Jump to content
Joriz

Is Watch Dogs de nieuwe Grand Theft Auto concurrent?


Het door Ubisoft gemaakte spel Watch Dogs komt volgende maand eindelijk uit. Al lijkt het op eerste indruk een shooter, zoals vele andere. In diverse previews, filmpjes en op ons forum is al echter de vergelijking met Grand Theft Auto gemaakt. Al speelt in het spel hacking een grote rol (alle stoplichten bijvoorbeeld op groen zetten), speelt dit spel zich af binnen de grote open wereld van de stad Chicago, waar je net zoals in GTA elke auto kan jatten, vrij rond racen en de inwoners van de stad het leven zuur kan maken. Daarnaast probeert Ubisoft Watch Dogs neer te zetten als serieus spel (in tegenstelling tot GTA clones zoals Saints Row) waarbij ook het verhaal een belangrijke rol speelt. Een groot verschil bij dat serieuze ten opzichte van GTA is dan ook dat het in leven houden en beschermen van mensen ook een grote rol speelt.

Aangezien Watch Dogs op 27 mei al uit komt is het natuurlijk de vraag of er een tegenactie gaat komen vanuit Rockstar Games. Al lijkt het me sterk dat er op dezelfde dag iets vanuit Rockstar gaat gebeuren is het mogelijk dat Rockstar Games een week daarvoor wel weer een grote update aan GTA Online uitbrengt. Denk hierbij dus aan The High Life Update of heel misschien toch eindelijk de GTA Online heists.

Mijn vragen dus aan jullie: Wat vinden jullie van Watch Dogs? Denken jullie ook dat het op Grand Theft Auto lijkt en verwachten jullie ook een tegenactie van Rockstar Games?

Story trailer van Watch Dogs

Watch Dogs ligt 27 mei in de winkels en is verkrijgbaar in vele edities voor Microsoft Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Wii U, Xbox 360 en Xbox One.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Het enigste belangrijke ding wat anders is tussen Watch_Dogs en Grand Theft Auto is dat Watch_Dogs veel over hacken gaat en Grand Theft Auto niet.

Ik verwacht Watch_Dogs nu niet echt als concurrent voor de Grand Theft Auto Serie. Het is pas de eerste Watch_Dogs game die uitkomt, terwijl de Grand Theft Auto Serie er veel meer heb. Als Watch_Dogs zich maar verbeterd per game. Dan kan het een goeie en waardige concurrent zijn voor de Grand Theft Auto serie.

Toch heb ik gisteren maar eens Watch_Dogs voor de PS4 gepreorderd bij Bol.com. Heb er zelf heel erg zin in! :Y

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik volg de ontwikkeling al sinds 't spel is benoemd in de Power Unlimited, en ik vind de basis van het spel echt teveel verschillen van GTA om het eventueel een concurrent te noemen. Het is wel een game die ik zeker ga kopen, maar nee, omdat het een sandbox game is ga ik hem niet meteen met GTA vergelijken.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het lijkt mij echt logisch dat Rockstar die heists missies online zet wanneer watch dogs uitkomt.

Iedereen wacht op die heists missies. :puh:

En die 2e safehouse die je kan kopen. Kunnen mensen weer +10 auto's nemen :D (10+ als je een grootte garage koopt dan he :puh: )

Ik denk dat Rockstar dat zou kunnen doen om te testen of spelers echt loyaal zijn aan gta V

en echt gta freaks zijn.

En niet dat ze overlopen naar een andere game want dan testen ze of ze gta interessanter

moeten maken.

Een grootte test kan Rockstar door Watch Dogs uitvoeren door die updates online te zetten.

En DAN pas gaan ze Ubisoft als grootte concurrent zien.

Maar als mensen loyaal blijven aan de heists missies dan hoeft Rockstar zich geen zorgen

te maken en kunnen ze rustig doorgaan met normale updates en eventueel een gta 6

zonder het gehijg van andere game makers in hun nek te voelen :puh:

Bewerkt: door GTAKevin023

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik wil hem zeker ook kopen, maar gaat waarschijnlijk niet lukken op de release date. Dan begin ik net met de examens, niet het ideale moment dus om een game te kopen.

