Jump to content

[WK 2014] Scheidsrechters


BoerTijger

Recommended Posts

Op het WK 2014 zal het een zeer belangrijk aspect zijn/worden; scheidsrechters! De discussie is dan ook altijd; fluit hij goed, wie krijgt de finale?

Deze scheidsrechters mogen het laten zien op de hoogste plank:

Europa

Björn Kuipers (Nederland)

Felix Brych (Duitsland)

Cuneyt Cakir (Turkije)

Jonas Eriksson (Zweden)

Milorad Mazic (Servië)

Pedro Proença (Portugal)

Nicola Rizzoli (Italië)

Carlos Velasco Carballo (Spanje)

Howard Webb (Engeland)

Svein Moen (Noorwegen)

Azië

Ravshan Irmatov (Oezbekistan)

Yuichi Nishimura (Japan)

Nawaf Abdulla Ghayyat Shukralla (Bahrein)

Alireza Faghani (Iran)

Oceanië

Benjamin Williams (Australië)

Peter O’Leary (Nieuw-Zeeland)

Norbert Hauata (Tahiti)

Afrika

Noumandiez Doue (Ivoorkust)

Bakary Gassama (Gambia)

Djamel Haimoudi (Algerije)

Neant Alioum (Kameroen)

Daniel Bennett (Zuid-Afrika)

Noord- en Midden-Amerika

Joel Aguilar (El Salvador)

Mark Geiger (Verenigde Staten)

Marco Rodriguez (Mexico)

Roberto Moreno (Panama)

Walter Lopez (Guatemala)

Zuid-Amerika

Roberto Zencovich (Chili)

Fabian Pitana (Argentinië)

Alexander Roldan (Colombia)

Sandro Ricci (Brazilië)

Carlos Rodriguez (Ecuador)

Victor Carrillo (Peru)

Wie verdiend volgens jullie tot nu toe de finale? Onze fantastische Kuipers of toch weer Webb? Laat je mening barsten over de arbitrage die tevens hulp krijgt van een spuitbus o.a.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    11

  • MegaPilot

    10

  • Phoenyxar

    4

  • BoerTijger

    4

Sowieso erg leuk dat Kuipers op het WK staat. Gezien zijn prestaties eerder dit seizoen (met de Champions League finale als kerst op de slagroomtaart) zou het zomaar eens kunnen dat we toch nog een Nederlander hebben die ver kan komen op dit WK. :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Dat Webb nog mag fluiten na de WK finale in 2010 is gewoon een schande. Aan beide kanten heeft ie heel veel niet gefloten. Om nog maar te zwijgen van het niet fluiten van een duidelijke corner waarna Casillas uittrapt en Iniesta scoort..:schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Webb was inderdaad een slechte scheids bij de finale op het WK van 2010. Ik denk niet dat ie nu nog een keer de finale gaat fluiten, nu mag het fluitje over gedraagt worden aan iemand anders voor de finale. Alleen is de vraag, wie? Ik denk zelf Bjorn Kuipers omdat Nederland toch niet heel ver zal komen, en Bjorn Kuipers de Champions League, Europa League en de Confederations Cup heeft gefloten. Ik vraag me trouwens af of dat Kuipers de finale gaat fluiten als België het haalt tot de finale?

Bewerkt: door xCrazyShotgun
Link to comment
Delen op andere websites

Om eerlijk te zijn let ik niet zo hard op scheidsrechters, tenzij ze echt slecht fluiten, pas dan vallen ze mij op omdat ik me er dan in erger. Beetje jammer misschien. Maar voor mij maakt het absoluut niet uit wie de finale fluit. Ik denk dat al deze heren bekwaam genoeg zijn om dit te mogen doen. Wel is het altijd leuk als een Belg of Nederlander dit mag doen, dus hoop ik op Kuipers.

Link to comment
Delen op andere websites

Kuipers mag fluiten zodra België in de halve finale staat. Alhoewel, zodra je eigen land (dus van al je nationaliteiten) verder komt als de kwartfinale mogen de desbetreffende arbiters ook naar huis

Link to comment
Delen op andere websites

Om eerlijk te zijn let ik niet zo hard op scheidsrechters, tenzij ze echt slecht fluiten, pas dan vallen ze mij op omdat ik me er dan in erger. Beetje jammer misschien. Maar voor mij maakt het absoluut niet uit wie de finale fluit. Ik denk dat al deze heren bekwaam genoeg zijn om dit te mogen doen. Wel is het altijd leuk als een Belg of Nederlander dit mag doen, dus hoop ik op Kuipers.

