Jump to content

WK 2014 - Poule B


Jesperkaj

Recommended Posts

Ik zou bijna medelijden krijgen met Spanje.

Ik heb vooral medelijden met Casillas. Naast z'n blunder kon ie niks doen aan het verlies van Spanje en toch is ie kop van jut.

En ja, ik blijf als een blok achter Casillas staan. Die kerel keept imo veel beter bij Real dan Diego Lopez. Dit is één van zijn weinige blunders, overkomt de beste wel eens.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 303
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    57

  • thebig

    33

  • ERRWINS

    30

  • Phoenyxar

    19

Nu hopen voor een goed resultaat van België, maar dat kan haast niet anders. puh2.gif

De poule zouden ze wel moeten overleven, al kan je eigenlijk niets zeggen tot nadat de wedstrijd gespeeld is. Het niveau dat Nederland gisteren haalde tegen Spanje heb ik de Rode Duivels echter nog nooit echt weten spelen, de laatste paar wedstrijden lag het tempo niet zo hoog. Na dinsdag zullen we al meer kunnen zeggen, maar ik heb nu niet het gevoel dat de Duivels al voor 90% de match hebben gewonnen, eerlijk gezegd...

Link to comment
Delen op andere websites

Iemand die net als mij heel de match heeft gekeken vannacht? Wat een mindfuck van een wedstrijd was dat.

Eerste tien minuten gebeurde er niets, zeer traag, ineens maakt Chili op zijn eerste kans een rommelgoal, vervolgens domineren ze het spel (en scoren ze nog eens) een goed kwartier met fantastisch voetbal en wist Australië gewoon niet wat er gebeurde. Vervolgens gaan ze wat meer nonchalant spelen, alsof het een training is. Wat gebeurt er? Australië scoort op een counter. Ineens paniek bij Chili en Australië domineert Chili dan de komende 10 minuten. De eerste helft is daarna wat stilgevallen, maar het was een zeer amusante match tot dan toe.

En dan die tweede helft... Zo mooi en fantastisch als Chili in de eerste helft speelde, zo inspiratieloos en hersenloos het in de tweede helft ging. Australië was eigenlijk de betere ploeg in de tweede helft en Chili wist niet goed wat het wou doen, voorsprong verdedigen of uitbreiden. Australië heeft vervolgens best wat kansen gehad, een goal die (terecht) is afgekeurd en ga maar zo door. In de slotfase krijgen ze echter het deksel op de neus en wordt het door de commentaar een verdiende overwinning genoemd. Op basis van de eerste helft misschien, maar in totaal was een gelijkspel veel correcter geweest.

Desalniettemin, Chili heeft me zowel hoop gegeven als teleurgesteld. In de eerste helft hebben ze getoond dat ze een topteam kunnen zijn en in de tweede helft waarom ze er nog geen zijn. Er zijn fantastische individuele flitsen, mooie combinaties, maar het loopt zo vaak fout en Australië? Dat is niet zo weerloos als eerst lijkt.

Iets opmerkelijk, beide ploegen maken ongelofelijk veel foute passes. En dan heb ik het niet over het type dat eenmalig in de match voorkomt en waar een goal op voorkomt, maar gewoon balverlies door een slechte pass. Vele acties eindigden zo al op het middenveld.

Dus, hoewel zeker niet weerloos zullen zowel Nederland als Spanje zich wel langs Australië kunnen wurmen, Chili zal wat lastiger worden aangezien ze aanvallend zeer sterk zijn, maar het team lijkt me niet geroutineerd genoeg om echt de andere tegen te houden. Spanje-Chili zal interessant zijn. Beide ploegen spelen op een volledig andere manier.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou bijna medelijden krijgen met Spanje.

Ik heb vooral medelijden met Casillas. Naast z'n blunder kon ie niks doen aan het verlies van Spanje en toch is ie kop van jut.

En ja, ik blijf als een blok achter Casillas staan. Die kerel keept imo veel beter bij Real dan Diego Lopez. Dit is één van zijn weinige blunders, overkomt de beste wel eens.

Dat klopt. Al heb ik van der Sar internationaal nooit blunders zien maken. :puh:

http://nos.nl/wk2014/video/660798-glunderende-van-gaal-tempert-euforie.html

Ik blijf van Gaal trouwens leuk vinden om te kijken. En net zoals Robben ook al zegt, leuk allemaal, maar we moeten niet gaan denken dat we de cup binnen hebben. Dan kan je meteen weggaan :puh:

Lekker kritisch blijven, zoals van Gaal dus :D

Link to comment
Delen op andere websites

Dit had ik nou echt niet verwacht en ik was er gisteren ook gewoon stil van. Ik wist dat Spanje zwakker was dan 4 jaar geleden, maar 1-5, daar had ik zelf nooit aan durven denken. Fijn voor de Nederlanders hier! :D

Link to comment
Delen op andere websites

Dit had ik nou echt niet verwacht en ik was er gisteren ook gewoon stil van. Ik wist dat Spanje zwakker was dan 4 jaar geleden, maar 1-5, daar had ik zelf nooit aan durven denken. Fijn voor de Nederlanders hier! :D

Ik zat samen met mijn vrienden te kijken en wat was het mooi. Fijn is niet het juiste woord voor mij, ik kreeg die avond bijna 'jizz in my pants' van opwinding :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...