Jump to content

Gemeenteraadsverkiezingen 2014


NicolaB

Recommended Posts

Erg bizar mijn uitkomst; ik was op 10 punten oneens met de hoogte en op 13 punten oneens met de laagste (van de 8 partijen waarvan ik de uitslag zag). Als je slechts op 3 punten verscheelt tussen de hoogste en de laagste, dat is slechts 10% van het totaal aantal vragen, en als ik met mijn "hoogste" partij al 10/30ste oneens ben, wat is het dan werkelijk waard?

Bij mij staan PvdA en VVD bovenaan. Ik ben geen links-stemmer dus ik ga voor de VVD. Toch best opvallend dat SP daar gelijk onder staat. Maar ja, zoals ik al zei; wat heb je aan de Stemwijzer als alles zo dicht op elkaar zit...

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik ook erg belangrijk vind is de beredenering bij zo'n stemwijzer van een partij.

Buiten dat, had ik ook net ff lekker in de tuin de verkiezingskrant doorgenomen. Wat ik zo jammer vind altijd, dat het zo 'propaganda'-achtig allemaal geschreven. Ja we willen allemaal wel dat men rijker wordt, maar hoe wil je dat doen? En welk standpunt laat je sneller vallen in een toekomstige coalitie en welk standpunt is een breekpunt?

Mrja, dat is de politiek... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie de stemwijzer meer als handig advies. Nog niet zo zeer in het uiteindelijke stemadvies, maar meer in de beredenering van partijen naar bepaalde stellingen. :puh:

Deze week had ik de laatste raadsvergadering bijgewoond van mijn gemeente. Volgende week volg ik ook het verkiezingsdebat in de raadszaal. Ik doe dat voornamelijk uit interesse en ik denk dat dat soort dingen tot een realistischer beeld brengt, dan dat ik alleen een stemwijzer volg of de stem van m'n ouders ofzo. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...