Jump to content

Pedofielen terug in de maatschappij


_Night-Men_

Recommended Posts

Ik vind pedofilie niet heel erg, het uitoefenen ervan wel. Je kunt er als persoon weinig op wie je valt, ook al is dit evolutionair nutteloos (denk hierbij dus aan pedofilie, maar bijvoorbeeld ook homofilie). Ik wil niet pedofielen met homoseksuelen gaan vergelijken, maar qua primarie behoeftes is er niet veel verschil. Ik kan me voorstellen dat je dan ook heel erg seksueel gefrusteerd gaat voelen, en vind dat je deze mensen juist moet helpen en behandelen op een serieuze manier zodat zij zich weer binnen de maatschapij kunnen plaatsen, voordat ze aanranding begaan.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 47
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    6

  • jobator

    4

  • Michael

    4

  • Teh_Ninja

    3

We zijn het er allemaal over eens dat pedofilie fout is. Maar zoals eerder hier beschreven ben ik ook van mening dat iemand die zich hieraan bezondigd, niet helemaal lekker is in z'n koppie. Als volwassen man of vrouw is het niet normaal dat je opgewonden geraakt van kleine kinderen, laat staan dat je je daar aan gaat vergrijpen. Deze mensen moeten in de eerste plaats niet flink gestraft worden, maar ook geholpen worden. Mensen die zulke zaken doen béseffen het gewoon niet dat die niet aanvaardbaar is en hebben psychiatrische hulp nodig.

Een gevangenisstraf is daarom niet de beste oplossing in mijn ogen, maar ik begrijp het perfect dat zulke personen hier belanden. Wat ze doen gaat immers ook tegen de wet, en wetovertreders kunnen nu eenmaal achter de tralies belanden. Moet deze persoon dan niet gestraft of vastgehouden worden? Tuurlijk wel! Deze mensen moeten in de eerste plaats inzien wat hun fouten zijn, dit begrijpen en hier ook iets aan willen doen. Het is dan ook onverantwoord om deze mensen los te laten lopen, zulke daden zijn niet goed te praten en deze personen vormen dan ook een gevaar voor hun omgeving.

Nu moet ik eerlijk toegeven, ik zou ook niet graag een ex-pedofiel in mijn buurt hebben wonen. Zo hypocriet ben ik dan weer, en 90% van de bevolking ook, denk uk. Maar ik vind wel dat, indien deze personen hier 'klaar' voor geacht worden, een tweede kans moeten krijgen en zich terug zouden moeten kunnen vervoegen in de maatschappij. Uiteraard ligt er dan wel een zeer grote verantwoordelijkheid bij psychologen en therapeuten die ervoor moeten zorgen dat deze misdadigers normaal kunnen functioneren. Ik vind dat wanneer moordenaars een tweede kans krijgen, pedofielen dit ook zouden moeten krijgen, indien ze capabel genoeg geacht worden, dat spreekt voor zich.

En tot slot voor iemand die hervalt, want dat zijn de risico's, pleit ik voor een zeer zware tot levenslange gevangenisstraf. deze maatregel vind ik overigens gepast voor alle ex-gedetineerden met moorden, misbruiken, etc. op hun strafblad.

Link to comment
Delen op andere websites

Op m'n werk kwam dit onderwerp "natuurlijk" ook even ter discussie. Het is een lastig onderwerp, daar waren we het allemaal wel over eens. Hij heeft zijn straf gehad, en zou nu in principe een tweede kans verdienen. Aan de andere kant kan je je afvragen of hij daar aan toe is. Pedofiele gevoelens raak je niet zomaar kwijt, dat zijn gevoelens die je wellicht nooit zou kunnen onderdrukken. Het blijft een explosieve situatie. Aan de ene kant moet je hem laten gaan, maar aan de andere kant mag je hem niet uit het oog verliezen.

