Jump to content

Volkert van der Graaf komt voorwaardelijk vrij


_Night-Men_

Recommended Posts

Waarom moeten wij Volkert van der G. levenslang laten zitten? Kundige mensen hebben beslist dat hij geen gedrag vertoont die er voor zorgt dat hij nog een keer zo'n kunstje vertoont en hij heeft twee derde van zijn straf uitgezeten. Ik vind het ook één van de charmes van de Nederlandse rechtstaat dat wij in staat zijn om moordenaars weer het normale leven te laten leiden en zo goed mogelijk weer op te nemen in de samenleving. Volkert dan levenslang laten zitten is stom, want dan gooi je de hele principes van de Nederlandse rechtstaat door elkaar heen voor één persoon. Dat willen we niet, wel?

En ik snap ook niet dat je continu loopt te beargumenteren met dingen als 'hoe zou jij het vinden als een moordenaar vrijkwam die je familie heeft uitgemoord'. Totaal non-argument. Kom met redelijke argumenten, alsjeblieft.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom moeten wij Volkert van der G. levenslang laten zitten? Kundige mensen hebben beslist dat hij geen gedrag vertoont die er voor zorgt dat hij nog een keer zo'n kunstje vertoont en hij heeft twee derde van zijn straf uitgezeten. Ik vind het ook één van de charmes van de Nederlandse rechtstaat dat wij in staat zijn om moordenaars weer het normale leven te laten leiden en zo goed mogelijk weer op te nemen in de samenleving. Volkert dan levenslang laten zitten is stom, want dan gooi je de hele principes van de Nederlandse rechtstaat door elkaar heen voor één persoon. Dat willen we niet, wel?

En ik snap ook niet dat je continu loopt te beargumenteren met dingen als 'hoe zou jij het vinden als een moordenaar vrijkwam die je familie heeft uitgemoord'. Totaal non-argument. Kom met redelijke argumenten, alsjeblieft.

Vraagje als ik jou dood zal maken vanwege jou reactie bijvoorbeeld he, hoelang zal ik dan in de gevangenis moeten zitten ? en vind jij dan ook dat ik eerder vrijgelaten moet kunnen worden wegens goed gedrag bijvoorbeeld ????
Link to comment
Delen op andere websites

Ja,want dat is hoe het rechtsysteem werkt. En net als bij het opvoeden van kinderen, wordt goed gedrag beloond.

(ik vind jouw manier van discussiëren overigens hoogst amusant :7)

Link to comment
Delen op andere websites

Ja,want dat is hoe het rechtsysteem werkt. En net als bij het opvoeden van kinderen, wordt goed gedrag beloond.

(ik vind jouw manier van discussiëren overigens hoogst amusant :7)

Dus dankzij ons slappe rechtsysteem is het eigenlijk wel verleidelijk om iemand die je niet mag te vermoorden toch ??? Je word dus beloond en kan GRATIS bewaking krijgen met een huis enzo. Hmmmm dus een crimineel zijn heeft dus eigenlijk veel meer voordelen dan ik dacht.

Waarom zal ik de wet nog volgen als mensen me willen belonen, als ik die niet ga volgen ???

Bewerkt: door GTA-LCS-Maverick
Link to comment
Delen op andere websites

Dus dankzij ons slappe rechtsysteem is het eigenlijk wel verleidelijk om iemand die je niet mag te vermoorden toch ???

In welke wereld is 12 jaar gevangenisstraf verleidelijk?
Je word dus beloond en kan GRATIS bewaking krijgen met een huis enzo. Hmmmm dus een crimineel zijn heeft dus eigenlijk veel meer voordelen dan ik dacht.
Vrezen voor je leven is een voordeel?

Waarom zal ik de wet nog volgen als mensen me willen belonen, als ik die niet ga volgen ???

:7 :7 :7 :7 :7
Link to comment
Delen op andere websites

Dus dankzij ons slappe rechtsysteem is het eigenlijk wel verleidelijk om iemand die je niet mag te vermoorden toch ???

In welke wereld is 12 jaar gevangenisstraf verleidelijk?

In nederland toch, en hij zal er vast wel goed voor betaald zijn.

