Jump to content

Pedofielen terug in de maatschappij


_Night-Men_

Recommended Posts

Onrust Leiden over komst Benno L.

Benno L., de veroordeelde zwemleraar uit Den Bosch, mag ruim een jaar in Leiden wonen, heeft burgemeester Lenferink besloten. Lenferink wil zo een bijdrage leveren aan de terugkeer in de maatschappij van L. De burgemeester wilde geen aandacht besteden aan de zaak, om onrust te voorkomen. Nu toch bekend geworden is dat Benno L. in Leiden woont, gaat Lenferink met omwonenden in gesprek.

Facebookprotest

De Facebookpagina 'Benno L. moet weg uit Leiden' is inmiddels door 2750 mensen geliket. Op de pagina wordt Lenferink verweten dat hij onnodige risico's neemt. Volgens een van de ondertekenaars zijn er twee zwembaden in de buurt van L.'s tijdelijke huis. De Leidse burgemeester zegt in een verklaring dat hij zich "nadrukkelijk heeft laten informeren" over de voorwaarden waarop Benno L. tijdelijk is vrijgekomen. Zo draagt hij nog steeds een enkelband en moet hij regelmatig contact hebben met de reclassering. De zwemleraar werd in 2011 veroordeeld tot zes jaar cel, voor ontucht met tientallen minderjarige gehandicapte meisjes. Hij wil graag naar Duitsland verhuizen, maar dat mag niet van justitie. L. mag ook niet in elf Brabantse gemeenten komen, waar zijn slachtoffers wonen.

Regels overtreden

Eerder woonde L. korte tijd op het terrein van een tbs-kliniek in Venray, maar daar moest hij weg omdat hij zich niet aan de regels hield. November vorig jaar werd hij veroordeeld tot nog eens twee maanden cel, omdat hij ook de regels van de reclassering had overtreden. Zo was hij even 'van de radar' omdat de batterij van zijn enkelband leeg was. L. spande daarop een proces aan om soepelere regels af te dwingen.

Bron: nos.nl

Onrust in een buurt in Leiden dus, want pedofiel Benno L., veroordeeld voor tientallen gevallen van aanranding van minderjarige meisjes, komt in de straat wonen. Vorig jaar kwam hij voorwaardelijk vrij, uiteraard met enkelband. Bijna alle misdadigers komen wel weer vrij, en zullen dus hun plek in de maatschappij weer moeten vinden, ook al kan dat lastig zijn. Al helemaal voor een pedofiel, want kindermisbruik wordt nog altijd gezien als een van de slechtste dingen die een mens kan doen. Maar waar laat je een pedofiel? Wat moet er met zo'n persoon gebeuren? Kan zo'n iemand ooit wel weer in de maatschappij terugkeren? Ik ben wel benieuwd naar jullie mening, en vooral hoever jullie durven te gaan. Misschien wel gewoon elke pedofiel, die zich vergrepen heeft aan kinderen, voor zijn leven lang achter de tralies?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 47
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    6

  • jobator

    4

  • Michael

    4

  • Teh_Ninja

    3

Dat is hier bijna om de hoek :{

Hoe kan iemand nou weer van een terrein van een TBS kliniek worden weggehaald :?

Opsluiten in de kliniek en nooit meer vrijlaten. Als je met kinderen gaat rommelen verdien je het niet eens om te leven. Just my 2 cents.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is hier bijna om de hoek :{

Hoe kan iemand nou weer van een terrein van een TBS kliniek worden weggehaald :?

Opsluiten in de kliniek en nooit meer vrijlaten. Als je met kinderen gaat rommelen verdien je het niet eens om te leven. Just my 2 cents.

Nu klink ik misschien gek, maar ik vind dit nogal een overdreven reactie. Natuurlijk zijn pedofielen slecht bezig, maar dan zou ik hem liever laten verrotten in de cel dan hem meteen de doodstraf te geven. Maar zelfs daar is Nederland te mild voor. In dat geval naar de VS sturen, leert hij daar hoe het hoort. Kunnen andere gevangenen eens voor 'pedofiel' spelen. Zal z'n verdiende loon zijn.

Probleem is alleen dat Nederland altijd neutraal heeft gestaan tegenover pedofielen. Het werd al meermaals door de Russische president Poetin gezegd (ik mag hem als homo-zijnde wel een slechte man vinden, maar hij heeft zo nu en dan wel een goed punt over ons land). De regering hier moet eens wat nauwer naar de wet gaan kijken en regels aanscherpen. Want nu zie je gewoon dat een pedofiel vrijwel ongestraft door kan blijven gaan met zijn daden. Daar kan ik me dan echt voor schamen als Nederlander...

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is hier bijna om de hoek :{

Hoe kan iemand nou weer van een terrein van een TBS kliniek worden weggehaald :?

Opsluiten in de kliniek en nooit meer vrijlaten. Als je met kinderen gaat rommelen verdien je het niet eens om te leven. Just my 2 cents.