Denk er hetzelfde over. Ik had liever gehoopt dat ze het scheidsrechterssysteem wat hadden veranderd... Maar goed iig hoop ik op een scheids die niet meteen naar de kaarten grijpt, maar z'n grenzen iets verder zet :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dat Webb nog mag fluiten na de WK finale in 2010 is gewoon een schande. Aan beide kanten heeft ie heel veel niet gefloten. Om nog maar te zwijgen van het niet fluiten van een duidelijke corner waarna Casillas uittrapt en Iniesta scoort..:schater:

Dit dus. Na al die rellen die er na volgden tegen hem. Dapper van FIFA om hem nog even toe te voegen aan het lijstje :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Webb was inderdaad een slechte scheids bij de finale op het WK van 2010.

Naar mijn mening is Webb sowieso een matige scheidsrechter, ook in de Premier League.

Het is hartstikke verdiend dat Kuipers wedstrijden op het WK mag fluiten. Hij heeft al redelijk wat belangrijke wedstrijden mogen fluiten afgelopen jaar. Persoonlijk vind ik dat hij een van de beste scheidsrechters ter wereld is, en dus al het recht heeft om de WK finale te mogen fluiten.

Link to comment
Delen op andere websites

Om eerlijk te zijn let ik niet zo hard op scheidsrechters, tenzij ze echt slecht fluiten, pas dan vallen ze mij op omdat ik me er dan in erger. Beetje jammer misschien. Maar voor mij maakt het absoluut niet uit wie de finale fluit. Ik denk dat al deze heren bekwaam genoeg zijn om dit te mogen doen. Wel is het altijd leuk als een Belg of Nederlander dit mag doen, dus hoop ik op Kuipers.

De beste scheidsrechters, zijn juist die dat het minst opvallen.

Geen Belgische scheidsrechters, helaas. We hebben dringend weer nood aan een topscheidsrechter.

We hebben er een aantal goede, maar lang niet een die bijvoorbeeld op een WK zou kunnen/mogen fluiten. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het echt een slecht besluit dat er per land maar maximaal één scheidsrechter mag meedoen. Er zullen nu zeker topscheidsrechters zijn die thuis blijven zitten, terwijl er wel mindere goden zijn uit "bijzondere" landen. Zo plaats ik zeker vraagtekens bij scheidsrechters uit Bahrein en Tahiti. Laten we maar hopen dat ze positief verrassen. Daarnaast is het spijtig dat van de landen die de kwartfinales halen sowieso de scheidsrechters vervolgens naar huis worden gestuurd; vaak zijn het de toplanden die ook de beste scheidsrechters leveren. Dit zou de FIFA echt moeten aanpassen. Stel dat Nederland er uit ligt in de kwartfinale, wat houdt het dan tegen dat Kuipers geen finale mag fluiten?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik begrijp het ergens wel. Ik denk dat het merendeel van de topscheidsrechters uit Europa komt. Het zou nogal vreemd zijn dat je op een WK komt opdraven zowat uitsluitend scheidsrechters uit Europa, het is en blijft het wereldkampioenschap.

Met die redenering zou je ook kunnen zeggen dat het onzin is dat landen zich per continent moeten kwalificeren. Als er puur met de beste landen zou gespeeld worden, zouden denk ik veel landen uit Azië, Oceanië en Afrika uit de beker verdwijnen en vervangen worden door landen uit Europa en Zuid-Amerika. Is dan wel eerlijker, maar een echte wereldbeker is het dan ook niet meer.

Dat scheidsrechters van landen die in de kwartfinale komen niet mogen fluiten vind ik dan wel weer onzin. Als je de beste bent in je vak, verdien je om daar te staan. Kan wel heel frustrerend zijn voor scheidsrechters uit landen die altijd/zeer regelmatig de finale halen, zoals Duitsland en Engeland.

Link to comment
Delen op andere websites

... het is en blijft het wereldkampioenschap.

Naar mijn mening is het ook een soort wereldkampioenschap voor scheidsrechter onderling (als je begrijpt wat ik bedoel). Dat zou het dan weer rechtvaardigen om alleen de beste scheidsrechter wereldwijd mee te nemen, al zouden die dan voor het grootste gedeelte uit Europa komen.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...