Je word dus beloond en kan GRATIS bewaking krijgen met een huis enzo. Hmmmm dus een crimineel zijn heeft dus eigenlijk veel meer voordelen dan ik dacht.
Vrezen voor je leven is een voordeel?

Ja als je dan goed verzorgt word, en ook niet hoeft te werken, dan zal je best nog wel is een rustig leventje kunnen lijden, en anders in het buitenland.

Waarom zal ik de wet nog volgen als mensen me willen belonen, als ik die niet ga volgen ???

:7 :7 :7 :7 :7

Ja in de reacties hier lees ik dat de mensen een paar jaar wel ok vinden, en je zoveel kansen mag krijgen als je wilt. Zo is de wet en dat vinden we goed genoeg toch ???

Nou nee, als je iemand vermoordt, moet je zitten. Maar als je je in die periode goed gedraagt, wordt je beloond.

Nee kijk als je gewoon aan de regels houd, kom je al eerder vrij. Dan heb je dus eigenlijk al automatisch strafvermindering snap je ? Bewerkt: door GTA-LCS-Maverick
Link to comment
Delen op andere websites

(...)

Ik snap de ophef die er is ontstaan over het vervroegd vrijkomen van Volkert van de Graaf natuurlijk wel, maar vind het ook een beetje hypocriet. Op het moment dat hij werd veroordeeld tot 18 jaar celstraf, kon je er al vanuit gaan dat hij na 12 jaar vrij zou komen. Dat is nou eenmaal de manier waarop ons rechtssysteem is ingericht. We gaan er vanuit dat mensen een tweede kans verdienen. We laten ze bij goed gedrag eerder vrij en proberen ze dan weer te rehabiliteren in de maatschappij door middel van de reclassering.

Dat gebeurd bij Volkert van de Graaf, Benno L. of een andere misdadiger die niet nationaal bekend is, Er is totaal geen (wettelijke) basis om dat op enig andere manier te doen. Je kan geen uitzondering maken in het geval van Van de Graaf. Zelfs niet als je beargumenteert dat het om een politieke moord gaat want dat kennen we niet in ons strafrecht. Het heeft dan ook totaal geen zin om het te hebben over wat Pim Fortuyn wel of niet had kunnen bereiken als hij niet vermoord zou zijn.

Door Volkert van de Graaf net zo te behandelen als andere criminelen laat je zien dat je als rechtstaat erboven staat. Natuurlijk is het verkeerd wat hij heeft gedaan. Natuurlijk is er woede (en verdriet) over de dood van Fortuyn. Maar je kan niet ons rechtssysteem over de balk gooien omdat we nu eventjes flink boos zijn. Al jouw argumenten komen uit een onderbuikgevoel en zijn amper tot niet onderbouwd met argumenten. De kracht van een rechtssysteem is de manier waarop je met je meest erge of gehate crimineel omgaat.

Bewerkt: door Jaszpehr
Link to comment
Delen op andere websites

Nou nee, als je iemand vermoordt, moet je zitten. Maar als je je in die periode goed gedraagt, wordt je beloond.

Nee kijk als je gewoon aan de regels houd, kom je al eerder vrij. Dan heb je dus eigenlijk al automatisch strafvermindering snap je ?

dat is dus precies wat ik zeg :fp:

Link to comment
Delen op andere websites

>>> Door Guardian1980: Buitengewoon irritant plaatje verwijderd, dat tevens niks bijdraagt aan de discussie. Ook de begeleidende opmerking verwijderd. Dit soort posts zorgt er juist voor dat dit soort discussies ontspoort. Zie je inbox.<<< Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

(...)

Ik snap de ophef die er is ontstaan over het vervroegd vrijkomen van Volkert van de Graaf natuurlijk wel, maar vind het ook een beetje hypocriet. Op het moment dat hij werd veroordeeld tot 18 jaar celstraf, kon je er al vanuit gaan dat hij na 12 jaar vrij zou komen. Dat is nou eenmaal de manier waarop ons rechtssysteem is ingericht. We gaan er vanuit dat mensen een tweede kans verdienen. We laten ze bij goed gedrag eerder vrij en proberen ze dan weer te rehabiliteren in de maatschappij door middel van de reclassering.

