Jump to content
Joriz

Content Creator tijdelijk offline in strijd tegen cheaters!


Al spelen ik en vele andere op dit forum GTA Online gewoon voor de lol, blijkt oneerlijk winnen en handel in virtuele valuta binnen online werelden best wel ver gaan. Tot nu toe lag Rockstar Games met hun 'nieuwe' GTA Online nog redelijk buiten schot. Helaas zien we de laatste weken dat het aantal cheaters en glitchers in Grand Theft Auto Online toch toeneemt.

Al heeft Rockstar Games eerder aangegeven onschuldige glitches niet erg te vinden, blijkt de strijd tegen de mensen die GTA Online verzieken toch zo ver te gaan dat de GTA Online Creator tijdelijk niet beschikbaar is. Dit omdat het via de Creator mogelijk was een map te bouwen waarna de voertuigen en wapens via een glitch konden worden overgezet naar freeroam en dus konden worden toegeëigend zonder er iets voor te betalen. Natuurlijk komt de Creator weer terug nadat deze exploit is gerepareerd zodat we weer onze eigen race jobs, deatchmatch jobs en capture jobs kunnen bouwen.

gallery_1_5_58738.jpg

Binnen de GTA community wijzen diverse mensen al naar bepaalde makers van YouTube filmpjes (ik wil ze geen extra eer geven en noem ze niet). Naast leugens waaronder 'jetpacks' in GTA Online gaan ze tegenwoordig zo ver (naast het blijven zeuren om likes) om exploits te promoten onder de spelers. Waarbij steeds meer mensen binnen de GTA Community het idee hebben dat ze deze filmpjes alleen maar maken voor weergaven en advertentiegeld en er dus twijfel is of het wel GTA-fans zijn.

Om toch nog af te sluiten met enigszins positief nieuws. De verwachting is dat de High Life Update voor GTA Online binnen enkele weken volgt. Wanneer de Heists eindelijk naar GTA Online komen is helaas nog niet duidelijk. Rockstar Games wil ons nog geen datum vertellen. Houd het nieuws dus in de gaten voor meer details van deze updates.

Mocht je trouwens wel eerlijk met andere GTA-fans willen spelen. Deze week zijn er weer Nederlandse GTA Online meetings georganiseerd door leden van GTAGames.nl. smile3.gif

Update: De content creator is weer beschikbaar!

Bron: Rockstar Games

Bewerkt: door Joriz

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

In principe heb je gelijk, maar hoe je het verwoord is een beetje krom. Rockstar brengt de creator uit, en deze was nog niet helemaal waterdicht. Hier zaten dus nog bug's in. Mensen die dit wisten maakten hier misbruik van. Rockstar kan hier zeer zeker zelf wat aan doen. Ondanks het heel moeilijk is om bepaalde fouten te vinden, moeten ze hun spul beter testen voordat ze het uitbrengen. Punt wat ik wilde maken: De cheaters/exploiters maken de bugs niet maar misbruiken ze. Rockstar heeft de fouten (onbedoeld) in het spel gelaten.

Volkomen mee eens!

Eerlijk gezegd vind ik het behoorlijk slordig en zelfs amateuristisch hoe R* (goedbedoeld) nieuwe items implementeert en schijnbaar niet eerst uitvoerend testen. Ik ga er vanuit dat ze inmiddels wel weten waar hun zwakke plekken (gaten) zich bevinden en deze (zo goed mogelijk) dichttimmeren. Bij het weer opnieuw inbrengen weten ze namelijk - tot nu toe - wel het gat dmv een patch te dichten.

Wellicht staat er een te grote druk op ze om maar met iets nieuws te komen.... haastige spoed is zelden goed

Bewerkt: door sssjakie

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

In principe heb je gelijk, maar hoe je het verwoord is een beetje krom. Rockstar brengt de creator uit, en deze was nog niet helemaal waterdicht. Hier zaten dus nog bug's in. Mensen die dit wisten maakten hier misbruik van. Rockstar kan hier zeer zeker zelf wat aan doen. Ondanks het heel moeilijk is om bepaalde fouten te vinden, moeten ze hun spul beter testen voordat ze het uitbrengen. Punt wat ik wilde maken: De cheaters/exploiters maken de bugs niet maar misbruiken ze. Rockstar heeft de fouten (onbedoeld) in het spel gelaten.

Volkomen mee eens!

