Jump to content

Pedofielen terug in de maatschappij


_Night-Men_

Recommended Posts

Je kan inderdaad zeggen dat homoseksualiteit en pedofilie deviant seksueel gedrag is. Dat hoeft niet slecht te zijn. :Y

Wat maakt voor mij pedofilie slecht?

Nou, nog geen eens dat er oude mensen op jonge mensen geilen. Iemand van 18 en 70 die gaan trouwen vind ik ook misschien awkward, maar als degene volwassen is kan diegene wel zoiets in redelijkheid overwegen.

Het gaat er mij om dat kinderen tegen hun wil in meegesleurd worden door een volwassen iemand, in iets waar ze nog hun hele leven (nare) herinneringen van over kunnen houden. En ik vind dat een volwassenen persoon dat behoort te weten.

Van mijn part is seksualiteit dan ook altijd van 2 kanten en beide kanten moeten dat echt willen, zonder iemand met machtspositie. Dus ook geen situatie waar vrouwen onderdrukt worden etc., zoals ook nog wel eens het geval is. Dat vind ik net zo erg. :{

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 47
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    6

  • jobator

    4

  • Michael

    4

  • Teh_Ninja

    3

Een afkeer voor mensen met pedofiele gedachtes vind ik even erg als homohaat, maar goed, daar gaat het hier niet om. Seksuele praktijken met kinderen is wel iets waar ik tegen ben. Dan nog ben ik niet iemand die met spanbord voor zo'n Benno L's huis gaat staan om hem weg te jagen, ondanks dat ik zelf in Leiden woon. Zoals Teh_Ninja eerder in dit topic ergens zei - het verworden van een social outcast maakt het er voor zo'n persoon ook niet echt beter op. Zelf denk ik ook dat, als het om seksuele gevoelens gaat, een gevangenisstraf van 6 jaar geen oplossing is. Een doodstraf is in feite een oplossing voor alles, maar daar ben ik al helemaal geen voorstander van.

Als trotse broer van een jong zusje snap ik dat de komst van een persoon met zo'n verleden angst inboezemt in de buurt waar hij komt wonen. Maar als hij mijn buurman zou worden zou ik mezelf niet minder vriendelijk gedragen als ik hem tegenkom. Uiteraard zou ik hem nooit op mijn zusje laten passen of alleen bij hem in de buurt laten.

Overigens moet dit wel het minst objectieve nieuwsbericht zijn dat ik ooit van de NOS heb gelezen. Los van het feit dat ze Facebook-likes als placebo voor een handtekeningenactie of ondervragingen op straat gebruiken, komen ze met feitjes als "Volgens een van de ondertekenaars zijn er twee zwembaden in de buurt van L.'s tijdelijke huis." Oh ja, dus als je hem een kilometer verder zet speelt dat zeker geen rol meer? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Laten we even rationeel naar deze zaak kijken, zonder de morele paniek die iedereen zich tegenwoordig aanmeet als het over pedofielen gaat.

Benno L. heeft zijn straf uitgezeten en is vrijgekomen onder voorwaarden. Volgens de reclassering is er weinig kans dat hij zich weer gaat vergrijpen aan minderjarigen. Hij wordt na zijn vrijkomst in een seniorenflat geplaatst, waar iedereen van af weet. De sociale controle is hier dus zo sterk als het maar kan: Geen enkele ouder gaat het nalaten om zijn/haar kind te waarschuwen voor deze man. Verder mag hij niet zo maar het zwembad meer in, maar alleen op bepaalde tijden onder toezicht. Daar komt nog bij dat hij een enkelband draagt. Er is simpelweg geen kans dat die vent de mogelijkheid heeft om zich aan een kind te vergrijpen, laat staan dat hij het wil.

De hele idiote reacties van mensen hier op vind ik echt overdreven. Benno L. is net zo goed een mens als ieder ander. Wat hij heeft gedaan is erg, maar er zijn absoluut ergere dingen. Reacties van 'hij moet dood' of 'naar Siberië' zijn niet alleen nutteloos, ze geven ook blijk van een algeheel gebrek van hoe de rechtsstaat werkt en het gebrek om rationeel over zaken als deze te denken.

Link to comment
Delen op andere websites

Laten we even rationeel naar deze zaak kijken, zonder de morele paniek die iedereen zich tegenwoordig aanmeet als het over pedofielen gaat.

Benno L. heeft zijn straf uitgezeten en is vrijgekomen onder voorwaarden. Volgens de reclassering is er weinig kans dat hij zich weer gaat vergrijpen aan minderjarigen. Hij wordt na zijn vrijkomst in een seniorenflat geplaatst, waar iedereen van af weet. De sociale controle is hier dus zo sterk als het maar kan: Geen enkele ouder gaat het nalaten om zijn/haar kind te waarschuwen voor deze man. Verder mag hij niet zo maar het zwembad meer in, maar alleen op bepaalde tijden onder toezicht. Daar komt nog bij dat hij een enkelband draagt. Er is simpelweg geen kans dat die vent de mogelijkheid heeft om zich aan een kind te vergrijpen, laat staan dat hij het wil.