Ik denk dat het voor hem sowieso het beste is om het land te verlaten. Hij heeft aangegeven naar Duitsland te willen, maar dat mag pas wanneer zijn voorwaardelijke straf er op zit. Misschien dat men bij justitie maar eens moet kijken of dat aangepast kan worden.

Link to comment
Delen op andere websites

maar dan zou ik hem liever laten verrotten in de cel dan hem meteen de doodstraf te geven.

En wie betaalt dat..? Mensen zoals Benno L met meerdere vergrijpen op zijn naam verdienen de doodstraf. Zeemans graf zou passend zijn.

Typisch een reactie van de gemiddelde Nederlander. Altijd maar denken dat de Nederlandse inwoner goud geld betaalt om iemand in de gevangenis te houden. Ik zou zeggen, zoek die Benno even op en steek hem een mes door z'n keel. Niemand die er naar om kijkt. :puh:

Asjeblieft, dit kost het, betaal jij even voor meneer Benno als jij hem wilt laten verrotten?

Hij is er nu 64, stel je voor dat ie er 75 wordt, dan kost ie dus 871255 euro, en het bedrag van 217 is gemiddeld, dus ja, hij kost dan zeker meer dan 1 miljoen euro.

Een spuitje is goedkoper voor zo'n figuur, stroomrekening ook mocht ie op een stoel gezet worden.

En als we even kijken naar hoe Nederland in elkaar steekt? Want hier is de doodstraf verboden, dus dan heb je in feite twee opties: laten verotten in de cel óf vrijlaten. Kies maar. :)

Doodstraf invoeren, problem solved :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dat kan natuurlijk ook. Maar probeer de Europese Unie (want zij zijn daar toch verantwoordelijk voor?) maar eens over te halen dat te doen. Het is al vaker voorgesteld, maar altijd afgewezen. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Want de doodstraf is gratis. Oh, wacht. Het grote probleem omtrent pedofilie is dat er een taboe op rust waardoor pedofielen geen hulp durven te zoeken. Dit geldt in bepaalde mate ook voor andere psychiatrische stoornissen, hoewel het taboe daarop steeds meer verdwijnt. Willen we het probleem dus verkleinen dan moeten we begrip opbrengen voor pedofielen en voor het feit dat ze geboren zijn met deze gevoelens.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, uiteindelijk zijn we allemaal 10 t/m 16 geweest en in die tijd had je ook een crush op een meisje van 13.

Dat mensen bepaalde gevoelens hebben kan je weinig aan doen, dat mensen die fantasie gaan lopen uitvoeren ben ik zwaar op tegen.

Toch, er zou iets aan kunnen worden gedaan door hulp beter bereikbaar te maken. Dat kost iets meer geld voor de samenleving, maar dat maakt het risico kleiner dat er iets met onze kinderen gebeurt.

Op het moment dat mensen hulp zoeken in hun naaste omgeving merk je dat ze al meteen veroordeeld worden, dat kan misschien die hoge drempel zijn.

Mocht iemand dan toch in de fout gaan, we hebben genoeg bomen in Nederland en we hebben vast ook wel ergens touw liggen. Goedkoper dan dat kan ik het me niet bedenken.

Link to comment
Delen op andere websites

maar dan zou ik hem liever laten verrotten in de cel dan hem meteen de doodstraf te geven.

En wie betaalt dat..? Mensen zoals Benno L met meerdere vergrijpen op zijn naam verdienen de doodstraf. Zeemans graf zou passend zijn.

Typisch een reactie van de gemiddelde Nederlander. Altijd maar denken dat de Nederlandse inwoner goud geld betaalt om iemand in de gevangenis te houden. Ik zou zeggen, zoek die Benno even op en steek hem een mes door z'n keel. Niemand die er naar om kijkt. :puh:

Asjeblieft, dit kost het, betaal jij even voor meneer Benno als jij hem wilt laten verrotten?

