Jump to content

wordt je veel gekickt of ervaar je rare dingen online? oplossing:)


aerora

Recommended Posts

DIT IS NIET VOOR ALS JE HELEMAAL NIET ONLINE KAN KOMEN

probeer dan de publieke dns van google 8888 8844 staat duidelijk uitgelegd in een ander topic op dit forum

dit is voor mensen die geregeld worden gekickt timed out loading session of unable to join job krijgen

en mensen die last hebben van lag dit komt omdat de veiligheid van je router onnodig hoog staat

mensen met lag merken dat zelf meestal niet zo erg de persoon met lag lagt bij andere mensen door het beeld

een voorbeeld is als je bij iemand in de auto zit en diegene crasht tegen een muur en een seconde later rijd hij nog gewoon vrolijk op de weg zonder schade

een ander voorbeeld is in deathmatches als mensen pas neergaan 3 seconden nadat je ze hebt doodgeschoten

lag veroorzaakt ook langere laadtijden voor alle spelers in de lobby

ik zie heel veel mensen online met internetproblemen

ik denk ik maak eens een post over hoe je een betere verbinding kunt krijgen

je kunt makkelijk kijken of je verbinding goed is

PS3 ga in de XMB naar instellingen internetinstellingen internetverbinding testen

na de test staat er bij nat type 1 2 of 3

nat type 1 is goed niks meer aan doen

soms wil nat type 2 nog wel een beetje laggen

als dat jouw geval is is het geen raar idee om deze stappen te volgen

heb je nat type 3 dan is dit helemaal een aanrader om je online ervaring aanzienlijk te verbeteren

maar gelukkig is alles te verhelpen

waar moet je voor zorgen?

1. je dsl kabel de kabel uit "de muur" weg naar de router mag niet langer wezen dan 1 meter

2. zorg ervoor dat de cat5 (normale internetkabel) rechtstreeks uit de router naar de playstation gaat

dus niet via nog een andere router of wifi (SOMMIGE switches (verdeelbakje) zijn hier wel geschikt voor)

3 UPnP inschakelen op je router net zo veilig als poorten open zetten

dit doe je door even uit te zoeken wat de standaartgateway op je computer is (ik geen windows)

je standaartgateway 192.168.x.x voer je in in de adresbalk van je browser (firefox,chrome)

dan krijg je in 90% van de gevallen een venster die vraagt om authenticatie

dit is meestal een standaard wachtwoord hangt af van je type router en ISP (internet service provider)

er zijn gevallen dat het op de router zelf staat je kan dingen proberen als admin,Admin,1234,user,kpn etc

het makkelijkste is even googlen naar je type router misschien in combinatie met je ISP en anders even bellen

als je eenmaal je wachtwoord hebt log je in zoek je even naar UPnP staat vaak bij lan maar kan overal staan

gewoon alle menutjes aanklikken tot dat je het woordje UPnP of Universal Plug and Play ziet staan

zolang je nergens op ok apply conform of toepassen drukt verandert er ook niks!

schakel UPnP in en druk op bevestigen

als stap 3 goed is gegaan sla stap 4 dan over

************************** UPNP WERKT? SKIP DIT STUK****************************************************

ALS je upnp hebt ingeschakeld kun je dit NERGEREN

voor de mensen die geen upnp willen of kunnen gebruiken

4 bepaalde poorten open zetten zodat de data goed kan doorstromen (UPnP doet dit automatisch voor jouw)

dit is lastig om hier neer te zetten aangezien elke router anders werkt

klik hier http://portforward.c...routerindex.htm

deze pagina helpt jouw om poorten open te zetten specifiek afgesteld voor jouw router

de poorten voor playstation network

80 - 80

443 - 443

465 - 465

983 - 983

3478 - 3479 (let op getallen niet gelijk bij deze)

3658 - 3658

5223 - 5223

10070 - 10080 (getallen niet gelijk)

als je een headset gebruikt zet deze poorten dan ook open

80 - 80 (al gedaan als het goed is)

6000-7000 (niet gelijk)

50000-50000 (niet gelijk)

10070-10070 (al gedaan als het goed is)

als je dit allemaal hebt gedaan heb je dezelfde functionaliteit van UPnP geactiveerd

************************************************* HIER WEER VERDER GAAN NA UPNP******************************

5 loop nu de internetinstellingen van je playstation 3 nog eens na druk overal op eenvoudig en automatisch

zorg ervoor dat je UPnP op ingeschakeld zet als je de poorten niet open hebt gezet

mocht je hierna nog problemen ondervinden ligt het probleem zeker niet bij jouw

mocht je problemen hebben met mijn uitleg of heb je vragen laat het weten ik wil je graag helpen :)

Bewerkt: door aerora
Link to comment
Delen op andere websites

Dit hele verhaal is voor nat type 3 gamers als dit alles niet werkt Zijn er nog alternatieven

het is ook voor nat type 2 gebruikers die vaak gekickt worden en wel een stabielere verbinding willen

ik zal mijn post later wel even bewerken dat het er wat duidelijker staat uitgelegd dmv een stappenplan

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...