Jump to content

Vrijdag 7 Maart 2014 15:00 heel Nederland plat


GTA-LCS-Maverick

Recommended Posts

Eens zien of het gebeurt, maar er wordt dan tenminste wel iets gedaan overal al n revolutie gaande zodoende nu hier nog.

De enige vorm van revolutie die je in Nederland zal zien is die van het komen en gaan van coalities omdat de mensen het niet eens zijn met de bezuinigingen terwijl ze weten dat het niet anders kan en de volgende coalitie gewoon weer bezuinigd.

Dat zal vast wel, t kabinet valt telkens maar dezelfde personen komen weer terug.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 167
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GTA-LCS-Maverick

    24

  • Dutchy3010

    14

  • SpacyColours

    13

  • Sir_Ballas

    12

Het enigste wat je nog kunt doen is op de PVV gaan stemmen, want dat is namelijk nog de enigste partij die durft op te komen voor dit land.

Precies, dat is het enige wat je kunt doen. Dus je wagen op de weg parkeren heeft geen zin.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar denken jullie dan niet dat dit uiteindelijk alleen uitloopt op rellen?

Ik kan me niet voorstellen dat hier serieus over geprotesteerd gaat worden.

Die kans zit er dikwels in. Vooral als men eigenlijk gewoon ongefundeerd zegt "we gaan het land platgooien!", dat zijn meestal niet de mensen uit de beschaafde klasse.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk by the way, dat het moeilijk is hoor... Een regering in crisistijd, met een enorm hoge staatsschuld. En Nederland is niet zoals grote landen (de VS), die hun staatsschuld met macht af kan doen.

Nouja, mochten er protesten zijn. Laat het aub normale protesten worden (desnoods iets als occupy, wat we een tijdje terug hadden). Maar zoals SpacyColours ook al ongeveer zei: Dit ontbreekt aan logica.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk by the way, dat het moeilijk is hoor... Een regering in crisistijd, met een enorm hoge staatsschuld. En Nederland is niet zoals grote landen (de VS), die hun staatsschuld met macht af kan doen.

Ook dat is maar show. Groot deel van de Amerikaanse staatsschuld is in handen van andere landen. Dat geeft juist macht aan andere landen. De VS profileert zich wel als het machtigste land, maar ze kunnen op deze manier heel makkelijk onder druk worden gezet. VS had (in juli 2013) 1.277,3 miljard dollar schuld aan China en 1.135,4 miljard dollar schuld aan Japan (Bron). Dat geeft China en Japan dus best wel wat macht over de VS. Dat is absoluut niet wat wij moeten willen in Nederland, ongeacht hoe groot ons land is.

Nouja, mochten er protesten zijn. Laat het aub normale protesten worden (desnoods iets als occupy, wat we een tijdje terug hadden). Maar zoals SpacyColours ook al ongeveer zei: Dit ontbreekt aan logica.

Nee daar had je wat aan... Protesteren in Nederland heeft simpelweg geen zin. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Hoezo erg? Als er 1000 mensen gaan protesteren, doen nog altijd 16.804.37 mensen dan niet. Wanneer trek je een lijn dat protesteren wel zin heeft? Hoeveel mensen hebben dat Occupy nu werkelijk gedaan? Als nu een meerderheid in Nederland protesteert ok, maar als slechts een enorm klein deel dat doet, waarom zou een protest dan zin moeten hebben? Ik was het grotendeels oneens met die Occupy-beweging (uiteraard hadden ze wel een paar goede punten), maar dan zou wel naar hen moeten worden geluisterd en niet naar mij? Nee, op grond van protesten kan een regering imo niets besluiten. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Ook dat is maar show. Groot deel van de Amerikaanse staatsschuld is in handen van andere landen. Dat geeft juist macht aan andere landen. De VS profileert zich wel als het machtigste land, maar ze kunnen op deze manier heel makkelijk onder druk worden gezet. VS had (in juli 2013) 1.277,3 miljard dollar schuld aan China en 1.135,4 miljard dollar schuld aan Japan (Bron). Dat geeft China en Japan dus best wel wat macht over de VS. Dat is absoluut niet wat wij moeten willen in Nederland, ongeacht hoe groot ons land is.

Oke, daar zit inderdaad wel wat in. En aangezien we al erg afhankelijk zijn van de export, is dat inderdaad wellicht niet zo handig ja. :puh:

Nee daar had je wat aan... Protesteren in Nederland heeft simpelweg geen zin. :7

Ik denk juist dat in Nederland (vreedzaam) protesteren meer kans heeft dan in de meeste landen. Het is in Nederland al snel dat iets, na een protest, op de politieke agenda komt. En ik denk dat wanneer je met 100.000 man een vreedzaam protest op de Dam inluid, dat je dan ver komt in Nederland. Vooral als je dat samen met wat andere vreedzame protesten doet in Rotterdam, Utrecht en Den Haag. Als je daar wat media op af laat komen, dan is de coalitie zo gebroken. En anders, is het simpelweg gewoon wachten op nieuwe verkiezingen en je stem beter neer zetten. :Y

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Nee, op grond van protesten kan een regering imo niets besluiten. nope.gif

Ja laten we bij alles ja en amen zeggen :/ Protesteren heeft zin, kijk maar naar bijvoorbeeld Frankrijk bij de BTW verhoging paar maanden terug :Y Maar goed als we allemaal zoals wij hier op een Grand Theft Auto forum liggen discussiëren over of protesteren zin heeft komen we ook niet veel verder :/ En als "16.804.37" mensen niet protesteren wil dat niet zeggen dat die het er ook mee eens zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, het zegt niets. Daarom heeft protesteren mijns inziens weinig betekenis. Dit is een democratisch land; dan is 1000 man niets op het grote geheel. Ik zeg niet dat de 16 miljoen anderen daar mee oneens zijn, maar je kunt uit 1 protest geen conclusies trekken.

