Jump to content

PS3 vastloper


GekkieJ01

Recommended Posts

Geachte leden van GTAF,

Sinds een paar weken heb ik het probleem dat random mijn PS3 vastloopt, dit is niet alleen bij mij het geval, want ik hoor het steeds van meer mensen. Hoe kan het dat er uit het niets een PS3 vastloopt, terwijl die dat voorheen niet heeft gedaan. Kan het zo zijn dat Sony dit doet zodat wij PS4's gaan kopen? Of zou dit erg ver gezocht zijn?

Ik vraag me dus af of er nog meer mensen last van hebben, en of dit ook uit het niets gebeurd.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ezra24rct3

    5

  • Crazy-Ghost

    5

  • GolfG60

    4

  • GekkieJ01

    3

ik denk dat het vergezocht is dat je een ps4 moet kopen terwijl er heelveel spellen voor de ps3 zijn (gtav,...) die zijn er nog niet op de ps4 dus dat zou een ledenverlies zijn bij Ps

(ik heb geen enkel probleem met mijn ps3 3 jaar oud)

Bewerkt: door skullz-000
Link to comment
Delen op andere websites

Je kan hem natuurlijk altijd even schoon blazen.

maar een paar vraagjes

-hoe oud is je ps3?

-wanneer loopt hij vast, wat doe je op dat moment?

Ik heb zelf hier geen last van, en heb nog een oude 40gb versie.

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Gebeurd bij mij ook regelmatig als ik GTA 5 speel. Andere games zou ik niet weten, aangezien ik alleen GTA heb. Ik heb de nieuwe PS3.

Wat gek, dat heb ik ook. Als ik een spel heb zoals bijvoorbeeld Grand Theft Auto V loopt hij wel meerdere keren vast, maar wanneer ik een oudere Grand Theft Auto speel, of een andere spel heb ik hier amper last van. Vreemd :?

Link to comment
Delen op andere websites

Geachte leden van GTAF,

Sinds een paar weken heb ik het probleem dat random mijn PS3 vastloopt, dit is niet alleen bij mij het geval, want ik hoor het steeds van meer mensen. Hoe kan het dat er uit het niets een PS3 vastloopt, terwijl die dat voorheen niet heeft gedaan. Kan het zo zijn dat Sony dit doet zodat wij PS4's gaan kopen? Of zou dit erg ver gezocht zijn?

Ik vraag me dus af of er nog meer mensen last van hebben, en of dit ook uit het niets gebeurd.

Sony deed dat niet, dat is vergezocht. Laat ons focussen op het probleem. Er zijn een aantal opties. Ten eerste zou je disc vuil kunnen zijn (gebeurt het altijd tijdens hetzelfde spel?). Als dat zo is: amak de disc school. Het zou ook kunnen zijn dat je PS3 net te warm wordt doordat er erg veel stof in zit. hiervoor kun je je PS3 zichzelf laten schoonblazen (

), maar dat is lang niet zo effectief als je PS3 even doorblazen met een busje perslucht, deze kan je hier bestellen: http://www.bax-shop.nl/onderhoudsmiddelen/kontakt-prf-perslucht-onbrandbaar/product-details.html. Beide dingen zijn overigens volkomen veilig, kan niet fout gaan. Zorg wel dat je PS3 uitstaat voor je m doorblaast met perslucht.

Mocht dat alles niet helpen dan zou je PS3 echt kapot kunnen zijn. Ikzelf heb dergelijke problemen wel eens gehad met één spel (Battlefield 3) en heel soms ook met anderen. Mijn gok is dus dat je een defecte of vieze disc hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het ook, maar dan alleen bij GTA V dat ie effetjes het beeld freezed voor 4 seconden. Daarna is niks maar aan de hand maar het gebeurt wel ongeveer 15x per uur. Knap irritant als je aan het racen bent.

Bewerkt: door TheDutchWesley
Link to comment
Delen op andere websites

Frank en ik gamen behoorlijk vaak samen, GTA 5(beide vanaf schijfje), Dead Island(beide vanaf de hardeschijf), Little Big Planet idem en vanaf de hardeschijf, alles loopt bij ons wel eens vast.

Ik heb zelf twee PS3's gehad(vanaf 2008), en dit is de eerste keer dat een game bij mij überhaupt vast loopt op de PS3, laat staan een aantal keer op een dag.

Van een warm loper is bij mij in ieder geval niet te spraken, sowieso staat ie hier niet in een kast maar open op mijn bureau.

Raam staat open, frisse lucht, relatief koel hier, niet echt een reden om temperatuur te verdenken.

Ook schakelt de PS3 bij een temperatuur probleem zich uit zover ik weet, bij ons blijft de PS3 aanstaan.

Het beeld loopt vast en de laatste 2 seconde aan geluid blijft zich herhalen, even wachten werkt niet net zoals de ps home knop indrukken.

Ook uitzetten na de crash en direct aanzetten en door gamen is geen probleem, meeste gevallen loopt ie dan niet meer vast voor het komend uur bijvoorbeeld, dus nog een reden waardoor ik denk dat het geen temperatuur probleem is.

Hopelijk komt Sony met een fix hiervoor, ooit had ik er geen last van maar goed.

Link to comment
Delen op andere websites

Gebeurd bij mij ook regelmatig als ik GTA 5 speel. Andere games zou ik niet weten, aangezien ik alleen GTA heb. Ik heb de nieuwe PS3.

Raar, ik heb dit niet, en ik heb ook de PS3 Super Slim.

Misschien nog een tip: Als hij vat loopt, hij het aanknopje op de PS3 ingedrukt totdat je 2 piepjes hoort, en zet hem dan weer aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...