Jump to content

Whatsapp overgekocht.


.Sharingan

Recommended Posts

Zoals de meeste van jullie wel weten, is Whatsapp overgekocht door Facebook voor een kleine 16 miljard dollar. Nieuws sites melden dat mensen massaal aan het overstappen zijn naar concurentie app Telegram.

Men is bang, omdat Facebook al heel veel persoonlijke informatie van jou heeft, dat ze die informatie gaan toepassen in de (whats)App. Verschillende mensen denken ook dat er reclame en dergelijke in de app gaat komen. Jan Koum meldt (maker van Whatsapp) dat er geen veranderingen in de app gaan komen, en dat het gratis blijft. Maar men blijft sceptisch.

De concurent Telegram. Ik heb de app vanmiddag gedownload en ik had al 7 (!) mensen die het ook hadden en nu na mijn werk is dit aantal al opgelopen naar 24. De app is voor mijn gevoel veel sneller, je kunt grotere bestanden versturen. Je ziet een thumbnail voordat je plaatjes verstuurt e.d

Buhh ben te moe om verder te denken en te typen.. :v

Discuss,

Bewerkt: door .Whoopdidoo.
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    5

  • Davedavy

    5

  • Rutger.

    5

  • MegaPilot

    4

Facebook heeft van mij heel weinig informatie, puur omdat ik het zeer weinig gebruik en meestal enkel gebruik om te kijken.

De informatie die gebruikt kan worden, is simpelweg door jezelf uitgegeven, en waarom dit ineens anders moet voor Whatsapp zijn kan ik niet zo 1-2-3 bedenken.

Ik verwacht dan ook dat je kunt aangeven welke informatie je wilt delen en welke niet, ik denk dan ook niet dat je moet linken maar dat dit mag.

En als je dingen verteld die niemand te weten mag komen behalve je ontvanger, spreek dan gewoon af want alles wat via internet gaat kan meegelezen worden of wordt opgeslagen.

Of ik overstap, dat ligt eraan of de mensen waarmee veel typ op Whatsapp het ook gaan gebruiken.

Ik vind niks verschrikkelijker dan door meerdere apps te moeten zoeken voor een gesprek met iemand, dus het ligt een beetje aan andere.

Naar mijn gevoel heb ik het idee dat de overname niet veel goeds gaat doen voor Whatsapp, de Facebook app is al maanden/jaren naar mijn mening bagger op het mobiele platform.

Reclame verwacht en hoop ik niet, dat zou denk ik het einde zijn voor Whatsapp, in ieder geval voor mij een reden om Whatsapp dan te dumpen en naar een concurrent te gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

De concurent Telegram. Ik heb de app vanmiddag gedownload en ik had al 7 (!) mensen die het ook hadden en nu na mijn werk is dit aantal al opgelopen naar 24.

Ik moet zeggen dat het hier vies tegenvalt. Ik heb in totaal drie contacten die op mijn aandringen Telegram geïnstalleerd hebben. Dat zijn net als ik Informatici in spé dus ik denk dat Telegram niet echt is weggelegd voor de niet-tech-savvy gebruikers. Hoe dan ook: ik vind het een positieve ontwikkeling en ik ben benieuwd of het langzaam maar zeker toch aanslaat. Ik zag een enkeling overstappen op Blackberry Messenger, nu dat beschikbaar is voor Android en iPhone.

Link to comment
Delen op andere websites

Whatsapp is perfect zoals het is. Niet te veel onnodige zooi, gewoon een mooie app om te praten met elkaar. Ik vind het dan ook best vervelend dat facebook er zich mee gaat bemoeien. We zullen wel zien wat ze van plan zijn, maar ik stap over naar iets anders wanneer ze er mee gaan rommelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, ik zal wel zien wat er gaat gebeuren. Op het moment heb ik nog geen reden om over te stappen of iets dergelijks, maar als de mensen waarmee ik op dagelijkse basis app wel massaal overstappen, beschouw ik dat uiteraard als reden om over te stappen. Op het moment ben ik in ieder geval nog in m'n nopjes met WhatsApp, en dat zie ik niet zo één, twee drie veranderen, ook nu Facebook aan het roer staat.

Link to comment
Delen op andere websites

Het grappige aan dat Telegram vind ik juist dat het gemaakt is door de Russische concurrenten van Facebook. Want wie zegt dat de Russen betrouwbaarder zijn dan Facebook? :puh:

Ja, daar kwam ik ook vlak na het plaatsen van mijn oorspronkelijke bericht achter. Schijnbaar worden de gegevens ook niet op meerdere servers verspreid over de wereld opgeslagen en schijnen we helemaal geen end-to-end encryptie te gebruiken..

Link to comment
Delen op andere websites

Heb zonet Telegram maar even geïnstalleerd. Ziet er exact zo uit als Whatsapp (op een paar kleine details na), en werkt prima. Ik heb 't er maar naast gepleurd zodat ik mensen die geen Whatsapp meer gaan gebruiken, toch nog kan bereiken. Heb geen zin in versplinterde gesprekken, maar dat is tegenwoordig toch al niet te voorkomen (Skype, Facebook), dus heb me er ook al bij neergelegd. Wat wel ongelooflijk chil is, is de desktopvariant (TDesktop). Kortom, ik zie d'r wel een toekomst in :Y

@ hierboven: je kunt ook een 'geheim' gesprek voeren, in dat geval is er wel encryptie en heb je geen last van cloudservers. Maar ja, tegenwoordig worden alle diensten zowat bijgehouden, dus om je daar nog zo druk over te maken.. Als je echt met iemand in vertrouwen wilt praten, moet je diegene maar gewoon op de ouderwetse manier aanspreken. Dat scheen vroeger ook normaal te zijn...

Link to comment
Delen op andere websites

Nieuws sites melden dat mensen massaal aan het overstappen zijn naar concurentie app Telegram.

Men is bang, omdat Facebook al heel veel persoonlijke informatie van jou heeft, dat ze die informatie gaan toepassen in de (whats)App.

Idioten. :7

Dat heeft totaal geen nut, want NSA kan aan alles geraken.

Ik gebruik Whatsapp niet, ik sms nog en gebruik Facebook Messenger.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Social media zoals Facebook en WhatsApp is niet gevaarlijk, de gevolgen ervan kunnen echter wel gevaarlijk zijn!

Is maar net hoe bewust je omgaat met de (privacy) gegevens die je wel/niet wil delen en welke instellingen je wel/niet gebruikt. ;)

De web 2.0 bedrijven (diensten) zijn dol op die gegevens...

Bewerkt: door sssjakie
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het wel degelijk idioot dat je zou overstappen naar een andere app omdat je bang bent dat het ene bedrijf aan je informatie kan komen(kon Whatsapp trouwens ook al, maar goed..:7) en zal gebruiken terwijl de overheid dat in eerste instantie al kon.

Face it, alles via internet is na te gaan. Maakt niet uit welke app je gebruikt. Idioot dus, naar mijn bescheiden mening.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit nog steeds op Whatsapp maar als de rest overstapt ga ik gewoon mee uiteraard.

En dan die informatie op mijn telefoon pff... het enige wat daarop staat zijn pr0nfilmpkes en naakte wijfies, ze mogen het best wel 'lenen' hoor als ze willen :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...