Link to comment
Delen op andere websites

Je krijgt bij protesten wel snel een lemming effect. Ik kan me nog goed herinneren, dat ik ooit eens op school een toets aan het maken was, terwijl buiten rellen waren. Iedereen kon niks anders doen, dan naar de ramen te gaan en naar buiten te kijken. Ik probeerde te blijven werken. En het viel mij op dat de docent enorm kalm was, desondanks al het geluid aan het schoolgebouw. Zijn reactie was een reactie die ik nooit meer vergeet: "jullie doen maar joh, willen jullie buiten rellen. Ga je gang. Mensen zijn net lemmingen, gaat er 1 over de dam, dan volgt de rest" En terwijl iedereen naar buiten rende en alleen hoorde "jullie doen maar joh, willen jullie buiten rellen. Ga je gang.", begon hij rustig door te vertellen over het lemmingvoorbeeld. Toen iedereen (90% van de klas) buiten was, zei ie "en heb ik jullie ook verteld dat lemminggedrag ook zijn nadelen heeft? Hun renden gezellig naar buiten, met een 1 als resultaat van de schoolleiding. Terwijl, als jullie goed hadden opgelet, zat ik in alle rust informatie over de toets op het bord (aan de zijde waar de rellen niet waren) op te schrijven, toen jullie aan het kijken waren naar de rellen. " Na de toets ging alsnog iedereen naar buiten en werd toen pas onze etage geévacueerd. Onderhand vroeg ik aan de leraar "zeg u zei net dat alle mensen lemmingen zijn, dan bent u ook een lemming". Hij antwoordde "nee, ik niet, ik niet..." Met een glimlach liep ie vervolgens rechtstreeks een heel andere kant op, dan dat de mensen werden geévacueerd. Ik heb me dat beeld nooit meer vergeten van die middag.

Met dat beeld in mijn achterhoofd, denk ik ook dat protesteren wel veel effect heeft. Ook al denken 1000 mensen iets wat de rest ook wel interesseert (denk aan een lekkere uitroep van Wilders) en de rest loopt als een lemming gewoon lekker erin mee.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gemengde gevoelens over protesten.

Een protest als in de vorm van met 1000 man op de dam, het binnenhof, de Erasmus brug of in de Sint Jan's Basiliek gaan staan schreeuwen, lijkt in mijn ogen niet echt efficiënt. Het laat de politiek misschien wel zien wat jou belangengroep wilt bereiken. Maar het geeft de regering niet echt een reden om er iets mee te doen. Daarnaast, jou actie laat zien wat jou groep wilt bereiken? Maar misschien zijn die 1000 mensen wel alle mensen in Nederland die iets wil bereiken.

Ik denk zelf dat je meer kan bereiken vandaag de dag met protesten en acties via de (sociale) media. En misschien daarbij nog wel een petitie.

Kijk maar naar naar de Pieten protest van vorig jaar. De (sociale) media zorgde ervoor dat veel mensen wisten wat er gebeurde, en konden ook door middel van bijvoorbeeld Facebook ook makkelijk hun steun laten zien. Het is daar naast ook toegankelijker. Stel je maar eens voor als je met 2,1 Miljoen mensen op de dam etc. gaat staan. Dat gaat chaos veroorzaken. Niet iedereen kan er komen waardoor de steunbetuiging ook weer minder zal zijn.

Zie dan ook meer effect in een landelijke petitie (Door middel van een handtekeningen actie of via de (sociale) media), dan een protest op de dam.

Maar daarbuiten, je kan ook niet verwachten dat een regering precies doet wat ze beloofd hadden tijdens hun campagne.

Partijen zullen compromissen moeten maken willen ze hun ideeën ook maar een beetje doorgevoerd zien worden.

Water bij de wijn is misschien niet lekker. Maar soms is het wel beter voor je.

En zo gaat dat dan ook met de politieke besluiten in Den Haag. Tuurlijk zal niet alles goed zijn naar jou mening. Maar ik weet het zeker, Politiek Den Haag zal altijd wel het beste voor ons land voor hebben. Ik weet zeker als ze dat niet hadden dan waren we nu al veel verder weg gezakt.

Ja, het zal soms wel minder prettig zijn voor sommige mensen. Maar dat moet nu eenmaal in een tijd van Economische crisis. En ik vindt dat we eigenlijk niet mogen zeuren als de regering hun best doet om ons kikkerlandje er weer boven op te helpen. We zouden beter met zijn allen de handen uit de mouwen moeten steken, dan dat we als een stelletje luie varkens maar gaan stilstaan. Een typische Hollandse luiheid noem ik dat.

Denk ook wel dat wanneer het hele land wordt stil gegooid we meer schade dan oplossingen veroorzaken.

Laten we dan maar meer met oplossingen komen met zijn allen om te bezuinigingen. Dan te lopen zeiken op de oplossingen die anderen bedenken. Als je het zelf zo goed weet doe het zelf dan ook.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...