Die 9 minuten gameplay tonen echt wel leuke dingen, er is duidelijk goed over het spel nagedacht, zowel wat single als multiplayer betreft.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ziet er uit als een gaaf spel! Free-roam is een blijft een pluspunt en er wordt met Watch_Dogs een interessant deel van de criminaliteit uitgediept. Wellicht dat ik hem ook nog eens aanschaf, 't is in ieder geval fijn dat-ie gelijk voor de PC verschijnt. :puh: Ondanks het feit dat het enkele raakvlakken heeft met GTA, verwacht ik niet dat het directe concurrentie van GTA zal zijn. Zoals Phoenyxar al mooi verwoordde, vermoed ik dat het meer een en-geval is dan een of-geval. Een soort tegenactie van Rockstar in de vorm van wat nieuwe Online-content kan overigens weinig kwaad, maar ik denk niet dat men anders spontaan wegloopt bij GTA V en GTA: Online als Watch_Dogs in de winkel ligt.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik denk dat deze game bij de liefhebbers van GTA ook zeker in de smaak zal vallen. Wat ik tot nu toe heb gezien en gehoord bevalt me zeer, ik denk dat ik deze game dit jaar, wanneer ik uitgekeken ben op V, zeker zal aanschaffen. Net als velen voor mij denk ik niet dat deze game de gamers zal wegtrekken van GTA, ik denk dat je ze prima naast elkaar kan spelen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het spel lijkt me echt goed. Alleen de besturing van voertuigen ziet er beetje ruk uit. Doet me al snel denken aan games zoals james bond enz.

Maargoed heb ook de online features gezien en die zien er veelbelovend uit!

Ben benieuwd 27 mei!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ook al brengt Rockstar de update uit op de dag dat Watch Dogs uit komt, dat maakt op zich niet veel uit. De GTA V 'hype' zoals het in het begin was is over.

Mensen die trouw zijn, blijven spelen en mensen die nieuwsgierig zijn kopen Watch Dogs.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Zo'n update maakt idd geen verschil. Hooguit in het geval van 'n DLC pack zoals TLAD of TBOGT zou je enigszins van concurentie kunnen spreken. Pas dan zullen er mensen zijn die 'n keuze moeten maken tussen het een of het ander, simpelweg omdat hen de financiele middelen voor beiden ontbreekt. Al verwacht ik dat men dan in 'n later stadium alsnog de 2e keuze aan zal schaffen. Maar de High Life en Heist updates zijn gewoon gratis en haal je binnen bij het opstarten van het spel. Dit kun je dus onmogelijk als concurerend product beschouwen omdat iedereen die GTA V speelt, zei het nu of pas over 'n jaar weer, automatisch ook die updates "aanschaft".

Dat er straks mensen zijn die GTA V uit hun console halen en de komende maanden niet meer aanraken omdat ze druk zijn met Watch Dogs maakt hen ook geen concurenten. Het zal Rockstar weinig boeien dat mensen hun spel niet meer spelen, de verkoop is toch al gestagneerd omdat bijna iedereen het spel al bezit. Nee ... pas wanneer in dezelfde periode dat Watch Dogs uitkomt, ook de PC versie of 'n betaalde DLC in de markt wordt gezet, kun je spreken van concurentie. Eerder echt niet. Maar zelfs als dat mocht gebeuren zie ik GTA fans niet ineens weglopen bij hun franchise, maar hooguit Watch Dogs er bij nemen. De spellen zijn wat dat betreft te verschillend. Neem bijvoorbeeld Assassins Creed, dat is toch ook geen concurent? Het wordt dus eerder een en en verhaal dan 'n of of.

Bewerkt: door FcUtreg4Life

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik ben het helemaal met je eens, FcUtreg4Life. Alleen ben ik wel benieuwd wat Watch Dogs nog meer te bieden heeft naast Free Roam en hacken. Ik heb een paar videos gezien en daaruit kan ik opmaken dat er niet veel meer is tenzij ze dit nog niet mogen laten zien. Mocht er niet veel meer in zitten, dan wordt het een game die je uitspeelt en daarna stof ligt te vergaren :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

En das precies de reden dat ik 'm niet ga kopen. Er zit wel wat schiet en vechtactie in en wellicht ook wat raceactie, maar de hele game draait vooral om het hacken. Dat laatste spreekt mij totaal niet aan. Daarbij vind ik de uiteindelijke gameplaybeelden ook nog eens zwaar tegenvallen in vergelijking met de eerder geboden beelden en trailers. Het is wel mooi, maar niet adembenemend. Maar goed ... dat is 'n andere discussie. ;)

Bewerkt: door FcUtreg4Life

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...