Dat gebeurd bij Volkert van de Graaf, Benno L. of een andere misdadiger die niet nationaal bekend is, Er is totaal geen (wettelijke) basis om dat op enig andere manier te doen. Je kan geen uitzondering maken in het geval van Van de Graaf. Zelfs niet als je beargumenteert dat het om een politieke moord gaat want dat kennen we niet in ons strafrecht. Het heeft dan ook totaal geen zin om het te hebben over wat Pim Fortuyn wel of niet had kunnen bereiken als hij niet vermoord zou zijn.

Door Volkert van de Graaf net zo te behandelen als andere criminelen laat je zien dat je als rechtstaat erboven staat. Natuurlijk is het verkeerd wat hij heeft gedaan. Natuurlijk is er woede (en verdriet) over de dood van Fortuyn. Maar je kan niet ons rechtssysteem over de balk gooien omdat we nu eventjes flink boos zijn. Al jouw argumenten komen uit een onderbuikgevoel en zijn amper tot niet onderbouwd met argumenten. De kracht van een rechtssysteem is de manier waarop je met je meest erge of gehate crimineel omgaat.

Tja bij een goed rechtssysteem was dat misschien ook niet nodig geweest he. Waar de mensen vooral boos om zijn is dat nederland er nu heel anders uit had kunnen zien, en het dus niet eigenlijk alleen om Pim gaat maar om het land zelf.

Hij heeft niet zomaar iemand vermoord, maar heeft ook de balans van de politiek verstoort, en dat is nou net de reden waarom die niet meer veilig is. Kijk als het iemand van een linkse partij was geweest, dan had die helemaal geen beveilig nodig gehad, want daar zijn de meeste mensen toch al klaar mee.

Bewerkt: door GTA-LCS-Maverick
Link to comment
Delen op andere websites

Tja bij een goed rechtssysteem was dat misschien ook niet nodig geweest he. Waar de mensen vooral boos om zijn is dat nederland er nu heel anders uit had kunnen zien, en het dus niet eigenlijk alleen om Pim gaat maar om het land zelf. Hij heeft niet zomaar iemand vermoord, maar heeft ook de balans van de politiek verstoort, en dat is nou net de reden waarom die niet meer veilig is.

Het is echt puur speculeren hoe Nederland eruit had gezien als Pim Fortuyn niet was vermoord. Dat weet ik niet, dat weet jij niet, dat weet niemand. Na de dood van Fortuyn is er nog altijd plek voor rechtse politici en partijen, kijk naar Rita Verdonk (Trots op Nederland) en Geert Wilders (PVV). Dus van een verstoorde balans is eigenlijk weinig tot geen sprake.

En waar haal jij überhaupt vandaan dat de mensen boos zijn "omdat Nederland er anders uit had kunnen zien"? Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de mensen vind dat Volkert van de Graaf een eerlijke kans verdient om een nieuw leven op te bouwen.

Kijk als het iemand van een linkse partij was geweest, dan had die helemaal geen beveilig nodig gehad, want daar zijn de meeste mensen toch al klaar mee.

:schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Het lijkt mij een verstandig plan om op te houden met dat "doomsday-geschreeuw". Het is goed dat je problemen aanwijst, die vele mensen niet aanwijzen. Maar overdrijven kan ook zeg.

Dat helpt in ieder geval gesprekken niet voort en wekt alleen maar afkeer hierop (het is niet voor niets dat veel van je topics gesloten worden). Het is nou eenmaal zo, dat je met meerdere mensen concessies moet maken.

Tuurlijk hoef je dat niet verplicht te doen, maar ga dan ergens anders lopen te schreeuwen (ga naast zo'n "Jesus is alive" figuur staan op de dam, dat wordt een geweldig duo*)

Nou, ik hoop dat ik heb laten doorschemeren waar de meeste mensen echt klaar mee zijn...

... And remember, respect is everything :7

*

6086825477_6dce5afb7f_m.jpg

===

Wij hebben trouwens een leuke een leuke discussie gevoerd in de klas over dit onderwerp. Ikzelf denk dat het goed is dat hij vrij is gekomen, maar dat er wel goed op moet gelet worden dat de kans op recivide erg klein moet zijn. En eigenlijk is dat juist (denk ik) bij andere gevallen vele malen groter.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...