Jump to content

Oude games krijgen plastische chirurgie


TheuNauz

Recommended Posts

Je ziet het steeds vaker: oude games die worden opgepoetst en opnieuw worden uitgebracht met verbeterde graphics. Neem niet alleen de GTA-serie die opnieuw in HD is uitgebracht (weliswaar voor voor de mobiele apparaten), maar ook Tomb Raider (Definitive Edition), Resident Evil 4 en Fable (Anniversary) gaan binnenkort onder het mes. Ze worden allen opgepoetst en opnieuw uitgebracht in HD. Is dit een simpel trucje om opnieuw een flink bedrag van de consument te innen? Is het niet nodig, of juist wel? Beslis het zelf.

Tomb Raider (PS3) vs Tomb Raider: Definitive Edition (PS4)

Mijn vraag aan jullie luidt:

Welke game zou je nu echt in een nieuw jasje willen zien (bijvoorbeeld op de Next-Gen), of hoeft het allemaal niet van je?

bron: http://www.spitsnieu...otox-voor-games

Bewerkt: door TheuNauz
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat als een firma veel tijd en veel werk steekt in iets, dat ze daar zeker het maximum uit mogen halen. Heb ik helemaal geen enkel probleem mee. Uiteindelijk blijft het aan de koper zelf of hij het spel al dan niet koopt.

Sommige mensen zullen zo'n spel puur uit nostalgie opnieuw kopen, zoals bij GTA het geval is, anderen omdat ze het nog nooit hebben gespeeld. Kijk naar GTA III, bijvoorbeeld. Dat spel is 12 jaar na zijn oorspronkelijke uitgave opnieuw uitgegeven. In die twaalf jaar zijn er kinderen, die indertijd bijvoorbeeld 4 waren, die nu wel oud genoeg zijn voor GTA en zo de kans krijgen om het daadwerkelijk te spelen.

Bovendien is het ook niet dat men de volle pot aanrekent. Op de smarphones kost zo'n game misschien maar 5 euro en op een console kosten de upgrades hooguit 15 euro. Voor sommige games die opgepoetst worden zou ik gerust een tientje meer durven leggen dan wat er gevraagd wordt.

Vind het dan ook vreemd dat sommigen dit als 'uitmelken' gaan bestempelen. Van sommige GSM's komt er toch ook elk half jaar een nieuw model uit?

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het wel heel mooi om dat verschil te zien tussen de PS3 en PS4! Bij de oudere versie ziet die vrouw er veel meer "getekend" uit, vooral het haar, en gezichtsuitdrukkingen. Of dat een simpel trucje is om geld te verdienen weet ik niet. Ik denk dat die bedrijven zich vooral richten op mensen die de PS4 nieuw gekocht hebben, en het spel nog niet hebben. Mensen die het spel al hebben voor de PS3 gaan toch geen 2e versie kopen denk ik, dus daar hoeven ze het niet voor te doen. :puh:

Ik ben eigenlijk ook best benieuwd hoe GTA V er dan op de PS4 uit gaat zien!

Link to comment
Delen op andere websites

Bovendien is het ook niet dat men de volle pot aanrekent. Op de smarphones kost zo'n game misschien maar 5 euro en op een console kosten de upgrades hooguit 15 euro. Voor sommige games die opgepoetst worden zou ik gerust een tientje meer durven leggen dan wat er gevraagd wordt.

Tomb Raider: Definitive Edition is het goedkoopst te krijgen voor 55,- en Fable: Anniversary kost je 39,99.

Bewerkt: door TheuNauz
Link to comment
Delen op andere websites

Wat Dotz bedoelt is dat er niets aan die game is gedaan. Niks HD-graphics. Naar wat ik heb begrepen is het gewoon de standaard game, maar dan voor ander platform.

Neh, 't is toch echt HD. iTunes liegt niet, evenals de PU. http://www.pu.nl/artikelen/nieuws/gta-vice-city-komt-naar-ios-en-android/

Maar we gaan Off Topic. :puh:

Bewerkt: door TheuNauz
Link to comment
Delen op andere websites

Een HD Remake als in: Remake voor HD platforms, maar de game zelf is niet aangepast. Op het aantal dingen dat is geschrapt.

Maar ik wil geen games zien die een echte remake krijgen, games zijn gemaakt zoals ze zijn en vaak doet een echte remake daar meer aan af dan dat het bijdraagt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...