Jump to content

Palestina


Eli R

Recommended Posts

Palestina wordt al sinds het einde van de WO II onderdrukt door de daar aanwezige joden en israelers. Wat doen jullie om de onderdrukking van de zionisten te stoppen

Niets, maar nu ben ik wel benieuwd wat jij doet.

in het mooiste land van de wereld?

Dat is Friesland, maar die discussie is voor een andere keer.

Fryslân Boppe! :sigaar:

Lekker PVV blijven stemmen kindertjes

Daar zal ik ook zeker op stemmen wanneer ik stemrecht krijg :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ook ik doe helemaal niets, maar wat zou ik kunnen doen als individu? Zoals Phoeny zegt gaat naar daar trekken en demonstreren helemaal niets opleveren. Geld storten zou kunnen, maar inderdaad die twijfel of het allemaal wel aankomt.

Misschien in ons eigen landje demonstreren, zodat we de regering kunnen verplichten om Palestina te steunen op militair en humanitair vlak? Och juist, daar was ik eventjes vergeten dat Israël ondersteund wordt door de VS, het land waar alle andere westerse landen op de meeste vlakken als hondjes achterlopen, uit vrees dat de goede contacten verbroken zouden worden.

Het is een zeer gecompliceerde situatie daar, een kant aanwijzen als de 'goede' kant en de andere kant als de 'slechte' kant is gewoonweg onmogelijk, over allebei vallen er wel slechte dingen te zeggen en beiden hebben wel hun redenen die die acties 'rechtvaardigen'.

Het beste wat er gedaan kan worden is maken dat er zo weinig mogelijk geweld wordt gepleegd en de twee partijen zoveel mogelijk aanzetten om tot een akkoord te komen. Dat gaat wel vreselijk veel tijd kosten.

Het minste wat je kunt zeggen over de situatie is dat dit historisch allemaal zeer slecht geregeld is. Het is gewoon absurd als je erover nadenkt:

'Ow, sorry van de holocaust, jongens. We konden die grote slechte Hitler niet sneller tegenhouden dan de 5-6 jaar dat de oorlog heeft geduurd. Waarom pakken jullie niet dat ene Afrikaanse land dat we al een tijd als een kolonie beschouwen? Nee? Och, dan hebben we nog dat ander stukje land bij de Middellandse Zee, wat volgens een eeuwenoud boek dat door het grootste deel van de wereldbevolking hersenloos letterlijk wordt geïnterpreteerd aan jullie toebehoort. Ga je wel even het land eerlijk verdelen tussen jullie zelf en de huidige bevolking? Ow, nu hebben jullie meer gepakt dan er overeen was gekomen. Wel ja, wat een deugnieten toch.'

Link to comment
Delen op andere websites

Palestina wordt al sinds het einde van de WO II onderdrukt door de daar aanwezige joden en israelers. Wat doen jullie om de onderdrukking van de zionisten te stoppen in het mooiste land van de wereld?

Argument Invalid. Het mooiste land van de wereld is Nederland.

Het klinkt een beetje hetzelfde als "Die vuile buitenlanders nemen onze banen over. Wat doe jij om de Islam te stoppen?" etc,etc... Een beetje erg subjectief en beperkt als je het mij vraagt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...