Hij is er nu 64, stel je voor dat ie er 75 wordt, dan kost ie dus 871255 euro, en het bedrag van 217 is gemiddeld, dus ja, hij kost dan zeker meer dan 1 miljoen euro.

Een spuitje is goedkoper voor zo'n figuur, stroomrekening ook mocht ie op een stoel gezet worden.

En als we even kijken naar hoe Nederland in elkaar steekt? Want hier is de doodstraf verboden, dus dan heb je in feite twee opties: laten verotten in de cel óf vrijlaten. Kies maar. :)

Doodstraf invoeren, problem solved :)

Zelfde mening hier. Die mensen hoeven hier geen plek in Nederland, of ergens anders op de wereld wezen. Ik ben blij dat ik niet in Leiden woon, anders was ik zeker nooit meer op straat geweest.

Link to comment
Delen op andere websites

Het geeft voor mij wel weer, hoe beperkt sommige mensen oplossendgericht kunnen denken. Wij creëren een samenleving, waar ze pedofilie kunnen uiten (daarna worden opgesloten). En wanneer we de straf niet gepast vinden, roepen we maar dom "DOODSTRAF!"... Omdat dat hetgene is, wat het zogenaamd zou moeten oplossen. Ik vind de reactie (en vergelijking) van Pwned. / Feanty. nog zo slecht niet.

Link to comment
Delen op andere websites

En wat als ik nou eens de bekende uitspraak doe: "voorkomen is beter dan genezen"? Nu zou ik zo niet kunnen bedenken hoe je kunt voorkomen dat er meer pedofielen bij komen, maar er zal toch vast wel iets zijn? Want als je ze allemaal stuk voor stuk wilt gaan uitroeien dan betekent dat niet dat er geen nieuwe bij komen. Voorlichting zal wellicht niet helpen om te genezen, maar ik weet zeker dat men er toch nog iets op kan verzinnen. Of klink ik nu zo dom? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

En wat als ik nou eens de bekende uitspraak doe: "voorkomen is beter dan genezen"? Nu zou ik zo niet kunnen bedenken hoe je kunt voorkomen dat er meer pedofielen bij komen, maar er zal toch vast wel iets zijn? Want als je ze allemaal stuk voor stuk wilt gaan uitroeien dan betekent dat niet dat er geen nieuwe bij komen. Voorlichting zal wellicht niet helpen om te genezen, maar ik weet zeker dat men er toch nog iets op kan verzinnen. Of klink ik nu zo dom? :puh:

Wat zou jij zeggen als ik zeg "Er zal toch wel iets zijn aar we homoseksualiteit mee kunnen voorkomen"? Pedofilie is gewoon een seksualiteit, daar kun je niks aan doen, en ik denk dat jij het daar wel met me over eens bent?

Link to comment
Delen op andere websites

En wat als ik nou eens de bekende uitspraak doe: "voorkomen is beter dan genezen"? Nu zou ik zo niet kunnen bedenken hoe je kunt voorkomen dat er meer pedofielen bij komen, maar er zal toch vast wel iets zijn? Want als je ze allemaal stuk voor stuk wilt gaan uitroeien dan betekent dat niet dat er geen nieuwe bij komen. Voorlichting zal wellicht niet helpen om te genezen, maar ik weet zeker dat men er toch nog iets op kan verzinnen. Of klink ik nu zo dom? :puh:

Wat zou jij zeggen als ik zeg "Er zal toch wel iets zijn aar we homoseksualiteit mee kunnen voorkomen"? Pedofilie is gewoon een seksualiteit, daar kun je niks aan doen, en ik denk dat jij het daar wel met me over eens bent?