Eerlijk gezegd vind ik het behoorlijk slordig en zelfs amateuristisch hoe R* (goedbedoeld) nieuwe items implementeert en schijnbaar niet eerst uitvoerend testen. Ik ga er vanuit dat ze inmiddels wel weten waar hun zwakke plekken (gaten) zich bevinden en deze (zo goed mogelijk) dichttimmeren. Bij het weer opnieuw inbrengen weten ze namelijk - tot nu toe - wel het gat dmv een patch te dichten.

Wellicht staat er een te grote druk op ze om maar met iets nieuws te komen.... haastige spoed is zelden goed

Is dit serieus? Je kan alles zo goed testen als je maar wilt, het is vrijwel onmogelijk om een bug en glitchloos spel op de markt te brengen. Al helemaal met het meest verkochte spel ooit (GTA V dus). Meer spelers betekent meer mensen die potentiële bugs en glitches kunnen opsporen.

Kijk maar naar Windows XP. Is al sinds 2001 op de markt, wordt sinds kort zo goed als niet meer ondersteund door Microsoft. Maar hey, het is al bijna 13 jaar lang op de markt, zal vast geen malware meer voor ontwikkeld kunnen worden, toch?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

@Hayte,

Klopt en begrijp ik helemaal dat het zeer moeilijk tot zelfs onmogelijk is om een online multiplayer game 'glitchloos' en 'hackloos' te krijgen. Er zullen altijd 'slimmeriken' (nerds) zijn die gaten vinden in de scripts e.d. van de game. Door het toevoegen van content creators - hoe goedbedoeld ook - maak je het voor jezelf als game ontwikkelaar een stuk moeilijker en voor die nerds een stuk makkelijker. (in sommige gevallen is het geeneens nodig om een nerd te zijn)

Bij R* werken ongetwijfeld ook van dit soort slimmeriken (nerds) die dondersgoed weten waar de zwakke plekken in de game zitten en op welke wijze er makkelijk en snel aan in game money en RPs te krijgen zijn. Met name ook omdat er div. glitches e.d. in de game zijn ontstaan en weer (vrij snel) door R* zijn opgelost. O.a. dat je in een capture met een security case boven een drop off point met een helicopter moet blijven hangen om zo zeer veel RPs binnen te halen. Door het invoeren van een content creator geef je in principe de tools in (uit) handen om zelf iets te fabriceren. Dan moet je dus behoorlijk zeker van je zaak zijn om dit in te voeren.

Wat ik dan slordig/amateuristisch vind is dat ze - ondanks bovengenoemde en ze al zelf aangeven dat het een betaversie is/was - dit soort items invoeren.

Waarom niet even wachten en nog verder testen tot een gammaversie of zelfs een omegaversie?

Het begint nu onderhand een spelletje te worden tussen de ontwikkelaars en de hackers....wie ontdekt het eerst een zwakke plek en aan R* om dit gat weer te dichten... De serieuze spelers zijn daar dan weer de dupe van

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hoe kom je er nou weer bij dat Rockstar zomaar dingen gaat toevoegen aan het spel terwijl ze dondersgoed weten dat het zo lek als een mandje is? De reden dat ze snel kunnen ingrijpen wanneer een glitch bekend wordt, is omdat ze dan weten dat er een glitch is. Als jij niet weet wat er kapot is aan je auto kan je hem toch ook niet repareren?

Daarnaast, als ze alles constant zouden uitstellen (waar Rockstar overigens al heel bekwaam in is) zou iedereen ook gaan zeiken. Ook nu zijn er mensen aan het huilen over de High Life update.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het is algemeen bekend dat de gamers zelf ook bijdragen bij het testen van een game of content, bij een fout wordt dit gerapporteerd en kan R* dit oplossen.

Dit is velen malen goedkoper dan testers inhuren die waarschijnlijk nog steeds niet 1/3de van de glitches/bugs vinden, en de gamers hebben daadwerkelijk 'betaald' om te spelen en daardoor te testen.

R* zou gek zijn om onnodig uit te stellen en door professionele testers te laten testen, dit kost meer en levert minder op.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ze hadden alles moeten resetten zoals het al gebeurd is bij andere games... maar GTA.O zit vol met glitches en bugs dat er bij idere update er wel weer bijkomen of aan het licht worden gebracht. Wat een verloren zaak is bij R*. Gta is naar de nopjes al van bij de lancering.. niet dat ik het spel niet speel integendeel.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...