Jump to content

Daders gedood bij overval juwelier


ERRWINS

Recommended Posts

Ik weet het niet, ik vind het persoonlijk niet fijn als mensen voor eigen rechter gaan spelen. Er zijn vast nog wel andere manieren om overvallers weg te jagen dan met een vuurwapen, maar als het een noodsituatie was valt het enigszins te begrijpen. Echter weten wij dat niet.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 101
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ThunderDuck

    27

  • ERRWINS

    15

  • MegaPilot

    9

  • Guardian1980

    5

Dus als later een dronken idioot je vrouw neerslaat, ga je als een politiek correcte garnaal hem feliciteren met zijn vergrijp en rustig op de politie wachten?

Dat is een geheel andere situatie. Dan is er sprake van noodweer. De vrouw was echter niet in gevaar, noch was zij direct betrokken bij het vergrijp.

Dat is hier toch niet van toepassing? De vrouw zal een straf krijgen, je krijgt toch wat je wilt? :?

Natuurlijk is dat van toepassing. De vrouw heeft hier eigen recht gehanteerd.

Het lijkt me dat je als gevangene toch wat minder rechten hebt dan een gewone man. Dat is als crimineel niet anders, me dunkt.

Je bent pas gevangene als je veroordeeld bent door een rechter. Bovendien heb je zelfs dan nog fundamentele rechten, zoals het recht op leven. Bewerkt: door ThunderDuck
Link to comment
Delen op andere websites

Ook een vraag, hoezo heeft die vrouw een wapen?

Ik vind het een lastig onderwerp, rechtvaardig? nee, goed? nee, Slim? nee.

De vrouw heeft vanaf nu ook geen leven meer, ze heeft 2 doden op haar geweten dat gaat knagen, ongeacht of het wel "rechtvaardig"was of niet. Zei slaapt de komende tijd niet goed meer.

Om nou deze vrouw als held te bestempelen... nee.

Maar kan deze vrouw worden vervolgd?

Er bestaat wel zoiets als recht van zelfverdediging, maar 2 "moorden" is toch een zware last.

-hier mee bedoel ik niet dat ik wil dat ze vervolgd wordt

Het is een zeer extreem geval, maar als het blijkt dat het echt zelfverdediging was hoeft ze niet worden vervolgd vind ik. of iig een lagere straf krijgen.

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

In extreme situaties hanteer je vaak extreme handelingen die je normaliter niet of minder geneigd bent om te doen. Maar na dit te hebben gezegd, is het des te schrikbarend om te zien wat sommige reacties zijn op het zelf rechter gaan spelen. Wat deze vrouw heeft gedaan is een uitzondering, maar dit soort acties moeten zeker geen standaard worden.

Ik zelf heb vaak onderbuik reacties die ikop diverse media uit, maar het moet wel zo blijven dat de straffen gedaan worden door degene waarvoor men is opgeleid. Laat ik wel even duidelijk zijn, dat ik deze actie niet toejuich. Maar dat dit een uitzondering is, die hopelijk ook niet te hard word bestraft.

Link to comment
Delen op andere websites

Goed gedaan ! moesten ze maar de winkel niet overvallen want als de vrouw en man dood waren dan was het voor de daders paar jaar zitten en het weer op nieuw doen !

het is prima het is zelfverdediging en ook verdedigen van je winkel ! in nederland ben je niet meer veilig dus het is gewoon een maatregel en tegenwoordig als je de politie belt duurt het eerst een halfuur voor ze er zijn maar als je dood op de grond ligt dan is het al telaat ! goedgedaan ik ga de fb pagina opzoeken en direct liken !

Link to comment
Delen op andere websites

Maar kan deze vrouw worden vervolgd?

Er bestaat wel zoiets als recht van zelfverdediging, maar 2 "moorden" is toch een zware last.

Ja, dat kan. En ik acht het ook vrij waarschijnlijk. Ook al zou het noodweer kunnen zijn, wat ik zeer discutabel vind, dan is dat in een geval met deze uitkomst imo aan de rechter om te bepalen.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar kan deze vrouw worden vervolgd?

Er bestaat wel zoiets als recht van zelfverdediging, maar 2 "moorden" is toch een zware last.

Ja, dat kan. En ik acht het ook vrij waarschijnlijk. Ook al zou het noodweer kunnen zijn, wat ik zeer discutabel vind, dan is dat in een geval met deze uitkomst imo aan de rechter om te bepalen.

Precies, en volgens het NOS bleken de vrouw (en man) ook geen vergunning voor wapen bezit te hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Het schijnt al de 4e keer geweest te zijn dat die zaak werd overvallen, dan snap ik dat je als juwelier wat wanhopig wordt. Ik hoop dat de juweliersvrouw niet gewoon lukraak wat heeft geschoten, maar pas in noodweer het wapen heeft getrokken. Anders valt het niet goed te praten wat ze gedaan zou hebben. Dan valt het onder (dubbele) moord ipv zelfverdediging.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is een geheel andere situatie. Dan is er sprake van noodweer. De vrouw was echter niet in gevaar, noch was zij direct betrokken bij het vergrijp.

:7 Haar wettige wederhelft wel, dus was ze imo direct betrokken bij het vergrijp.

Natuurlijk is dat van toepassing. De vrouw heeft hier eigen recht gehanteerd.