Hmm... Ik kan moeilijk zeggen dat ik het ermee oneens ben. Want het is volgens mij niet bewezen dat pedofillie echt aangeboren is. Dus dat het in de genen zit. Of wel dan? Geloof het trouwens best wel als het waar is, maar goed... Er zijn ook veel mensen die beweren dat homoseksualiteit te genezen is. En er zijn zelfs mensen die dit gedaan hebben en uiteindelijk toch van hun seksualiteit af gekomen zijn. Niet dat ik wil dat homo's zich laten bekeren tot hetero's, maar het punt dat ik probeer te maken is dat je pedofillie volgens mij wel degelijk kunt genezen óf voorkomen.

Maar ik dwaal nogal af. Kijk, als het inderdaad aangeboren is en de kans op genezing is zo klein dat je het voor onmogelijk moet houden, dan zij het zo. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Doodstraf invoeren, problem solved :)

Zullen we dan ook gelijk het meervoudig stemsysteem terughalen zodat meningen als deze genullificeerd kunnen worden?

Jongens, wat hebben sommige mensen een kortzichtige blik op de wereld.

Zelfde mening hier. Die mensen hoeven hier geen plek in Nederland, of ergens anders op de wereld wezen. Ik ben blij dat ik niet in Leiden woon, anders was ik zeker nooit meer op straat geweest.

Nog zo'n geniaal antwoord. Net als dat er xenofobie bestaat is de angst voor het bekende dus ook reëel. Het is niet omdat een bepaalde potentieel gevaar een gezicht en naam heeft dat het ineens gevaarlijker is dan wat anders. De kans is groter dat je door een auto wordt aangereden voor je deur dan dat je in contact komt met desbetreffend individu.

Want het is volgens mij niet bewezen dat pedofillie echt aangeboren is. Dus dat het in de genen zit. Of wel dan?

Ik ben vrij zeker van wel. Elke seksuele voorkeur is genetisch bepaald. Er bestaan natuurlijk wel impulsen die zo'n voorkeur kunnen stimuleren, maar om zoiets dan te voorkomen bij bijvoorbeeld pedofielen zou je bij de geboorte al moeten weten hoe alles zit en dat lijkt me of nagenoeg onmogelijk of lichtjes balancerend op het enge idee van genetische databanken.

Link to comment
Delen op andere websites

Want het is volgens mij niet bewezen dat pedofillie echt aangeboren is. Dus dat het in de genen zit.

Volgens mij kan pedofilie zeer makkelijk verklaard worden aan de hand van het menselijk instinct en is het dus wel degelijk op een of andere manier aangeboren en dus aanwezig in je genen (homoseksualiteit is trouwens ook deels genetisch bepaald, zoals onlangs wetenschappelijk bewezen, maar dat even terzijde (link)).

Een van de belangrijkste instincten van de mens, trouwens van alle levende wezens, is zich voort te planten. Als we ervan uitgaan dat we met een heteroseksueel persoon te maken hebben en dat die een vruchtbaar persoon van het andere geslacht tegenkomt, dan is het niet meer dan normaal dat dat instinct opspeelt, ongeacht de leeftijd van die andere persoon.

Wat pedofilie dan uiteindelijk pedofilie maakt is niet het feit dat die persoon zich seksueel aangetrokken voelt tot een ander persoon, maar juist dat de maatschappij heeft gesteld dat dit gedrag niet aanvaardbaar is. De meeste mensen worden geboren, leren en begrijpen dat dit gedrag inderdaad niet aanvaardbaar is, maar sommigen maken die klik niet. Uiteindelijk kom je dan tot zo'n toestanden, zeker als je geen begrip geeft aan die mensen, want eigenlijk zitten die mensen in een zeer gecompliceerde situatie: ze moeten tegen de natuur ingaan. De neiging tot pedofilie, wat eigenlijk niets meer is dan de neiging om zich voort te planten, is een natuurlijke neiging, terwijl wetten die pedofilie verbieden dat helemaal niet zijn.

Daarom lijkt het mij onmogelijk om pedofielen 'eventjes te genezen': hij moet ingaan tegen een van de belangrijkste basisinstincten van de mens.

