Jump to content

WK 2014 - Poule H


Dutchy3010

Recommended Posts

  • Reacties 158
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    23

  • thebig

    23

  • Dutchy3010

    16

  • Phoenyxar

    11

Wat een kutteam dit België. Wat een slechte wedstrijd (3e al, in 3 wedstrijden !!) en met een buitenspeldoelpunt als matchwinner. Mertens die moest (!) scoren, maar die bal ging de ruimte in. Een vieze rode kaart voor Defour.

Man man man, wat een zwaar drama.

Enig lichtpuntje was weer Origi, maar dat is dan ook alles.

Link to comment
Delen op andere websites

En Januzaj was nu niet bepaald de man van het veld, wat iedereen verwachte!

De match was zéér matig en dit al 3 keer op rij. Als ze niet snel hun aanpak wijzigen, dan vrees ik voor een overwinning voor de VS. Het ontbreken van Axel, De Bruyne (en Hazard) was voelbaar :(

Link to comment
Delen op andere websites

Man man man, wat een zwaar drama.

Hoezo, men is geplaatst met de volle punten, waar is het drama?

Bedoel je de matchen? Hoe kun je dit dan een drama vinden, je hebt toch alle kwalificatiematches (en mogelijk vriendschappelijke matches) gekeken, je weet toch hoe we spelen? Al onze matchen, ongeacht de tegenstander, hebben we afgemaakt op de meest efficiënte en minst vermoeiende manier. Een eindstand van 1-0, 2-1 en 2-0 zijn standaard, met vooral dat eerste resultaat als staafmaat. Er zijn wel eens die uitschieters, een match tegen bijvoorbeeld Nederland, Kroatië, Servië, Luxemburg... maar dat zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen, naast die enkelingen spelen de Rode Duivels zeer consistent: 1-0.

Is dat dan een drama? Lijkt me niet, het team is sinds Wilmots ongeslagen op officiële gelegenheden. De aanval is niet sterk, maar men scoort toch altijd. Het enigste tegendoelpunt is een strafschop... Niet iedereen zal het spel even mooi vinden, daar moet ik ze gelijk in geven, maar dat is overal. Ik heb tot nog toe elke match van het WK gekeken en er is geen enkele match geweest waar alle 90 minuten mooi waren en zo is voetbal nu eenmaal. België speelt goed voetbal, geen mooi voetbal. Die mooie momenten zijn er (gemiddeld zo'n 15 minuten per match) en gaan meestal voort op individuele acties, zoals Mertens, Hazard, Chadli en Origi gisteren. Iemand die mooi voetbal wilt zien raad ik ook niet aan om de WK-matches te kijken (of je moet het geduld willen opbrengen). Mooi voetbal brengen is niet het idee achter nationaal voetbal. Het is een gevolg ervan, maar niet het uitgangspunt.

Dus de groepswinst van je land met 9 op 9 punten een zwaar drama noemen vind ik onnozel. Dan mis je gewoon het idee achter het WK. Als voetbalcriticus kun je matchen een drama noemen, maar als supporter van je land (of van een ander land, wie weet)...? Nee, dat is onnozel. Je land zien winnen is het mooiste wat kan gebeuren. Wave that flag!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...