Jump to content

Litecoin mining rig.


VFreak

Recommended Posts

Hey allemaal.

Ik heb een litecoin mining rig samengesteld die ik waarschijnlijk binnenkort ga bestellen.

Er komt linux op een usb stick die in de pc gaat.

http://azerty.nl/win...oduct[640872]=1

Zit geen kast bij omdat ik de mining rig in een boodschappenkratje ga bouwen voor airflow.

Komen wel fans in het kratje natuurlijk.

Videokaarten worden gewoon een soort van opgehangen aan het kratje en de achterkant rust op een stuk hout zodat de airflow goed door het kratje heen kan stromen

Heb alleen een Pci e x16 raiser nodig, Maar die zijn niet moeilijk te vinden.

Wat vinden jullie van die mining rig? En wat kan beter?

Bewerkt: door Joriz
Link to comment
Delen op andere websites

Ik schat rond de 20 litecoins per maand. En op het moment is 1 litecoin 35 waard. Wat het dus best rendable maakt om te minen op het moment.

En volgens meerdere schattingen is begin Februari de Litecoin 55 euro waard.

Stroomkosten zijn rond 50 euro per maand.

Bewerkt: door VFreak
Link to comment
Delen op andere websites

Wat is het verschil tussen bitcoins en litecoins?

Het verschil is eigenlijk dat het gewoon een andere digitale valuta is. Zo heb je sinds gister ook de Coinye West munt :D Iedereen kan er in principe een beginnen en dat is heel makkelijk aangezien BTC opensource is. Er is ook een verschil in minen, LTC was oorspronkelijk bedoeld voor CPU, maar dat is niet meer van toepassing nu.

Ik zou als ik jullie was geen geld besteden aan miners, grote kans dat het een waste is.

Link to comment
Delen op andere websites

Het probleem is dan ook dat het even duurt voordat je de investering + stroomkosten terug hebt. Tegen die tijd is de hardware alweer een factor 10 krachtiger waardoor er een inflatie ontstaat in de valuta. Bitcoins gaat dit echter tegen door de complexiteit op te schroeven, volgens mij is dit bij litecoin minder het geval.

Je kan ook nog Dogecoins gaan minen, die omzetten naar litecoins en proberen te verkopen. Volgens mij was die strategie op het moment nog wel winstgevend.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik schat rond de 20 litecoins per maand. En op het moment is 1 litecoin 35 waard. Wat het dus best rendable maakt om te minen op het moment.

En volgens meerdere schattingen is begin Februari de Litecoin 55 euro waard.

Stroomkosten zijn rond 50 euro per maand.

Waar basseer je die 20 litecoins per maand op? Want als dat echt zo is maak je al ongeveer 170 euro winst en dan zou je zeggen dat al veel meer mensen het hadden gedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik schat rond de 20 litecoins per maand. En op het moment is 1 litecoin 35 waard. Wat het dus best rendable maakt om te minen op het moment.

En volgens meerdere schattingen is begin Februari de Litecoin 55 euro waard.

Stroomkosten zijn rond 50 euro per maand.

Waar basseer je die 20 litecoins per maand op? Want als dat echt zo is maak je al ongeveer 170 euro winst en dan zou je zeggen dat al veel meer mensen het hadden gedaan.

2x 7950 produceren 20 per maand, ik heb 1 7970 dus ik heb snel geschat 20. Waarschijnlijk is het rond de 15 ltc p.m.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik schat rond de 20 litecoins per maand. En op het moment is 1 litecoin 35 waard. Wat het dus best rendable maakt om te minen op het moment.

En volgens meerdere schattingen is begin Februari de Litecoin 55 euro waard.

Stroomkosten zijn rond 50 euro per maand.

Waar basseer je die 20 litecoins per maand op? Want als dat echt zo is maak je al ongeveer 170 euro winst en dan zou je zeggen dat al veel meer mensen het hadden gedaan.

Al zou het 2 litecoin's zijn, de winst weet je niet. Voor hetzelfde geld zijn die 2 morgen €1000, maar ze kunnen morgen ook €1 zijn. Niemand die het weet.

Het probleem is dan ook dat het even duurt voordat je de investering + stroomkosten terug hebt. Tegen die tijd is de hardware alweer een factor 10 krachtiger waardoor er een inflatie ontstaat in de valuta. Bitcoins gaat dit echter tegen door de complexiteit op te schroeven, volgens mij is dit bij litecoin minder het geval.

Dat klopt niet, LTC heeft een maximum van 84 miljoen coins. BTC 21. Naar mate dat limiet word bereikt komt er steeds minder vaak een nieuw block vrij. De moeilijkheid hiervan word elke 2016 blocks een tandje hoger.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vraag me af hoelang deze munten nog aantrekkelijk zijn. Ik heb het idee dat het nu vooral gebruikt wordt om te speculeren en winst te maken op de wisselkoers in plaats van dat er daadwerkelijk dingen mee gekocht worden. Alleen de zwarte markt en een paar hipster bedrijven accepteren deze valuta. Daarnaast is het ook nog heel onzeker of je over een maand hetzelfde kan kopen voor je bitcoins als nu.

Link to comment
Delen op andere websites

Daarnaast is het ook nog heel onzeker of je over een maand hetzelfde kan kopen voor je bitcoins als nu.

Als de 21 miljoen word bereikt zal de waarde nog veel meer stijgen waarschijnlijk. Als je het mij vraagt is het juist een goede ontwikkeling. Een valuta zonder invloed van banken of overheden.

Maar goed. Daar gaat dit topic niet over :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...