Nu klink ik misschien gek, maar ik vind dit nogal een overdreven reactie. Natuurlijk zijn pedofielen slecht bezig, maar dan zou ik hem liever laten verrotten in de cel dan hem meteen de doodstraf te geven. Maar zelfs daar is Nederland te mild voor. In dat geval naar de VS sturen, leert hij daar hoe het hoort. Kunnen andere gevangenen eens voor 'pedofiel' spelen. Zal z'n verdiende loon zijn.

Probleem is alleen dat Nederland altijd neutraal heeft gestaan tegenover pedofielen. Het werd al meermaals door de Russische president Poetin gezegd (ik mag hem als homo-zijnde wel een slechte man vinden, maar hij heeft zo nu en dan wel een goed punt over ons land). De regering hier moet eens wat nauwer naar de wet gaan kijken en regels aanscherpen. Want nu zie je gewoon dat een pedofiel vrijwel ongestraft door kan blijven gaan met zijn daden. Daar kan ik me dan echt voor schamen als Nederlander...

Nee hoor, je klinkt niet gek. We hebben vrijheid van meningsuiting(Wat dat anno 2014 dan nog mag betekenen). Als je wilt laten zien hoe het echt moet laat je hem vrij en zeg je waar je hem kan vinden. Dan haalt hij het einde van de week niet, wedden? Ik zal persoonlijk niks doen, want ik ben tegen geweld. Maar er zijn genoeg mensen die er wat mee zullen doen..

Link to comment
Delen op andere websites

Even gekeken op NU.nl, en daar staat: dat burgemeester Henri Lenferink op stapt als burgemeester als Benno L. weer de fout in gaat.

Serieus :? Wat een domme burgenmeester ben je dan zeg. Laat Benno L. gewoon in de cel. :fp:

Lees hier verder: http://www.nu.nl/binnenland/3704738/burgemeester-leiden-stapt-als-benno-l-in-fout-gaat.html

Bewerkt: door xCrazyShotgun
Link to comment
Delen op andere websites

Ik begrijp die mensen heel goed, ik zou ook geen dergelijk figuur bij mij in de buurt willen hebben wonen.

Imo kunnen ze dat soort lui gewoon opknopen :t

Even gekeken op NU.nl, en daar staat: dat burgemeester Henri Lenferink op stapt als burgemeester als Benno L. weer de fout in gaat.

Serieus :? Wat een domme burgenmeester ben je dan zeg. Laat Benno L. gewoon in de cel. :fp:

Lees hier verder: http://www.nu.nl/bin...-fout-gaat.html

Ja, de burgemeester stopt Benno L wel even in een cel die hij onder zijn huis heeft zitten :7.

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

maar dan zou ik hem liever laten verrotten in de cel dan hem meteen de doodstraf te geven.

En wie betaalt dat..? Mensen zoals Benno L met meerdere vergrijpen op zijn naam verdienen de doodstraf. Zeemans graf zou passend zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

maar dan zou ik hem liever laten verrotten in de cel dan hem meteen de doodstraf te geven.

En wie betaalt dat..? Mensen zoals Benno L met meerdere vergrijpen op zijn naam verdienen de doodstraf. Zeemans graf zou passend zijn.

Typisch een reactie van de gemiddelde Nederlander. Altijd maar denken dat de Nederlandse inwoner goud geld betaalt om iemand in de gevangenis te houden. Ik zou zeggen, zoek die Benno even op en steek hem een mes door z'n keel. Niemand die er naar om kijkt. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

maar dan zou ik hem liever laten verrotten in de cel dan hem meteen de doodstraf te geven.

En wie betaalt dat..? Mensen zoals Benno L met meerdere vergrijpen op zijn naam verdienen de doodstraf. Zeemans graf zou passend zijn.

Typisch een reactie van de gemiddelde Nederlander. Altijd maar denken dat de Nederlandse inwoner goud geld betaalt om iemand in de gevangenis te houden. Ik zou zeggen, zoek die Benno even op en steek hem een mes door z'n keel. Niemand die er naar om kijkt. :puh:

Asjeblieft, dit kost het, betaal jij even voor meneer Benno als jij hem wilt laten verrotten?

Hij is er nu 64, stel je voor dat ie er 75 wordt, dan kost ie dus 871255 euro, en het bedrag van 217 is gemiddeld, dus ja, hij kost dan zeker meer dan 1 miljoen euro.

Een spuitje is goedkoper voor zo'n figuur, stroomrekening ook mocht ie op een stoel gezet worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Okej, laten we deze liberale, egocentrische non-argumenten eventjes onderuit halen.

