Jump to content

Cinema 4D


-Matthijs-

Recommended Posts

Maxon-Cinema-4D-Redesign-by-Aixsponza.jpg

Het leek me wel leuk om Cinema4D hier eens wat meer onder te aandacht te brengen. In het verleden zijn er her en der wel wat topics over geweest, maar echt heel veel gebruikers heb ik niet gezien in de afgelopen jaren. Voor degenen die niet helemaal precies weten wat het is: het is een programma voor het maken van 3D-graphics (zoals Maya of 3D Studio Max). Op het eerste oog met name interessant voor modellers, maar ook voor grafici kan dit een zeer bruikbaar stukje software zijn. Zo worden de alom bekende C4D-renders gemaakt met dit programma, echter is dat nog maar het topje van de ijsberg qua mogelijkheden. Liefhebbers van grotere arts kunnen bijvoorbeeld delen/objecten van hun werk zelf maken in plaats van eindeloos te zoeken naar geschikte stocks. Het programma zelf is uit te breiden met allerlei extra modules voor bijvoorbeeld landschappen, steden en noem het allemaal maar op. Ik ben ongeveer drie jaar begonnen met werken in Cinema4D en ik heb er, al beheers ik slechts de basis, geen spijt van gehad. Het is wellicht even slikken wanneer je het programma opent, maar dat was Photoshop voor velen ongetwijfeld ook. Om geïnteresseerden wat op weg te helpen heb ik een aantal basic en leuke tutorials op een rijtje gezet van Greyscalegorilla:

Tutorials:

http://greyscalegori...ro-to-cinema-4d (<-- aanrader)

Tot nu toe de meest uitgebreide tutorial die ik gezien heb. Je begint op het absolute nulpunt en dertig video's (en zeker dito uren) later heb je een complete scene gemaakt.

http://greyscalegori...y-in-cinema-4d/

Kleine tutorial voor een tof tekst effect met achtergrond. Leuk om als signature te gebruiken bijvoorbeeld.

http://greyscalegori...l-in-cinema-4d/

Allicht wat leuke effectjes om te verwerken in een signature of ander design.

Uiteraard staan er op Deviantart ook honderden zo niet duizenden tutorials voor Cinema4D en dan heb ik het nog niet eens gehad op wat Google allemaal oplevert (uiteraard hangt dit sterk af van je wensen), maar de website hierboven spreekt mij erg aan qua ontwerpen en tutorials.

Op de site van Maxon is het mogelijk om een proefversie te downloaden, mochten er mensen zijn die dit graag willen proberen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 years later...
  • 4 weken later...

Klopt, maar overgestapt op UE4. Ik vond de interface van Unity best kut, leek heel oud enzo :puh: Ik zou met UE4 beginnen, kunnen we het misschien ook samen leren, of samen een simpel projectje starten ofzo :)

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, maar overgestapt op UE4. Ik vond de interface van Unity best kut, leek heel oud enzo :puh: Ik zou met UE4 beginnen, kunnen we het misschien ook samen leren, of samen een simpel projectje starten ofzo :)

Ik was met UE begonnen maar ben overgestapt naar Unity. :7 Zou namelijk willen beginnen met 2D games.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...