Jump to content

[WK 2014] Voorselectie Oranje


Dutchy3010

Recommended Posts

Ik zou Kongolo over Rekik kiezen, omdat Kongolo op meerdere posities in de verdediging inzetbaar is. Hij kan als linkervleugelverdediger opgesteld worden, maar ook als centrale verdediger, wat van nature ook zijn positie is. Daarnaast heeft Kongolo zijn snelheid mee en heeft een prima voorzet. De vleugelposities zou ik dubbel bezet laten, dus dat je Van Aanholt en Kongolo op links heb staan en Janmaat en Verhaegh op rechts.

De volgende zeven spelers zie ik de uiteindelijke selectie niet halen:

  • Jeroen Zoet
  • Karim Rekik
  • Tonny Vilhena
  • Georginio Wijnaldum
  • Rafael van der Vaart
  • Quincy Promes
  • Jean-Paul Boëtius

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn afvallers zijn:

Jeroen Zoet

Terence Kongolo

Karim Rekik

Jonathan De Guzman

Georginio Wijnaldum

Jean-Paul Boëtius

Quincy Promes

Zoet had een prima seizoen, maar liet naar mijn mening de meeste steekjes vallen. Kongolo kende ik tot voor kort helemaal niet. Het is een jonge speler die nog ervaring op moet doen. Rekik is een prima verdediger, maar laat nog al eens steekjes vallen. In een competitie is dat minder erg dan in een dergelijk toernooi. De Guzman heeft de pech dat ik afgelopen seizoen weinig over hem heb gehoord. Wijnaldum vind ik te wisselvallig. Boëtius en Promes hebben de pech dat ze moeten opboksen tegen betere spitsen.

Link to comment
Delen op andere websites

Van der Vaart heeft zich zelf al uitgeschakeld, dat maakt het weer wat makkelijker voor Van Gaal. Van mijn lijst met afvallers zou ik Wijnaldum overplaatsen naar de definitieve selectie.

Link to comment
Delen op andere websites

Van Gaal heeft zijn selectie gemaakt van 23 spelers die naar het WK in Brazilië gaan. Doordat Rafael van der Vaart al een paar dagen geleden geblesseerd raakte, moesten er nog 6 spelers teleurgesteld worden door Van Gaal.

Deze spelers gaan niet naar het WK:

  • Jeroen Zoet
  • Karim Rekik
  • Quincy Promes
  • Jean-Paul Boëtius
  • Tonny Vilhena
  • Patrick van Aanholt

Wat vinden jullie er van?

Bewerkt: door xCrazyShotgun
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...