Jump to content

Palestina


Eli R

Recommended Posts

Ach, wat doe ik? Tja, wat kan ik doen is een betere vraag om te stellen. Ik kan moeilijk op mezelf naar Israël trekken om vervolgens op mezelf een vredesverdrag af te dwingen of wel? Wat zijn dan de andere opties... Ja, je zou geld kunnen doneren, maar dan heb je die twee twijfels: Komt het wel ginder aan en wat heeft geld met de situatie te maken? In feite is dit de naslag van een millennia-oude godsdiensttwist, een twist over een waardevol stukje land, maar dat in feite in het niets vervalt ten opzichte van andere stroken aarde op deze planeet.

De situatie ten opzichte van de Palestijnen in Israël is natuurlijk schandalig, maar wat gaan we doen? Je kunt het proberen afdwingen dat men de wetten terugdraait, maar dat lijkt niet te werken. Israël kent veel druk van buitenaf maar is eigenzinnig. Het heeft belangrijke bondgenoten die het een vorm van veiligheid schenkt. Begrijpelijk dat een land als Iran een van zijn kleine broers wilt beschermen, vreemd genoeg als enigste van de grote Islamitische landen in de omgeving (okej, Egypte had ook zijn poging, maar die hebben nu andere zaken aan hun hoofd).

Maar aangezien je het topic start: Wat doe jij? Ik wil wel eens weten hoe ik mezelf kan verhogen tot een halfgod onder de mensen.

Link to comment
Delen op andere websites

Palestina wordt al sinds het einde van de WO II onderdrukt door de daar aanwezige joden en israelers. Wat doen jullie om de onderdrukking van de zionisten te stoppen

Niets, maar nu ben ik wel benieuwd wat jij doet.

in het mooiste land van de wereld?

Dat is Friesland, maar die discussie is voor een andere keer.

Link to comment
Delen op andere websites

Zowel bij Israel als Palestina zitten geen lievertjes hoor. Natuurlijk word de terreur van Israel gesteunt door grootmacht USA, en denkt men dat het een normaal westers land is. Maar onder die make up die de wereld ziet, zit net zoveel terreur als een Al Qaida, en is het net zo schandalig als Hamas die aan de macht is in de Gaza strook (een stuk dat de Palestijnen nog over hebben).

Maar ja, wat kan je hier aan doen? Niks is het antwoord. Je kan als simpele ziel niet tegen een kernmacht vechten, en ja dat is Israel.

Overigens het antwoord dat men allemaal PVV stemmertjes zijn is natuurlijk discutabel te noemen, aangezien zeker niet iedereen zo gek is om op deze haatdragende idioot te stemmen en/of steunen. Maar dat is weer een totaal andere discussie.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...