Jump to content

Onduidelijkheid over een vermist vliegtuig van Malaysia Airlines


xCrazyShotgun

Recommended Posts

Het sterven van iemand is een eigen keuze in haar of zijn mening. Als ik eerlijk mag zijn was ik liever een half jaar opgesloten in een kelder door een paar kapers dan dat ik in de zee neerstort. Iedereen zal er vast overdenken dat je ook famillie hebt en die zal dus liever niet horen dat een familielid is overleden in een vliegtuigongeluk. Het is jammer dat zulke dingen gebeuren, maar het is blijkbaar niks anders. We kunnen helaas niet terug in de tijd om vervolgens de kapers te vermoorden om vervolgens normaal te kunnen vliegen. Ik hoop dat de mensen niet veel pijn hebben gelijd toen hun noodlot kwam.

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 49
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Rutger.

    13

  • _Night-Men_

    7

  • BelgiumRedDevils

    4

  • thebig

    4

zelfs op 5km diepte vinden ze ze nog wel

Dat is inderdaad mogelijk, maar het is niet haalbaar om de complete zeebodem af te zoeken.

Ik heb trouwens belangrijk nieuws voor jullie:

Two-thirds of the passengers were from China, while others were from elsewhere in Asia, North America and Europe.

It has been reported that two passengers who were listed on the plane's manifest - an Italian and an Austrian - were not actually on the flight.

They both reportedly had their passports stolen in Thailand.

Bron: http://www.bbc.com/news/world-asia-26496673

Hoewel dit natuurlijk niet per direct betekent dat er een kaping of terroristische aanslag heeft plaatsgevonden, is het toch wel een interessante ontwikkeling.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het op BBC, CNN, nu.nl, NOS en Telegraaf gelezen. Ik lees nou eenmaal veel en vaak nieuws :puh:

zelfs op 5km diepte vinden ze ze nog wel

Dat is inderdaad mogelijk, maar het is niet haalbaar om de complete zeebodem af te zoeken.

Klopt, maar het vliegtuig is in de Golf van Thailand neergestort, en daar is de gemiddelde diepte iets van 50m. Ik denk dat ze die doos nog wel zullen vinden. Ze hadden toen die doos van dat Air France vlucht 447 ook nog gevonden, 2 jaar na verdwijning, op 4000m diepte. Dus ik heb goede hoop ;)

Maar natuurlijk eerst maar eens zien waar dat ding überhaupt is gebleven.

Link to comment
Delen op andere websites

De zwarte dozen zullen wel gevonden worden de komende weken (maanden)

Als het vliegtuig in zee is gestort wordt de kans dat de zwarte dozen teruggevonden worden erg klein. Zelfs als ze dan met veel geluk teruggevonden worden, dan is er waarschijnlijk niets meer van af te lezen door de waterschade. Bron: (te) veel Air Crash Investigation gekeken. ;)

Dan heb je niet aandachtig genoeg gekeken naar ACI. De zwarte dozen zijn ontworpen om zware crashes te overleven, zowel op het land als op zee. Er zijn genoeg ACI-afleveringen waarbij (één van) de zwarte dozen wordt terug gevonden en er geen problemen mee zijn, ook niet met de dozen die in zee zijn beland (daar zijn ze immers voor ontworpen!). Zolang de dozen bij het bergen ervan maar in water worden gehouden door de bergers moet het in principe goed gaan. De zwarte dozen van de crash van Aire France (dat hierboven al werd aangehaald) werden na twee jaar ook teruggevonden en dat was zelfs vanuit de oceaan. Na de eerst maand waarin nog signalen worden uitgezonden wordt het zoeken natuurlijk een stuk lastiger, maar men moet ook niet het idee hebben dat alles de volgende dag direct gevonden en opgelost is.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, maar het vliegtuig is in de Golf van Thailand neergestort, en daar is de gemiddelde diepte iets van 50m.

Kijk, dat wist ik niet. Top! Bedankt voor de informatie! :tu:

Dan heb je niet aandachtig genoeg gekeken naar ACI. De zwarte dozen zijn ontworpen om zware crashes te overleven, zowel op het land als op zee. Er zijn genoeg ACI-afleveringen waarbij (één van) de zwarte dozen wordt terug gevonden en er geen problemen mee zijn, ook niet met de dozen die in zee zijn beland (daar zijn ze immers voor ontworpen!). Zolang de dozen bij het bergen ervan maar in water worden gehouden door de bergers moet het in principe goed gaan. De zwarte dozen van de crash van Aire France (dat hierboven al werd aangehaald) werden na twee jaar ook teruggevonden en dat was zelfs vanuit de oceaan. Na de eerst maand waarin nog signalen worden uitgezonden wordt het zoeken natuurlijk een stuk lastiger, maar men moet ook niet het idee hebben dat alles de volgende dag direct gevonden en opgelost is.

