Jump to content

Kwalificatie EK 2016


BelgiumRedDevils

Recommended Posts

euro_2016_logo_detail.jpg

Het is nog een tijdje van ons bed, maar toch zijn er al volop voorbereidingen bezig voor het

Europees Kampioenschap Voetbal 2016 à la France



Verdeling_zpsd0c32198.png

UEFA heeft recent de nieuwe plannen voorgesteld aan het publiek met paar belangrijke punten! Aan wat kunnen we ons verwachten?

  • Er zijn 24 landen die de eindrondes spelen op het EK (dat zijn er 8 meer)

Er zijn 9 groepen ingedeeld met de 6 landen (1 groep met 5 landen);

  • Eerste en tweede gaan rechtstreeks door naar de eindronde
  • Het best derde geëindigde land met de meeste punten gaat ook mee naar de eindronde
  • Terwijl de andere derdes de barrage matchen moeten spelen om nog een ticket te bemachtigen
  • Laatste twee landen gaan niet mee

Potverdeling_zps9cceda42.png

De potten zijn al door de UEFA verdeelt. Deze zijn niet verdeelt volgen de FIFA-ranking, maar simpelweg door de prestaties van de voorbije jaren. Veel forumleden zullen deze beslissing beter vinden... :)

Loting_zps8ea62bba.png

Loting is gebeurt en het ziet er naar uit dat België en Nederland een gunstige loting hebben, top!



draw.jpg

Speelsteden_zps7117808d.png

De speelsteden zijn vrijwel bekende stadions waar momenteel sterke Fransen ploegen spelen (PSG, Marseille, etc.)

  • Lens
  • Villeneuve-d'Ascq (Lille)
  • Saint - Denise
  • Parijs
  • St-Etienne
  • Lyon
  • Bordeaux
  • Toulouse
  • Marseille
  • Nice

Untitled_zpsaaa797c5.png

Speeldagen_zpsb2e262bb.png

De matchen worden ook anders gespeeld. Ik citeer:

Kwalificatiewedstrijden afgewerkt op elke dag van de week, behalve woensdag. De eerste speeldag van de kwalificaties wordt gespreid over zondag 7, maandag 8 en dinsdag 9 september 2014. De tiende en laatste speeldag vindt plaats van 11 tot 13 oktober 2015
Bron: http://www.ad.nl/ad/...e-avonden.dhtm

>>> Door Guardian1980: Het duurt inderdaad nog even, maar toch pinned.<<<

Bewerkt: door BelgiumRedDevils
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 308
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    50

  • Phoenyxar

    31

  • Dutchy3010

    22

  • SpacyColours

    20

Top Posters In This Topic

Posted Images

Krijgt Marseille een nieuw stadion? Dacht dat het enkel om verbouwingen gingen? En volgens mij heeft Nice ook al een tijdje hun nieuw stadion..

Het is zoals je zegt al wat vroeg, maar zo'n competitie is altijd fijn om te volgen. Ik ga het in ieder geval met veel plezier doen en als er misschien een kans voor me is, ga ik in Frankrijk zelf naar een wedstrijd toe :D

Link to comment
Delen op andere websites

Krijgt Marseille een nieuw stadion? Dacht dat het enkel om verbouwingen gingen? En volgens mij heeft Nice ook al een tijdje hun nieuw stadion..

Ik dacht dat deze gewoon een paar kilometer verderop herbouwd gingen worden :{

Link to comment
Delen op andere websites

En dan hoor je de Nederlanders niet meer.

WK 2010 zijn ze de finale met veel geluk in geraakt. Groepsfase was te verwaarlozen, daar hadden ze gewoon geen noemenswaardige tegenstander. Uruguay was de enige echte bikkelharde wedstrijd die ze verdienden te winnen. En tegen Brazilië hadden ze ongelofelijk veel geluk. Tegen de rust had Brazilië 3-0 kunnen voorstaan, in de tweede helft miste NL 2/3 open kansen en Sneijder maakt er dan met een geluksgoal(kijk de herhaling maar, de kopbal was meer geluk dan wijsheid..) 2-1 van. :7 En het EK 2010 heeft niet echt motivatie nodig. Enkel Duitsland was op papier sterker.

