatBox("Tralalala", 255, 255, 255, true) end

--Will change after the removing of all 'outputChatBox' code(s) to:

function test()    --[RSS]opCB_REMOVED("Tralalala", 255, 255, 255, true) end

--This '--' means that everything behind it (Only the same rule), is not readable by the script. In other words: The 'end' is missing and the function will not be loaded because of this.

Het ligt er dus maar net aan hoe iemand zijn scripts gescript heeft. Oplossing: Haal de map er tussen uit, of fix hem handmatig. Een andere oplossing is om iedereen gewoon hetzelfde te laten scripten, zodat mensen zoals ik zulke dingen dus kunnen doen. (:3)


Waarom heb ik dit gemaakt?

Ik heb dit script gemaakt omdat ik, en andere mensen, echt op een gegeven moment knettergek van die belachelijke spam in de chat worden. En daarmee bedoel ik dus die lege regels die de chat in gespamt worden zonder enige reden. Omdat in de 3xC Clan Server (De clan waar ik in zit) geen muziek toegestaan is, heb ik deze functie ook toegevoegd zodat mensen de muziek eruit kunnen halen zonder dit handmatig te doen.


Hoe werkt het?

Jij en de server moeten beide over MTA 1.3.4 beschikken of hoger.

Na het uitvoeren van deze resource, is geen server refresh/restart nodig!

Om de Main Panel te openen, moet je op 'F7' drukken of command '/rss' typen. Op dit moment zijn dit de 2 standaards.

Alleerst moet de game mode uit staan. (Zodra je start met het removen/restoren) Op dit moment is alleen de game mode 'race' beschikbaar.

Main Panel

Je hebt gewoon een scherm met de knoppen 'Close Window', 'About', 'Options' en 'Start'.

MAIN_PANEL_1_zps7c156cb0.png

MAIN_PANEL_2_zpscabe73c5.png

Zoals je kunt zien, in het midden onderaan het schermpje, zie het process staan. Je kunt dus ook zien hoever het systeem is met de functies die hij aan het uitvoeren is. (Handig voor extreem veel mappen)

Later, als er veel vraag naar is, kan ik via de Auto-Updater (Hier onder uitgelegd) een update doorvoeren die het één en ander toevoegt zodat je zelf een game mode kunt selecteren en dat het zoeken naar 'outputChatBox' en 'playSound' codes preciezer wordt.

Options

Hier kun je verschillende opties in wijzigen.

Updater opties staan server-side, en General en Log staan client-side.

Ga zelf niet met deze 2 datafiles rommelen. Kapot = data WEG.

Tab 'General':

OPTIONS_GENERAL_zps4f4bbae2.png

• Chat remove: Haalt alle 'outputChatBox' codes uit het script.

• Chat restore: Zet alle weggehaalde 'outputChatBox' codes terug in het script.

• Music remove: Haalt alle 'playSound' codes uit het script en de meta nodes (Het bestand dat je moet downloaden) uit meta.xml

• Music remove permanently: Haalt alle 'playSound' codes uit het script, meta nodes uit meta.xml en verwijderd alle muziek bestanden. (Dit is niet meer terug te halen)

• Music restore: Zet alle weggehaalde 'playSound' codes terug in het script en meta nodes in meta.xml (Als dit niet permanently was verwijderd.)

Tab 'Log':

OPTIONS_LOG_zps394e7d79.png

• Activeer Log Function: Laat de log zien. (Dit is voor altijd aangevinkt)

• Use Colors: Laat kleuren in de log zien.

• Show Last Log: Laat de meest recente log zien als je het Main Panel sluit en weer opent.

• Save Log: Slaat de log op zodra de resource/als je de server verlaat. (Alleen de meest recente log wegens lagg) (Zojuist er ook uitgehaald omdat je hele computer vast komt te staan zodra resource start (Logisch als er (Bij mij het geval) 4500 regeltjes in de log moet ingevuld worden))

Tab 'Updater':

OPTIONS_UPDATER_zpse0ed59cb.png

• Installation: Staat voor altijd op Automatically ingesteld.