De hele idiote reacties van mensen hier op vind ik echt overdreven. Benno L. is net zo goed een mens als ieder ander. Wat hij heeft gedaan is erg, maar er zijn absoluut ergere dingen. Reacties van 'hij moet dood' of 'naar Siberië' zijn niet alleen nutteloos, ze geven ook blijk van een algeheel gebrek van hoe de rechtsstaat werkt en het gebrek om rationeel over zaken als deze te denken.

Laten we even niet vergeten dat deze man jarenlang honderden (weerloze)kinderen heeft misbruikt?

En over rationeel nadenken, deze man heeft nieteens zijn straf van maar 6 jaar uitgezeten.

Sommige reacties zijn iet wat overdreven hier ja.

Link to comment
Delen op andere websites

En waarom zou elke pedofiel levenslang in de gevangenis moeten zitten volgens jullie terwijl we de verkrachters een tweede kans geven?

Stelletje hypocrieten.. :t

Als dat naar buiten komt dan reageren wij ook vast op dezelfde manier, en denken wij er allemaal over om deze persoon te lynchen. Het is dus niet alleen dat wij hier zo over denken. Dan spreek ik alhoewel dan over mezelf.

Link to comment
Delen op andere websites

Als dat naar buiten komt dan reageren wij ook vast op dezelfde manier, en denken wij er allemaal over om deze persoon te lynchen. Het is dus niet alleen dat wij hier zo over denken. Dan spreek ik alhoewel dan over mezelf.

Dat is het nou net: het komt niet naar buiten. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat er elke maand wel in België of Nederland een verkrachter wordt vrijgelaten, maar daar maalt niemand om. Het wordt amper tot zelfs niet vermeld in de media.

Pedofilie en verkrachting staan voor mij gelijk, en beiden moeten volgens onze wet een tweede kans krijgen. Ben ik het daar mee eens? Niet echt, ik ben geen psycholoog die gelooft in tweede kansen of iets dergelijks voor zulke feiten, maar daarom ga ik die mensen nog niet dood wensen. Er zijn wel degelijk gevallen die zich beteren, en die varen er goed bij met onze wetgeving.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Pedofilie en verkrachting staan voor mij gelijk (...)

Ik zie toch echt een verschil tussen een pedofiel die meer dan driehonderd kinderen heeft verkracht, of vermoord dan een verkrachter die maar een keer een misdaad heeft gepleegd, en anderen volgens mij ook wel.

Dat is het nou net: het komt niet naar buiten. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat er elke maand wel in België of Nederland een verkrachter wordt vrijgelaten, maar daar maalt niemand om. Het wordt amper tot zelfs niet vermeld in de media.

Tuurlijk komt het niet naar buiten. De media wilt alleen maar nieuws zoals dit wat intressant is volgens de mensen. Net met Project X toen, dat werd gewoon helemaal misbruikt door de media.

Er zijn wel degelijk gevallen die zich beteren, en die varen er goed bij met onze wetgeving.

Tuurlijk, maar ik heb toch liever mijn kind niet op straat lopen naast een oude pedofiel. Als er mensen zijn die hun leven beteren, dan is dat alleen maar goed. Maar nog steeds hebben wij, Nederlanders, maar ook andere landen gewoon heel veel vooroordelen over soorten mensen. Net als zulke mensen die zeggen dat mensen zoals deze nooit beteren. Dat weet je gewoon niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is het nou net: het komt niet naar buiten. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat er elke maand wel in België of Nederland een verkrachter wordt vrijgelaten, maar daar maalt niemand om. Het wordt amper tot zelfs niet vermeld in de media.

Tuurlijk komt het niet naar buiten. De media wilt alleen maar nieuws zoals dit wat intressant is volgens de mensen. Net met Project X toen, dat werd gewoon helemaal misbruikt door de media.

Correct me if I'm wrong, want ik heb dit nieuws niet echt gevolgd. Maar volgens mij is de meeste aandacht hier door social media ontstaan, waar ook die demonstratie uit voortkwam.

Link to comment
Delen op andere websites

Daar kan ik je geen antwoord opgeven. Aangezien ik zelf het ook nog niet helemaal heb doorgespit, maar het zou best wel kunnen dat deze discussie op Social Media is gestart. Laat hun maar hun mening uitbrengen over zulke dingen, denk dat je wel anders piept wanneer die gast voor je staat. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie toch echt een verschil tussen een pedofiel die meer dan driehonderd kinderen heeft verkracht, of vermoord dan een verkrachter die maar een keer een misdaad heeft gepleegd, en anderen volgens mij ook wel.

Dat zijn kwantitatieve en dus individuele verschillen en hebben dus niet veel te maken met het vergrijp zelf. Ik volg ook wat MegaPilot zegt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...