Jump to content

WK 2014 - Poule B


Jesperkaj

Recommended Posts

  • Reacties 303
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    57

  • thebig

    33

  • ERRWINS

    30

  • Phoenyxar

    19

Ik heb maar één helft gekeken, maar als ik zo naar de samenvatting kijk, had ik graag de tweede helft ook gezien. Australië heeft zich niet zomaar gewonnen gegeven en is verscheidene malen dicht bij de aansluitingstreffer geweest. Chili heeft pas laat de 3-1 kunnen scoren.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, voor Nederland is de kwalificatie wel al binnen. Tegen Australië winnen is niet moeilijk en een gelijkspel tegen Chili is het minimum wat dit Oranje kan uitrichten. Groepswinnaar zit er ook dik in. Als Chili wint van Spanje, kan het misschien zelfs groepswinnaar zijn ivm doelsaldo(in geval van gelijkspel tussen Chili en NL). :puh: Als NL wint, wacht waarschijnlijk Kroatië en die moeten ze ook wel opzij zetten.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Je bent te optimistisch, MegaPilot. Australië en Chili zijn twee ploegen die anders spelen dan Spanje. We moeten ons verder natuurlijk niet meteen de hemel in prijzen. Het is mooi, maar volgende uitdagingen wachten.

Overigens vond ik dit zó treffend doch zielig voor Spanje gisteravond: klik.

Link to comment
Delen op andere websites

Je bent te optimistisch, MegaPilot. Australië en Chili zijn twee ploegen die anders spelen dan Spanje. We moeten ons verder natuurlijk niet meteen de hemel in prijzen. Het is mooi, maar volgende uitdagingen wachten.

Klopt, maar nu mogen en kunnen ze het niet meer uit handen geven, me dunkt. :Y

Overigens vond ik dit zó treffend doch zielig voor Spanje gisteravond: klik.

Het is Torres, wat had je verwacht?

Link to comment
Delen op andere websites

Wow. Nederland heeft me echt enorm verrast. Het enige wat ik goed had voorspeld was het ene doelpunt van Spanje. Hulde aan de verdediging; met name Vlaar speelde de eerste helft heel goed, en ook Cillesen hield Nederland in de wedstrijd. Wat ik trouwens we mooi vond was dat De Vrij een doelpunt maakte; aan die penalty kon hij helemaal niks doen, en dit was toch een soort van gerechtigheid. Wel jammer dat ze aan het einde van de tweede helft minder secuur omgingen met de kansen, anders was er helemaal niets van Spanje over gebleven.

Waar ik me trouwens wel aan ergerde, en daarin was ik niet de enige, was de becommentariëring in het begin van de wedstrijd; het ging alleen maar over de finale van 2010... En dat er nu revanche genomen zou zijn. Dat heb je pas wanneer je de finale wint.

Mooiste goal van het WK is al bekend!

Een prachtige bal van Blind, en briljant ingekopt door Van Persie. Daarnaast is ook het moment van belang; vlak voor rust bij een 1-0 achterstand. Daardoor ga je veel lekkerder dan de tegenstander de rust in.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, voor Nederland is de kwalificatie wel al binnen. Tegen Australië winnen is niet moeilijk en een gelijkspel tegen Chili is het minimum wat dit Oranje kan uitrichten. Groepswinnaar zit er ook dik in. Als Chili wint van Spanje, kan het misschien zelfs groepswinnaar zijn ivm doelsaldo(in geval van gelijkspel tussen Chili en NL). :puh: Als NL wint, wacht waarschijnlijk Kroatië en die moeten ze ook wel opzij zetten.