Ik supporter trouwens nu nog steeds voor Oranje, maar een beetje objectiviteit mag toch, niet? Dat NL groepshoofd is, is gewoon belachelijk.

PS: De finale is discutabel. Die verdiende Oranje naar mijn mening even veel te winnen als Spanje, jammer dat Webb de wedstrijd kapot gefloten heeft voor beide teams. Ja, beide teams. De Jong gedroeg zich misschien als een idioot, maar Puyol(en dit zeg ik als Barcafan, moet je nagaan!!!) verdiende donkerrood. Er waren wel meer dingen die Webb verkeerd floot, maar deze zijn me bijgebleven. Of misschien dit nog: voor Casillas uittrapte en de assist leverde voor Iniesta, was het eigenlijk duidelijk corner voor Nederland. Maar dat zag Webb natuurlijk niet, blinde mol dat het is.

Nu ja, niet dat Nederland de slechtste van de groepshoofden is, er zitten er veel slechtere tussen. Dan was de FIFA ranking toch iets beter.. :7

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik supporter trouwens nu nog steeds voor Oranje, maar een beetje objectiviteit mag toch, niet? Dat NL groepshoofd is, is gewoon belachelijk.

Pardon? Als Nederland het niet hoort te zijn dan zeker België niet (België is dat in deze dan ook niet) en dat is dezelfde reden dat ze eigenlijk niet groepshoofd horen te zijn op het WK. Wat heeft België gepresteerd de afgelopen 10 jaar? Inderdaad 1 keer gekwalificeerd en dat is voor dit WK, ook verder niet voor EK's gekwalificeerd. Het argument "Nederland heeft in 2012 geen punten gepakt" kan ook de prullenbank in want België heeft niet eens 1 goal gescoord omdat ze niet gekwalificeerd waren, dat is nog slechter!

Link to comment
Delen op andere websites

Pardon? Als Nederland het niet hoort te zijn dan zeker België niet (België is dat in deze dan ook niet) en dat is dezelfde reden dat ze eigenlijk niet groepshoofd horen te zijn op het WK. Wat heeft België gepresteerd de afgelopen 10 jaar? Inderdaad 1 keer gekwalificeerd en dat is voor dit WK, ook verder niet voor EK's gekwalificeerd. Het argument "Nederland heeft in 2012 geen punten gepakt" kan ook de prullenbank in want België heeft niet eens 1 goal gescoord omdat ze niet gekwalificeerd waren, dat is nog slechter!

En nu vraag ik jou om mij aan te tonen waar ik zeg dat België wél groepshoofd zou moeten zijn.

Succes.

Link to comment
Delen op andere websites

Pardon? Als Nederland het niet hoort te zijn dan zeker België niet (België is dat in deze dan ook niet) en dat is dezelfde reden dat ze eigenlijk niet groepshoofd horen te zijn op het WK. Wat heeft België gepresteerd de afgelopen 10 jaar? Inderdaad 1 keer gekwalificeerd en dat is voor dit WK, ook verder niet voor EK's gekwalificeerd. Het argument "Nederland heeft in 2012 geen punten gepakt" kan ook de prullenbank in want België heeft niet eens 1 goal gescoord omdat ze niet gekwalificeerd waren, dat is nog slechter!

En nu vraag ik jou om mij aan te tonen waar ik zeg dat België wél groepshoofd zou moeten zijn.

Succes.

Goeie, maar vertel ons dan eens welke landen volgens jouw groepshoofd zouden moeten zijn, en waarom die dat meer verdienen dan Nederland. Ik zou het on-ge-loof-lijk knap vinden als het je lukt om met een dergelijke lijst te komen, waar Nederland door in pot 2 terecht zou komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat heeft België gepresteerd de afgelopen 10 jaar?

Wat heeft Bosnië & Herzegovina gepresteerd de afgelopen 10 jaar om in Pot 1 te belanden?

De Rode Duivels namens België is het enigste Europees land in stijgende lijn als het gaat om voetbal (samen met B&H dan). Maar wat maakt het uit? Er doen 24 landen die meestrijden in Frankrijk voor de titel en daarvan gaan bij de kwalificatie de eerste 2 door (en de beste 3) van de groep. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...