-U, als Nederlandse (of wat dan ook) burger, maakt deel uit van een maatschappij

-Deze maatschappij probeert vervolgens uw veiligheid te waarborgen door:

=> Gevangenissen te bouwen

=> Wetten op te stellen om de veiligheid van zijn burgers te vrijwaren

=> Potentiële gevaren voor de samenleving uit deze samenleving te halen door middel van voorgaande wetten

Dus u, als burger van deze maatschappij dient een bepaalde som geld te betalen om je eigen veiligheid (en die van anderen) te verzekeren of toch tot op zekere hoogte te maximaliseren. Het argument dat het goedkoper is om deze onhandige tussenstap over te slaan door gevangen direct te elimineren is uit de kwestie, aangezien:

-U, als burger van een maatschappij, geen rechtstreekse rechterlijke macht hebt

-Het feit dat u, als burger van een maatschappij, niet moreel superieur bent ten opzichte van anderen, ook al moge zij de eigen wetten zouden overtreden. Ergo sum is het niet verantwoord of gerechtigd voor ons als gewone burgers om te beslissen over het lot van anderen, gewoon omdat het voor ons makkelijker zou zijn. We hebben als groep de mogelijkheid gecreëerd om gevaren voor onze maatschappij op te sluiten via het gezamenlijk inzamelen van geld en deze individuen weg te steken, maar het geeft ons niet het recht om te beslissen over andermans leven.

Dus ja, indien een individu als deze vrijkomt is het niet aan ons om er gelijk over te oordelen. Zijn geschiedenis spreekt natuurlijk tegen hem, maar met de jaren kan een mens veranderen dus wie zijn wij dan om zo'n persoon zijn vrijheid en terugkeer te ontzeggen? Als hij hervalt hebben we hem gelijk, maar tot dan verdient elk individu een kans (of tweede kans) om zijn bestaan op een "normale" manier op te bouwen.

Link to comment
Delen op andere websites

maar dan zou ik hem liever laten verrotten in de cel dan hem meteen de doodstraf te geven.

En wie betaalt dat..? Mensen zoals Benno L met meerdere vergrijpen op zijn naam verdienen de doodstraf. Zeemans graf zou passend zijn.

Typisch een reactie van de gemiddelde Nederlander. Altijd maar denken dat de Nederlandse inwoner goud geld betaalt om iemand in de gevangenis te houden. Ik zou zeggen, zoek die Benno even op en steek hem een mes door z'n keel. Niemand die er naar om kijkt. :puh:

Asjeblieft, dit kost het, betaal jij even voor meneer Benno als jij hem wilt laten verrotten?

Hij is er nu 64, stel je voor dat ie er 75 wordt, dan kost ie dus 871255 euro, en het bedrag van 217 is gemiddeld, dus ja, hij kost dan zeker meer dan 1 miljoen euro.

Een spuitje is goedkoper voor zo'n figuur, stroomrekening ook mocht ie op een stoel gezet worden.

En als we even kijken naar hoe Nederland in elkaar steekt? Want hier is de doodstraf verboden, dus dan heb je in feite twee opties: laten verotten in de cel óf vrijlaten. Kies maar. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is natuurlijk een zeer lastige kwestie, want door pedofielen, misdadigers in het algemeen, weer in de maatschappij te droppen, loop je natuurlijk altijd te kans onnodig mensen in gevaar te brengen. Dan is het natuurlijk de vraag of we dat risico wel moeten nemen.

Echter heb ik in het topic Tweede kans wel gezegd, en daar blijf ik ook bij, dat iedereen een tweede kans moet verdienen, ongeacht de grootte van het risico. Natuurlijk moeten grotere risicogevallen wel eerst grondiger gescreend worden en opgevolgd worden, maar uiteindelijk moet iedereen die kans krijgen. Ook pedofielen.

Als ik er dan over nadenk is iemand doden een veel gruwelijkere en onmenselijkere misdaad dan een minderjarige aanranden. Het blijft sowieso gedrag dat niet getolereerd kan worden, maar de kans ontnemen tot leven is nog altijd vele malen erger dan iemand traumatiseren (hoewel je je kan afvragen of die slachtoffers ook nog wel een kwaliteitsvol leven kunnen leiden).

Het valt me dan ook op dat er hier veel meer verontwaardigde en afkeurende reacties zijn in tegenstelling tot dat andere onderwerp.

Misschien ben ik hier heel naïef, maar ik kan gewoon niet aannemen dat er mensen zijn die voor het plezier kinderen gaan aanranden, volgens mij is er gewoon iets fysisch fout met hen waardoor ze niet begrijpen dat dit gedrag niet acceptabel is. Daarom denk ik niet dat alleen de maatschappij tegen pedofielen moet beschermd worden, maar de pedofiel ook tegen zichzelf.

Volgens mij kan een pedofiel op een normale manier in de maatschappij functioneren, als er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Hij moet sowieso psychiatrische hulp krijgen, moet regelmatig gecontroleerd worden door de politie en moet ook, zeker in het begin, uit de buurt van plaatsen met kinderen gehouden worden, uit zelfbescherming.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...