Jump to content

Nederlands meisje komt in de problemen door dreigtweet.


Michael

Recommended Posts



BlHNB7uCIAEJpKF.png

Blijkbaar gaat een grap American Airlines iets te ver. Dit meisje heeft zichzelf in een hoop problemen gebracht om een aantal dreigtweets te verzenden naar American Airlines, waarmee American Airlines best wel snel op reageert met de notificatie dat haar gegevens naar de FBI is verstuurd. Het meisje dat in Nederland woont, ging zelf naar het politiebureau in Nederland.



Wat vinden jullie van deze zaak? Ik vind zelf persoonlijk enorm dom dat je zulke tweets verstuurd naar een grote vliegtuigmaatschappij. De reactie van American Airlines is wel verstandig, maar ik vind het zelf wat vreemd overkomen om dan meteen naar de FBI te stappen omdat iemand een aantal tweets zet over je bedrijf. Nou is het ook wel verstandig, want als er mensen cyberpesten krijg je ook zulke gevallen dat opeens de politie voor je deur staat omdat iemand aangifte deed. Daarnaast kan iedere meisje zeggen dat ze beste vriendinnen is met Miley Cyrus en dat ze enorm veel geld heeft. Ik vind het maar lastig, maar wat vinden jullie ervan? Let's discuss!

Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon niet zulke dingen doen. punt.

Nu kunnen ze wel denken van ooh het is maar een tweetje.. niet belangrijk, we doen er niks mee. Maar stel je voor dat er net een tweet tussen zit die wel echt kwaadwillend is, en ze die dus negeren.

Beter safe than sorry laten we maar zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat vinden jullie van deze zaak? Ik vind zelf persoonlijk enorm dom dat je zulke tweets verstuurd naar een grote vliegtuigmaatschappij. De reactie van American Airlines is wel verstandig, maar ik vind het zelf wat vreemd overkomen om dan meteen naar de FBI te stappen omdat iemand een aantal tweets zet over je bedrijf. Nou is het ook wel verstandig, want als er mensen cyberpesten krijg je ook zulke gevallen dat opeens de politie voor je deur staat omdat iemand aangifte deed. Daarnaast kan iedere meisje zeggen dat ze beste vriendinnen is met Miley Cyrus en dat ze enorm veel geld heeft. Ik vind het maar lastig, maar wat vinden jullie ervan? Let's discuss!

Het is zeker dom om zoiets te versturen, en als het haar vriendin was, heeft ze nu vast geleerd dat je andere niet op je social media moet laten.

Tevens, als het om een kleding winkel ging en ze kregen een 'dreigtweet', dan zou ik het ook vreemd vinden als ze naar de FBI stappen.

Maar een vliegmaatschappij kan ik het maar al te goed begrijpen, of moeten we 11 september als voorbeeld even vergeten?

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Echt dom wie dit stuurt, en als het die achterlijke vriendin is zou ik haar eens goed terugpakken want dit gaat té ver.

En ik snap dat American Airlines dit serieus neemt ik bedoel je gaat toch ook niet een vliegtuig zeggen: IK HEB EEN BOM!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou d´r naar Siberiè sturen! Dat zal d´r leren! :sigaar:

'Normaal' zijn Nederlandse dreigtweets meestal naar personen of scholen gericht, maar deze is totaal anders. Heel erg dom. Dat meisje moet toch ook wel geweten hebben dat dit verhaal een staartje ging krijgen.. Dom dom dom.

Link to comment
Delen op andere websites

In ieder geval wie zoiets doet of zou doen voor de 'grap', zouden ze voor de grap hun bankrekening eens moeten plunderen of een goeie klap voor de kop geven. Jammer genoeg zijn het vrijwel altijd de ouders die moeten opdraaien voor miserie die hun puberkindertjes op de hals halen. Laat die pubers gewoon werken voor hun geld, i.p.v. het dan te gaan halen bij de ouders.

Link to comment
Delen op andere websites

In ieder geval wie zoiets doet of zou doen voor de 'grap', zouden ze voor de grap hun bankrekening eens moeten plunderen of een goeie klap voor de kop geven. Jammer genoeg zijn het vrijwel altijd de ouders die moeten opdraaien voor miserie die hun puberkindertjes op de hals halen. Laat die pubers gewoon werken voor hun geld, i.p.v. het dan te gaan halen bij de ouders.

Tuurlijk draaien de ouders op, zij zijn verantwoordelijk voor hun kinderen tot hun 18de.

Ze hadden hun kind ook van twitter af kunnen houden om dit soort dingen te voorkomen, en vast nog wel wat meer dingetjes.

Daarnaast, als het haar ouders geld kost, dan kunnen de ouders er ook voor kiezen om hun kind het terug te laten betalen.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat mij vooral doet verbazen is dat ik na dit nieuws op verschillende media reacties van anderen zag waarbij een groot deel zei het nogal overdreven te vinden hoe American Airlines op de grap reageerde. Sommigen vinden het te ver gaan. En ik mag toch hopen dat men onderhand wel begrijpt waarom American Airlines zo gereageerd heeft. Sowieso snapt menig persoon blijkbaar dat je gewoon verantwoord om dient te gaan met sociale media, of je het nou wilt of niet. Als je dit soort streken uithaalt heb je een groot probleem, en terecht! Ik als techblogger heb er al vaker over geschreven, dat het belangrijk is dat je je gewoon gedraagt op Twitter, Facebook enzovoort. Daar valt niet over te discussiëren.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Maar een vliegmaatschappij kan ik het maar al te goed begrijpen, of moeten we 11 september als voorbeeld even vergeten?

Oh god, laten we dat alsjeblieft niet doen. Elf september is al een moeilijk onderwerp wat bijna onmogelijk is om mee te discussiëren, en helemaal als voorbeeld. Ik moet dan wel zeggen dat het niet heel slim is om zo'n opmerking te maken wanneer er opeens een vliegtuig verdwijnt. Or is she just an fucking retard? :?

Link to comment
Delen op andere websites

Het feit dat American Airlines het IP en de tweet doorstuurt naar de FBI is gewoon standaard protocol. Alle vormen van terroristisch gerelateerde bedreigingen worden doorgegeven. Het zou namelijk maar waar zijn en als vliegtuigmaatschappij zit je dan wel met de gebakken peren als je zo'n hint hebt laten schieten. Daarom lopen ze liever niet het risico en is het een standaard protocol om alle bedreigingen door te geven aan de FBI, hoe nep ze ook lijken. ;)

Het is uiteraard enorm dom van die meid, of van eventuele "vrienden" die dit op haar Twitter hebben gezet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...