Ik wil nog even verder illustreren dat datgene wat iemand een pedofiel een pedofiel maakt, puur maatschappelijk is en geen natuurlijke wet.

Als je in de natuur naar andere dieren kijkt, zul je zien dat er zeker ook dieren zijn die zich aan jonge dieren vergrijpen, zelfs aan hun eigen jongen, wat wij incest zouden noemen. Dat toont dus al dat de drift om zich voort te planten puur natuurlijk is en volledig onafhankelijk van leeftijd.

Verder wil ik mensen dan ook even herinneren aan de Romeinse tijd. Daar werden meisjes op zeer jonge leeftijd al uitgehuwelijkt aan mannen van 30, omdat ze zo jong waren, zouden ze lang voor hun man kunnen zorg dragen. Wat wij nu als pedofilie bestempelen, was in die tijd zeer normaal. Dat lijkt me het bewijs dat de gedachte dat meerderjarige personen zich niet mogen vergrijpen aan minderjarige personen helemaal niet natuurlijk is, maar ons puur maatschappelijk is opgelegd.

Het blijft dan natuurlijk het feit dat in de meeste van die zaken minderjarigen tegen hun wil in worden verplicht de seksuele lusten van een pedofiel te bevredigen. Ik geloof dat de pedofiel tot zo'n radicale zaken overgaat omdat hij net die grote afkeur van de maatschappij tegen zich voelt, terwijl die maatschappij net hulp zou moeten bieden.

Verder wil ik nog even iets zeggen over deze zin:

Als we ervan uitgaan dat we met een heteroseksueel persoon te maken hebben en dat die een vruchtbaar persoon van het andere geslacht tegenkomt, dan is het niet meer dan normaal dat dat instinct opspeelt, ongeacht de leeftijd van die andere persoon.

Daarmee dek ik niet de extreme gevallen, die bijvoorbeeld baby's gaan aanranden. Volgens mij kan dit gewoon verklaard worden door een overdreven ver doorgedreven wil om zich voort te planten, het instinct slaat helemaal door. Mogelijk kan dit ook door de maatschappelijke afkeur verklaard worden, want een baby blijft nu eenmaal een makkelijker en vooral onmondiger slachtoffer.

Verder wil ik zeggen dat dit vermoeden, voor zover ik weet, niet ondersteund is door een wetenschappelijke tekst, maar puur gebaseerd is op de dingen die ik zelf weet. Of het dus waar is wat ik hier zeg, weet ik niet, maar het lijkt me wel een goede verklaring. Het punt dat ik wil maken is dat die pedofilie zich vooral psychisch afspeelt en helemaal niet vergeleken kan worden met bijvoorbeeld diefstal, een doelbewuste daad.

Sowieso is de mens psychisch veel gecompliceerder dan wat ik nu hier laat uitschijnen en ken ik er ook niet het fijne van, maar hoe ver de mens zich ook sociaal en fysiek zal evolueren, die basisinstincten van voorouders zullen nog altijd een grote invloed spelen op zijn doen en laten.

Link to comment
Delen op andere websites

Het punt of het aangeboren is of niet, ik heb er een boek van Dr. Swaab op nageslagen. Het kan op meerdere manieren ontstaan. In de meeste gevallen zal de oorzaak gezocht moeten worden in de vorming van de hersenen in de baarmoeder of de vroege ontwikkeling van de hersenen na de geboorte. Er zijn kleine verschillen in structuren gevonden van de hersenen tussen "typisch-seksuelen" en pedofielen. In zeldzame(re) gevallen kan het ontstaan door hersentumoren, hersenschade, na neurologische operatie's etc. Zie hiervoor ook het syndroom van Klüver-Bucy.

@thebig

Instinct verklaart waarom (vrijwel) alle mensen een seksuele drift ervaren. Maar het feit waar het hier om draait, een abnormale aantrekking tot kinderen, zegt het niets over.

Bewerkt: door Teh_Ninja
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...