Jump to content

WK 2014 - Poule E


Dutchy3010

Recommended Posts

Poule E

[table=header]Land|W|G|V|DV|DT|+/-|Pnt

gallery_33831_41_101.png Frankrijk|2|1|0|8|2|6|7

gallery_33831_41_52.png Zwitserland|2|0|1|7|6|1|6

gallery_33831_41_9.png Ecuador|1|1|1|3|3|0|4

gallery_33831_41_108.png Honduras|0|0|3|1|8|-7|0[/table]

[table=header]Datum|Tijd|Wedstrijd|Uitslag|Stadion

15 juni|18.00u|gallery_33831_41_52.png Zwitserland - gallery_33831_41_9.png Ecuador|2-1|Estádio Nacional de Brasília, Brasilia

15 juni|21.00u|gallery_33831_41_101.png Frankrijk - gallery_33831_41_108.png Honduras|3-0|Estádio Beira-Rio, Porto Alegre

20 juni|21.00u|gallery_33831_41_52.png Zwitserland - gallery_33831_41_101.png Frankrijk|2-5|Bahia Arena, Salvador

21 juni|00.00u|gallery_33831_41_108.png Honduras - gallery_33831_41_9.png Ecuador|1-2|Arena da Baixada, Curitiba

25 juni|22.00u|gallery_33831_41_108.png Honduras - gallery_33831_41_52.png Zwitserland|0-3|Arena Amazônia, Manaus

25 juni|22.00u|gallery_33831_41_9.png Ecuador - gallery_33831_41_101.png Frankrijk|0-0|Maracanã, Rio de Janeiro[/table]

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    8

  • TekaLoca

    8

  • thebig

    7

  • Dutchy3010

    6

Frankrijk moet hier wel echt kunnen winnen. Hebben onlangs nog Nederland verslagen met 2-0. Niet dat dat wat zegt, maar ze hebben wel degelijk kwaliteit. Ribery, Pogba, Benzema.. kan wel iets worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Toch hoop ik dat Frankrijk zwaar op hen doos krijgt. De crisis die uitbrak tijdens het vorige WK: zeer amusant om te volgen.

Niet echt sportief natuurlijk, maar ik denk dat er voor Frankrijk sowieso al niet veel meer in zit dan een mogelijke kwartfinale. Dit zullen ze wel overleven.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de selectie van Frankrijk heel aardig, eigenlijk. Ik zie ze niet meer zo ver komen als op het WK van 2006, maar deze poule moeten ze natuurlijk gewoon winnen. Zwitserland waarschijnlijk tweede, tenzij Ecuador voor verrassingen zorgt. Honduras geef ik weinig kans.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

gallery_33831_41_52.png Zwitserland - gallery_33831_41_9.png Ecuador

Wedstrijdnummer: 9

Poule: E

Datum: 15 juni

Tijd: 18.00u

Stadion: Estádio Nacional de Brasilia, Brasilia

Deze wedstrijd is een prachtig toonbeeld van hoe het WK mensen uit verschillende landen bij elkaar brengt. Het zal namelijk de allereerste keer dat Zwitserland en Ecuador het tegen elkaar opnemen. Mooi voor de statistieken, als je 100% van alle wedstrijden tegen een land hebt gewonnen, toch? Zeker, maar deze match is niet zomaar voor de statistieken. Met Frankrijk en Honduras als respectievelijk favoriet en zwakke broertje van Poule E, brengt deze eerste match wellicht al de beslissing over wie het meest aanspraak maakt om naar de 1/8-finales te gaan. Dit zou voor beide landen de eerste keer zijn sinds 2006.

Na een nipte kwalificatie heeft Ecuador een aanloop zonder overtuigende resultaten gekend, Zwitserland daarentegen plaatste zich met gemak - het is zelfs reekshoofd - en trok die lijn grotendeels door bij de voorbereidingswedstrijden. Eenmaal de spelers echter voet zetten op de grasmat hoeven die resultaten niets meer te betekenen.