Geloof me, ik heb ACI aandachtig genoeg bekeken. Natuurlijk weet ik dat zwarte dozen ontworpen zijn om zware crashes te overleven, maar er zijn genoeg situaties geweest waarbij grote hoeveelheden informatie verloren zijn gegaan waardoor er geen definitieve antwoorden uit de tape(s) gehaald konden worden. Ik ging er vanuit dat de Golf van Thailand een stuk dieper zou zijn, wat het zoeken inderdaad lastiger maakt.

Offtopic: Ik heb ondertussen (tijdens het typen van dit bericht) de aflevering van ACI S12E13 teruggekeken en ik moet wel zeggen dat die piloten erg gefaald hebben.

maar men moet ook niet het idee hebben dat alles de volgende dag direct gevonden en opgelost is.

Inderdaad, daarom was mijn reactie gericht aan BelgiumRedDevils die stelde dat de zwarte dozen in "de komende weken (maanden)" gevonden zouden worden. Nu ik weet dat de gemiddelde diepte van de Golf van Thailand rond de 50 meter ligt is ongetwijfeld makkelijker om een zwarte doos terug te vinden (zodra het wrak gelokaliseerd wordt, het blijft een erg groot oppervlak om af te zoeken).

Ik ga het nieuws rondom deze crash in de gaten houden!

Link to comment
Delen op andere websites

Waargenomen olievlekken mogelijk van vermist vliegtuig

Gevechtsvliegtuigen van de Vietnamese luchtmacht hebben op zee twee grote olievlekken waargenomen die mogelijk afkomstig zijn van het passagiersvliegtuig van Malaysia Airlines dat in de vroege uren van zaterdag van de radar verdween.

De olievlekken, elk zo'n vijftien kilometer lang en tien kilometer breed, werden gezien voor het zuidelijkste puntje van Vietnam. Volgens de regering ontstaan door weggelekte brandstof van neergestorte vliegtuigen doorgaans vergelijkbare olievlekken.

Er is zaterdag onduidelijkheid ontstaan over de passagierslijst van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines. Het Italiaanse ministerie van Buitenlandse Zaken liet weten dat er geen Italianen aan boord waren, terwijl er wel eentje op de lijst stond. Een Oostenrijker die op de lijst staat is veilig in zijn thuisland. Van de Oostenrijker is het paspoort twee jaar geleden gestolen, liet de minister van Buitenlandse Zaken weten.

Dat vliegtuig is dus waarschijnlijk neergestort.

Malaysia Airlines staat 14e op de lijst, van de beste vliegtuigmaatschappijen. Dus het is een best veilige airline, KLM staat 37e.

Bewerkt: door xCrazyShotgun
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb vanmorgen gehoord op de radio dat het waarschijnlijk een terroristische aanval was.

Dat kan allemaal best wel zo zijn, maar dat betekent eigenlijk helemaal niks. Zonder een onderzoek die niet is afgerond kunnen hun niks zeggen. Media maakt altijd alles heel mooi en uitgebreid. :roll:

Link to comment
Delen op andere websites

Dat het om een kaping gaat zou best kunnen, de gestolen paspoorten kunnen erop wijzen dat er twee mensen aan boord zijn/waren op hun naam en een terroristische aanval van plan waren. We kunnen nu eigenlijk wel met zekerheid zeggen dat het vliegtuig is neergestort, een vliegtuig moet ook tanken en we zijn inmiddels zoveel uur verder. Als ze hadden getankt, dan waren ze wel gesignaleerd. Die twee olievlekken kunnen een aanwijzing zijn voor waar het vliegtuig is neergestort.

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan uiteraard zijn dat de verdachte personen gesignaleerd zijn door de rest van de inzittenden, maar anders vind ik het erg vreemd dat het zo "stil" gebeurde indien sprake is van zelfmoord terroristen. Dat zouden ze ergens doen waar iedereen het goed ziet, anders maakt het niet echt indruk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind 239 mensen die zomaar dood zijn nog altijd best indrukwekkend, hoor.

Als het inderdaad het werk is van terroristen en de aanslag wordt opgeëist, kunnen ze nog altijd zeggen dat dit slechts een waarschuwingsschot was, dat er ergere dingen gaan gebeuren als hun eisen niet worden ingewilligd (want waarom pleeg je anders een terroristische aanslag). Dan moet je niet meteen met een Aziatische 9/11 afkomen, een hondertal mensen doden gaat ook al genoeg aandacht trekken.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien laten ze het eerst nog een paar daagjes sudderen in de media voordat ze de aanslag opeisen. Eerst de onderzoekers nog wat in het duister laten tasten en net als er niet meer zoveel over gezegd wordt in het nieuws de aanslag opeisen, zodat ze weer extra veel aandacht krijgen.

We weten nog altijd niet zeker of het nu een terroristische aanslag was...

Er is trouwens een brokstuk in de zee gevonden dat mogelijk tot het vliegtuig zou behoren en volgens een radar zou het vliegtuig net voordat het niet meer te traceren was rechtsomkeer hebben gemaakt. Betekent wel dat er iets grondig fout was.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...