Jump to content

Onduidelijkheid over een vermist vliegtuig van Malaysia Airlines


xCrazyShotgun

Recommended Posts

Vliegtuigmaatschappij Malaysia Airlines is vrijdagnacht het contact kwijt geraakt met een Boeing 777. De Vietnamese staatsmedia hebben zaterdagochtend gemeld dat het vliegtuig in de zee is gestort, maar de Maleisische minister van vervoer ontkent dit.

Het vliegtuig vloog van Kuala Lumpur naar Beijing en de vlucht met nummer MH370 had rond middernacht (Nederlandse tijd) moeten landen. Twee uur naar het opstijgen werd het contact, in het Vietnamese luchtruim, verbroken.

Er werden een paar minuten voor de crash, geen noodsignaal meer afgegeven door de piloten. Malaysia Airlines vermoed, dat de piloten geen tijd meer hadden om het te melden.

De Boeing had 239 mensen aan boord, onder wie twaalf personeelsleden en 2 kinderen. Onder de passagiers is er ook een Nederlander.

Maar wat denk jij dat er gebeurd is? Is het echt neergestort, of is het iets anders?

Bron: 1 en 2

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 49
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Rutger.

    13

  • _Night-Men_

    7

  • BelgiumRedDevils

    4

  • thebig

    4

Tja, er lijkt mij niet echt een andere optie dan dat het is neergestort. Een vliegtuig kan nu eenmaal niet voor altijd blijven vliegen, meestal wordt het volume kerosine berekend voor de geplande reisduur en voor eventuele ongevallen. Als er na 13 uur nog altijd geen teken van leven is, dan kan het niet anders dat dat vliegtuig is neergestort.

Tenzij we met complottheorieën gaan komen dat het vliegtuig is gekaapt, alle communicatie verplicht werd uitgeschakeld en ergens op een geheime luchthaven is geland.

Link to comment
Delen op andere websites

Tenzij we met complottheorieën gaan komen dat het vliegtuig is gekaapt, alle communicatie verplicht werd uitgeschakeld en ergens op een geheime luchthaven is geland.

Hopelijk is dit zo, maar ik vrees het ergst! Het toestel was nieuw in dienst in mei 2002, voor een vliegtuig redelijk nieuw...

Link to comment
Delen op andere websites

Tenzij we met complottheorieën gaan komen dat het vliegtuig is gekaapt, alle communicatie verplicht werd uitgeschakeld en ergens op een geheime luchthaven is geland.

Hopelijk is dit zo, maar ik vrees het ergst! Het toestel was nieuw in dienst in mei 2002, voor een vliegtuig redelijk nieuw...

Dus jij wilt dat de kapers lekker hun gang kunnen gaan met de passagiers?

Link to comment
Delen op andere websites

Tenzij we met complottheorieën gaan komen dat het vliegtuig is gekaapt, alle communicatie verplicht werd uitgeschakeld en ergens op een geheime luchthaven is geland.

Hopelijk is dit zo, maar ik vrees het ergst! Het toestel was nieuw in dienst in mei 2002, voor een vliegtuig redelijk nieuw...

Dus jij wilt dat de kapers lekker hun gang kunnen gaan met de passagiers?

Meer dan de helft van de kapingen van de voorbije 50 jaar is goed afgelopen! En dat prefereer ik liever dan direct te sterven...

Link to comment
Delen op andere websites

Beter dan dat ze allemaal dood zijn?

En dat prefereer ik liever dan direct te sterven...

Toch zijn er zat mensen, waaronder ik, die er toch op een andere manier tegen aankijken. Ik sterf liever met niets tot nauwelijks lijden dan dat ik het wellicht overleef met veel lijden.

Link to comment
Delen op andere websites

De zwarte dozen zullen wel gevonden worden de komende weken (maanden) en een kaping kunnen we helemaal uitsluiten want er is geen 7500 signaal (kaping alert) uitgezonden!

Link to comment
Delen op andere websites

De zwarte dozen zullen wel gevonden worden de komende weken (maanden)

Als het vliegtuig in zee is gestort wordt de kans dat de zwarte dozen teruggevonden worden erg klein. Zelfs als ze dan met veel geluk teruggevonden worden, dan is er waarschijnlijk niets meer van af te lezen door de waterschade. Bron: (te) veel Air Crash Investigation gekeken. ;)

een kaping kunnen we helemaal uitsluiten want er is geen 7500 signaal (kaping alert) uitgezonden!

Niets valt uit te sluiten. Er zijn tig omstandigheden te verzinnen waarom er nooit een signaal is uitgezonden.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat de dozen gevonden worden, heb ik wel vertrouwen in. Zijn iets van 20 nog nooit gevonden, zelfs op 5km diepte vinden ze ze nog wel. Of er dan nog wat mee gedaan kan worden, is inderdaad nog de vraag.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...