En dit is precies de reden waarom ik uiteraard genoten heb van de wedstrijd gisteren, dit is een wedstrijd die we ons over 25 jaar nog herinneren, maar waarom ik bang ben dat Nederland niet ver gaat komen. Kijk naar het EK van 2008, dat is vergelijkbaar met dit. Poule fase met 3-0 winnen van Italië en met 4-1 winnen van Frankrijk. Niet normaal goed gespeeld, terwijl niemand had verwacht dat Nederland door deze "Poule des doods" zou komen. Gevolg: Nederland ligt er één ronde na uit tegen Rusland. Nederland kon gisteren fantastisch vrijuit voetballen, omdat ze vrij weinig druk hadden. Elk punt dat ze wonnen was al een geweldige prestatie. Dat zag je ook gewoon aan ze... Maar nu ligt de druk er wel weer op. Nu is Nederland ineens weer een "outsider voor de titel", iets wat niemand van tevoren had gedacht. Het had beter geweest voor Nederland als het 2-1 was geworden.

Ik heb maar één helft gekeken, maar als ik zo naar de samenvatting kijk, had ik graag de tweede helft ook gezien. Australië heeft zich niet zomaar gewonnen gegeven en is verscheidene malen dicht bij de aansluitingstreffer geweest. Chili heeft pas laat de 3-1 kunnen scoren.

Ik heb hem helemaal gekeken en wat een fantastische tweede helft! Australië had echt een doelpunt verdiend. Had voor Nederland natuurlijk ook beter geweest, een gelijkspel, was helemaal de kers op de toch al heeeeerlijke slagroomtaart gisteren geweest. Dat zit er echter niet in, maar ja... je kunt niet alles hebben. :puh:

Ik hoopte gisteren op een goed resultaat, maar dacht dat het totaal niet zou gaan lukken... Tegen een team voor spelers van Barcelona, Real en Altletico? Natuurlijk werkt dat niet! Onze spelers spelen nog bij een Nederlandse topclub OF zijn afgedankt bij de grote club. Maar wat genieten zeg. :D

Heb gisteren in de binnenstad van Rotterdam gekeken. Wat een feest, alle 5 de doelpunten! Daarna over de Coolsingel gelopen, iedereen was helemaal door het dolle. Alsof we de cup al gewonnen hebben. :7 De oranje gekte zal nu ineens wel aanslaan, het was nog verdomd weinig tot nu toe. Ik hou echt van de oranje gekte. :$ Het verenigt mensen gigantisch...

Nu hopen voor een goed resultaat van België, maar dat kan haast niet anders. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Wow. Nederland heeft me echt enorm verrast. Het enige wat ik goed had voorspeld was het ene doelpunt van Spanje. Hulde aan de verdediging; met name Vlaar speelde de eerste helft heel goed, en ook Cillesen hield Nederland in de wedstrijd. Wat ik trouwens we mooi vond was dat De Vrij een doelpunt maakte; aan die penalty kon hij helemaal niks doen, en dit was toch een soort van gerechtigheid. Wel jammer dat ze aan het einde van de tweede helft minder secuur omgingen met de kansen, anders was er helemaal niets van Spanje over gebleven.

Waar ik me trouwens wel aan ergerde, en daarin was ik niet de enige, was de becommentariëring in het begin van de wedstrijd; het ging alleen maar over de finale van 2010... En dat er nu revanche genomen zou zijn. Dat heb je pas wanneer je de finale wint.

Mooiste goal van het WK is al bekend!

Een prachtige bal van Blind, en briljant ingekopt door Van Persie. Daarnaast is ook het moment van belang; vlak voor rust bij een 1-0 achterstand. Daardoor ga je veel lekkerder dan de tegenstander de rust in.

Ook het buitenland spreekt over een vernedering van Spanje. Dat vind ik echt geweldig.

En om de goal, waar je zojuist over sprak, nog even weer te geven:

awrW4D1_460sa.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ik was echt verbaasd met deze score van het Nederlands elftal. Ik had iets in me achterhoofd zitten dat Nederland, Spanje zou verslaan. Spanje heeft zijn tijd gehad. Vond Chili vannacht niet sterk spelen hoor, eerste 20 minuten gingen goed en toen kakte Chili in. En kwam Australië terug, met een paar prachtige kansen. Australië had minstens gelijk spel kunnen krijg bij Chili, die helaas bij de paar laatste minuten scoorde. Ik ben nu benieuwd wie er doorgaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...