Jump to content

GTA Vice city Startup problemen


Rinaldootje

Recommended Posts

Na een lange tijd VC loos te zijn op me Pc besloot ik het spel weer eens op te starten.

Maar nu blijkt het dus een groot probleem te zijn voor mij om het spel speelbaar te krijgen, en te houden.

Ik heb meerdere problemen.

1.

besturing werkt niet.

Dit is veel al een probleem met de muis. Het lukt mij nog wel om met een muisklik de intro over te slaan. Maar zodra ik in het hoofdmenu kom, werkt de muis niet meer. De cursor bewegen gaat nog, maar ergens op klikken werkt dan weer niet.

Mocht het me dan toch lukken om een spel te starten blijft dit probleem zich aanhouden, met als enige verschil, rondkijken met de muis en aanvallen werken allebei niet. Zodra ik het op een andere toets instel werkt het aanvallen wel. Maar via de muis niet.

2.

Een ander probleem is het opstarten van het spel zelf.

Kies ik 'New game' dan krijg ik onder in beeld de welbekende tekst 'Saint marks Bistro' te zien. Maar daar blijft het bij. de tekst blijft onder in beeld staan en het spel loopt niet verder.

Laad ik een safegame dan gaat het beeld op zwart. Verder gebeurt er niets.

De game crasht niet naar mijn weten, In de taakbeheer staat Vice City gewoon nog als 'Geactiveerd'.

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd.

-'Vice city User files' Volledig verwijderd.

- spel opstarten zonder de instellingen aan te passen

- Verwijderen en opnieuw installeren van GTA:Vice City

- Compatibility mode aangezet op windows 2000 en XP

- Als Administrator uitvoeren.

Game instellingen

resolutie: 1920x1080x32

Draw distance, max

Mijn systeem

Windows 7, 64-bit

16GB Ram

Nvidia GeForce GTX680

Intel i7 processor.

Ik heb het spel Via Steam, misschien dat dit een probleem kan zijn?

Wie heeft er enig idee wat het probleem kan zijn? En wat ik nog meer kan proberen om het op te lossen.

Alvast bedankt. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Muisproblemen m.b.t. Vice City heb ik persoonlijk nooit op weten te lossen met de Steam-versie, maar ik heb deze pagina voor je gevonden. Wellicht dat je daar wat aan hebt.

Wat betreft de cut scenes: kijk eens (bij de grafische opties) of de Frame Limiter aan of uit staat. Ik vermoed dat-ie uitstaat bij jou, maar probeer hem eens aan te zetten. Als het goed is zullen de cut scenes nu wel laden. Nadeel is dat je spel wat minder soepel zal lopen, dat zul je dan op de koop toe moeten nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Muisproblemen m.b.t. Vice City heb ik persoonlijk nooit op weten te lossen met de Steam-versie, maar ik heb deze pagina voor je gevonden. Wellicht dat je daar wat aan hebt.

Ik heb hetzelfde muis-problemen, dus bedankt hiervoor, zal het binnenkort ook eens proberen! Mocht het toch niet lukken, dan geef ik je de tip dat in het pauzemenu Enter wel werkt in plaats van de rechtermuisknop en als je muis ingame niet werkt kan je een tiental keer naar het pauzemenu gaan en terug tot het wel werkt. Erg vervelend, maar dat heb ik de laatste maanden altijd gedaan. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...