Ja, ze moet haar man gewoon laten afknallen. Helemaal gelijk heb jij! Mooie tekst voor op de grafsteen: "Gestorven wegens politieke correctheid".

Je bent pas gevangene als je veroordeeld bent door een rechter. Bovendien heb je zelfs dan nog fundamentele rechten, zoals het recht op leven.

En als de politie de daders had doodgeschoten was het niks zeker? De politie kan niet overal binnen de seconde verschijnen, dat schijn jij te zijn vergeten. Verwondert me niet gezien je politieke correctheid.

Er zijn vast nog wel andere manieren om overvallers weg te jagen dan met een vuurwapen...

Ja tuurlijk, als ik met een wapen je zaak overval ga ik meteen lopen van je bezemsteel.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

:7 Haar wettige wederhelft wel, dus was ze imo direct betrokken bij het vergrijp.

Wat een logica. Als je vader zijn teen stoot, roep jij dan au?[/size]

Ja, ze moet haar man gewoon laten afknallen. Helemaal gelijk heb jij! Mooie tekst voor op de grafsteen: "Gestorven wegens politieke correctheid".

Want beroven = moord. :7

En als de politie de daders had doodgeschoten was het niks zeker? De politie kan niet overal binnen de seconde verschijnen, dat schijn jij te zijn vergeten. Verwondert me niet gezien je politieke correctheid.

Als de politie de daders had doodgeschoten was dit een laatste verzetsmiddel geweest, niet het eerste. Bewerkt: door ThunderDuck
Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn vast nog wel andere manieren om overvallers weg te jagen dan met een vuurwapen...

Ja tuurlijk, als ik met een wapen je zaak overval ga ik meteen lopen van je bezemsteel.

Ik wist dat zo'n reactie zou komen. Maar dat bedoel ik niet. Kijk, van mij hoef je niet meteen een dodelijke kogel door iemands lichaam te jagen. Een niet-dodelijk toch pijnlijk wapen is mijn inziens toch veel beter? Een taser is geen lief middeltje om iemand te stoppen bijvoorbeeld.

Edit: Vergeten uit te leggen waarom ik de voorkeur geef aan een taser. Dit middel is vaak niet dodelijk en zorgt er hopelijk voor dat men wordt opgepakt, met een rechtszaak tot gevolg. Dit geeft, denk ik, meer voldoening dan hen meteen naar de pleuris te schieten, want de schutters merken hun leven lang nog de gevolgen van deze fout en de slachtoffers en het publiek zien dat ze - volgens het recht - 'boontje op hun loontje' krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Lastige kwestie. Als je zoiets niet bestraft, sta je het eigenlijk toe. Het blijft ook alleen maar speculatie, want natuurlijk niet alles wordt naar buiten gebracht. Dat mensen gaan roepen: 'Die vrouw is een heldin!' 'Geef haar een lintje!' vind ik veel te overdreven. We leven hier niet, zoals hierboven al wordt aangehaald, in Iran.

Er zijn vast nog wel andere manieren om overvallers weg te jagen dan met een vuurwapen...
Ja tuurlijk, als ik met een wapen je zaak overval ga ik meteen lopen van je bezemsteel.

De zaak was in 2010 ook al overvallen. Toen hebben meneer en mevrouw de gewapende overvallers er ook uitgewerkt, met de handen en mevrouw haar handtas. Dus ja, gewapende overvallers kunnen zeker wel gaan rennen van een bezemsteel.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wist dat zo'n reactie zou komen. Maar dat bedoel ik niet. Kijk, van mij hoef je niet meteen een dodelijke kogel door iemands lichaam te jagen. Een niet-dodelijk toch pijnlijk wapen is mijn inziens toch veel beter? Een taser is geen lief middeltje om iemand te stoppen bijvoorbeeld.

Was er 1 overvaller met een wapen en de vrouw had een taser en ze kon langs achter de man aanvallen, dan was het kinderspel om met een niet-dodelijk wapen de overvaller te overmeesteren.

Dat ga ik zeker niet ontkennen.

Wat een logica. Als je vader zijn teen stoot, roep jij dan au?

Het begrip liefde heeft voor iemand die zo politiek correct als jou is geen waarde, dus ik doe geen moeite om het uit te leggen.

Want beroven = moord. :7

Ze hadden een wapen gericht op de man, dan kan het snel escaleren. Oh, maar wacht eens even. Jij bent Meneer Politieke Correctheid, pas nadat ze iemand doodschieten mag je volgens jou ingrijpen hé? Excuseer!

Als de politie de daders had doodgeschoten was dit een laatste verzetsmiddel geweest, niet het eerste.

En wat kon de vrouw anders gedaan hebben om het te stoppen? Vriendelijk vragen om weg te gaan? :7 Een ander verzetsmiddel dan de daders neerknallen zou haar in dezelfde situatie als haar man geplaatst hebben.

De zaak was in 2010 ook al overvallen. Toen hebben meneer en mevrouw de gewapende overvallers er ook uitgewerkt, met de handen en mevrouw haar handtas. Dus ja, gewapende overvallers kunnen zeker wel gaan rennen van een bezemsteel.

Een overvaller met een vuurwapen? :7 Dat zou me ten zeerste verbazen.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...