• Checking: Checkt om de zoveel ingestelde tijd voor updates. (30 minuten, en vanaf 1 tot 24 uur kun je selecteren)

• Message: Staat voor altijd uit.

• 'Check for updates' knop: Spreekt voor zich.

About

Hier kun je de info zien over de resource.

WINDOW_ABOUT_zps030f58e6.png

Warning, Info and Error Windows

Spreekt voor zich, toch?

WINDOW_WARNING_zpsc6012f5e.png

WINDOW_INFO_zps9643fc0a.png

WINDOW_ERROR_zpsb81edcc2.png

Status Window

Dit laat zien was het script op dit moment aan het doen is, zoals opties opslaan, opties ophalen, of je admin bent ja of nee, etc.

WINDOW_STATUS_zpsdc008150.png

WINDOW_STATUS_2_zps529b6320.png

Auto-Updater

Het script is voorzien van een Auto-Updater! Dit heb ik speciaal toegevoegd om eventuele wensen en opmerkingen erin/eruit te kunnen werken, zodat het een steeds beter script wordt. (En gewoon puur dit geöefend om dit in mijn volgende script te verwerken. (Hij doet het overigens wel goed hoor.)) Vergeet niet je debug mode op 3 te zetten als je denkt dat de Auto-Updater niet werkt! Hierin worden namelijk alle errors weergeven. ('/debugscript 3')

Talen

Op dit moment is alleen Engels (Mijn zuig Engels) beschikbaar.


Credits:

CREDITS_zpsf73522ad.png

(Even ter info: Ik heb alle functies gemaakt, maar zodra ik iets niet begreep aan een code of iets niet werkte vroeg ik hulp)


Bij deze wil ik graag iedereen ontzettend bedanken die mij geholpen hebben met de tips en kleine helpjes!

Ook het Multi Theft Auto Team bedankt, voor de game en de mogelijkheid voor het scripten!

Download:

http://community.multitheftauto.com/index.php?p=resources&s=details&id=8473

Have fun!

And again (Disclaimer):

WINDOW_ABOUT_zps030f58e6.png

Bugs, ideeën, suggesties, etc.? Meld het maar!

SPREAD THE WORD!

Bewerkt: door TigerEdwin
Link to comment
Delen op andere websites

Erg mooi en zelfs origineel script. Zelf heb ik er helaas wel weinig aan gezien het feit dat ik al een tijdje niet meer vertrouw op het laad systeem van MTA zelf. Ik heb wel een kleine opmerking over het vervangen van alle outputChatBox functies. Waarom niet simpelweg die functie overschrijven zodat je hem kan verwijzen naar een lege functie die niets doet? Ik geef een klein voorbeeld:

_outputChatBox = outputChatBox
function outputChatBox(...) return end

function test()
   outputChatBox("tekst",255,255,255,true)
end

Het enigste wat je dan moet doen is simpelweg die 2 lijnen bovenaan de scripts zetten zodat outputChatBox niets meer uitvoert. Hiermee los je ook meteen die bug op. :)

KUTGW :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Goed bezig et-lose ^_^ en nu 3xC server afmaken of je krijgt nekslagen! :V

Dit was voor de 3xC Server.

Erg mooi en zelfs origineel script. Zelf heb ik er helaas wel weinig aan gezien het feit dat ik al een tijdje niet meer vertrouw op het laad systeem van MTA zelf. Ik heb wel een kleine opmerking over het vervangen van alle outputChatBox functies. Waarom niet simpelweg die functie overschrijven zodat je hem kan verwijzen naar een lege functie die niets doet? Ik geef een klein voorbeeld:

_outputChatBox = outputChatBox
function outputChatBox(...) return end

function test()
   outputChatBox("tekst",255,255,255,true)
end

Het enigste wat je dan moet doen is simpelweg die 2 lijnen bovenaan de scripts zetten zodat outputChatBox niets meer uitvoert. Hiermee los je ook meteen die bug op. :)

KUTGW :tu:

O.o Okey, dafuq I just read :3 Maar goed, van Timothy ook al een code gekregen enzo dus moet even kijken wat ik met al die ideetjes ga doen. Als ik hulp nodig heb dan hoor je het wel :puh:

Bewerkt: door TigerEdwin
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...