De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 1-0.

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

Zwitserland staat op maar liefst de zesde plaats op de FIFA ranking. Toch vond ik dat ze niet heel veel doelpunten maakten in de kwalificatie. In 10 wedstrijden werd slechts 17 keer gescoord (in vergelijking: Nederland heeft er 34 gescoord in de kwalificatiereeks). Het kreeg echter maar 6 doelpunten tegen. Maar in hoeverre kan je naar de kwalificaties kijken met zoveel enorm zwakke broeders? Ook de voorbereiding was niet geheel overtuigend met 2-1 verlies tegen Zuid-Korea en 2-2 gelijk tegen Kroatie, al werd wel gewonnen van Jamaica (1-0) en Peru (2-0).

Ecuador is defensief heel sterk, daarom zal het een "pain in the ass" zijn van veel voetballende ploegen. Ze hebben veel nette gelijkspellen gehaald in de voorbereiding, bijvoorbeeld tegen Nederland (1-1), tegen Engeland (2-2) en tegen Argentinie (0-0). Er werd echter wel verloren van Mexico.

Ik denk ook dat Zwitserland hier gaat winnen. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

gallery_33831_41_101.png Frankrijk - gallery_33831_41_108.png Honduras

Wedstrijdnummer: 10

Poule: E

Datum: 15 juni

Tijd: 21:00u

Stadion: Estádio Beira-Rio, Porto Alegre

De grote favoriet in poule E tegen de zwakke broeder. Zo kan men deze wedstrijd wel beschouwen. Frankrijk lijkt herboren te zijn en wilt de vreselijke afgang van het vorige WK onder voormalig bondscoach Domenech doen vergeten. De nieuwe hongerige sterren als Pogba, Sakho en Matuidi wilt Frankrijk weer op het wereldtoneel successen boeken. Frankrijk moet het helaas doen zonder Ribéry, wat toch wel een aderlating is. Echter is het vertrouwen in het 'nieuwe' Franse team nog erg groot en hoopt het Franse volk op toch iets moois als outsider op de wereldtitel.

De tegenstander van de Fransen is toch wel een bekend voetballand. Niet zozeer om het voetbal, maar om een oorlog met buurland El Salvador. De beslissende derde wedstrijd om een kans te krijgen om op het wereldkampioenschap van 1970 te verschijnen stond op het spel en de uitslag was doorslaggevend voor het conflict wat nog moest uitbarsten.

Genoeg geschiedenis... Het heden is belangrijker. Honduras wordt gezien als het zwakste land op dit WK, met amper spelers die in grote competities spelen. De meeste spelers zijn vrijwel actief in de eigen competitie of in de Amerikaanse MLS. Het grote talent van Honduras speelt bij Anderlecht en is met zijn 21 jaar nog ontzettend onervaren. Andy Najar moet het team doen inspireren voor een verassing tegen de winnaar van 1998, maar daar rekent eigenlijk niemand op.

De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 3-0.

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, als je het zo oplijst, dan heb ik niet echt goed gekeken naar de uitslagen van Ecuador voor ik mijn voorbeschouwing schreef, Dutchy. Ze hadden alleszins geen consistente resultaten. Ik denk dat ze maar één keer in de voorbereiding hebben gewonnen, dat was tegen Australië met 4-3. Australië stond 3-0 voor en kreeg rood, dus zo'n imposante prestatie vind ik dat niet. Al zijn gelijkspelen tegen landen als Engeland, Argentinië en Nederland inderdaad wel sterkte prestaties. Toch gaat Zwitserland dit nipt winnen, volgens mij.

Link to comment
Delen op andere websites

Zwitserland is imo veel beter deze wedstrijd. Ecuador heeft nauwelijks iets aanvallend gepresteerd in de eerste helft, buiten die kans waar het doelpunt uit viel. Dat was trouwens ook echt zwaar slecht verdedigd. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...