Jump to content
Joriz

Grand Theft Auto V best verkochte entertainmentproduct in de UK!


GTAGames.nl afbeelding
Het zal je zeker niet verbazen na alle voorgaande fantastische cijfers. Bij onze overzeese buren in het Verenigd Koninkrijk heeft Grand Theft Auto V het namelijk ook goed gedaan. Dan niet alleen als best verkochte spel van 2013, maar ook nog is als best verkochte entertainment product van geheel het Verenigd Koninkrijk. Er zijn namelijk 3,67 miljoen exemplaren van het 'Britse spel' GTA5 over de toonbank gegaan waar mee het 'Britse films' als James Bond Skyfall en The Hobbit dik achter zich laat. Ook spellen als FIFA 14 en Call of Duty: Ghost komen nauwelijks in de buurt.
Het lijkt er dus op dat Grand Theft Auto V in vele landen het best verkochte entertainment product was. Hoe veel exemplaren er in Grand Theft Auto V in Nederland zijn verkocht is helaas onduidelijk, maar aan de lange rijen die er bij de lancering op 17 september waren te zien zal dit om honderdduizenden gaan.

UK ENTERTAINMENT TOP 5 VAN 2013:

1. Grand Theft Auto V (Video Game) – Rockstar Games – 3,670,234
2. Skyfall (Video) – 20th Century Fox – 2,959,969
3. FIFA 14 (Video Game) – EA – 2,656,763
4. The Hobbit - An Unexpected Journey (Video) – Warner Home Video – 2,065,152
5. Call Of Duty: Ghosts (Video Game) – Activision Blizzard – 1,991,994

Genoeg weer over cijfers, want er is nog veel meer nieuws op komst. Houd GTAGames.nl dus in de gaten voor meer Grand Theft Auto V geruchten, nieuwtjes en andere feitjes!

Bron UK verkoopcijfers: MVC

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Och, die haalt krap aan net iets meer dan de helft van GTA. Peanuts. :sigaar:

Het is jammer dat de cijfers hier vaak weinig loskomen, het zal me niet verbazen dat GTA V het in onze landen (ik zal onze Vlamingen niet vergeten!) ook erg goed heeft gedaan voor de entertainmentsector. Omzet, omzet, omzet! Als ze de komende jaren nog meer GTA's lanceren is de crisis zo voorbij. :7

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Geheel onterecht.

Ga toch een PC-game spelen dan, in plaats van te melken.

Ach, ik denk dat we het wel zagen aankomen. Natuurlijk is het wel enkel binnen het VK, maar dat is op een manier wel representatief voor West-Europa.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ach, ik denk dat we het wel zagen aankomen. Natuurlijk is het wel enkel binnen het VK, maar dat is op een manier wel representatief voor West-Europa.

Ik vind het juist extra bizar in VK t.o.v. de rest van Europa, aangezien de Britse film Skyfall veel slechter scoorde en dat in VK toch echt een beetje "hun trots" is. :Y

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Films worden ook gekeken in de bioscoop(daar houden deze cijfers geen rekening mee) en kunnen in tegenstelling tot PS3/Xbox 360 games heel gemakkelijk gedownload worden.

Ik vind films sowieso iets heel anders dan games, en niet te vergelijken op deze manier.

Bewerkt: door Faenty.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...