Jump to content

Laatst beluisterde album


thebig

Recommended Posts

Diamond Days van The Outfield.

2010082000160758.jpeg

2 jaartjes terug had ik dit soort albums non-stop opstaan; laatste tijd heb ik de muziek van The Outfield op een wat lager pitje gezet. Neemt niet weg dat dit album nog steeds tot één van mijn favoriete albums aller tijden hoort. Het luistert gewoon lekker weg en heeft een afwisselend aanbod aan nummers, die stuk voor stuk aan te raden zijn. Het enige succes wat ze hebben geboekt met deze plaat is de single For You, maar die kan wat mij betreft niet tippen aan nummers als After the Storm, John Lennon, Raintown Boys en Magic Seed. Zeker een degelijke plaat, ik geef 'm een 9.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 132
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GuitarGuy666

    48

  • Silverbyte

    18

  • thebig

    16

  • Foreigner97

    11

Big_Star_-1_Record.jpg

#1 Record van Big Star

Big Star is een band die weinig mensen in Europa kennen, maar die enorm veel invloed heeft gehad op de hedendaagse pop en rock. #1 Record is hun debuut en meest succesvolle plaat, en wat voor een. Er staan prachtige liedjes op, over kalverliefde, overspel, een laatste kans - beladen onderwerpen, maar wel heel mooi verpakt. Een album dat beter en beter wordt naarmate je er vaker naar luistert. Eigenlijk zou iedereen, ongeacht je muzieksmaak, dit album een kans moeten geven.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Zojuist The Mantle van Agalloch uitgeluisterd.

The_Mantle.jpg

Normaal gezien zit ik niet zo in de black metal, maar dit is één van de albums uit die hoek die ik prima te luisteren vind en zo nu en dan op zet. Het mindere aan het album vind ik de grunts; het sterke aan het album vind ik de 'gewone' zang en de post-rockishe aspecten, die tekenend zijn voor deze plaat. De grunts zijn overigens niet heel overheersend en klinken eerder subtiel, en om die reden stoor ik me er niet eens zoveel aan. Ik zou het eerder als een goede aanvulling op het donkere, mistige sfeertje beschouwen; toch nog positief dus.

Simpelweg een aangename doch niet spetterende plaat, goed voor een 7.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Op het moment aan het luisteren naar de nieuwste van Kensington. Rivals dus.

445008.300.jpg

Een goed album? Mwah, ik weet het nog niet. Zo tijdens de eerste luistersessie is er naast het openingsnummer Streets niet echt een nummer dat meteen lekker blijft plakken. Geen nummer waarvan je bij de eerste keer al zoiets hebt van "dit is nou echt een goed/bijzonder/interessant/gek/raar/idioot/bijzonder mooi nummer. Maar ja, wellicht dat ik nog een paar keer meer moet luisteren en het dan wat beter kan waarderen, zoals dat bij andere muziek ook vaak gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

rmmtdi.jpg

'Gewoon' een top album met de beste nummers van The Eagles verdeelt over twee cd's, helaas is het niet heel erg goed verdeelt want op cd uno staan de allerbeste nummers van The Eagles. Ik heb dit album gekocht in de tijd dat Free Record Shop nog bestond en was toen nog niet eens bekend met hun muziek. Dit album heeft mij tot een fan gemaakt van The Eagles wat heeft geresulteerd dat ik samen met mijn vader in februari naar 'The Dutch Eagles' ga in Hoogezand.
Bewerkt: door AXIO
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Eergisteren, gisteren en vandaag de complete discografie van AC/DC geluisterd. :D

Alle albums van de 2e zanger, Bon Scott, waaronder High Voltage, Powerage en Highway to Hell zijn echt te gek. Hele goede muziek. De albums van Brian Johnson, de 3e zanger, zijn ook erg goed, maar er zitten wat minder goede tussen zoals Fly on the Wall.

High Voltage - 9,5/10

Dirty Deeds Done Dirt Cheap - Ook een te gek album, maar er zitten er maar een paar in die iets minder goed zijn. Big balls is een dikke teleurstelling. 8/10

Let There Be Rock - 9/10

Powerage - Een van mijn favoriete albums. :D 10/10

Highway to Hell - Ook een van mijn favoriete albums. 10/10

Back in Black - Eerste album met Brian Johnson - 9/10

For Those About to Rock - 8/10

Flick of the Switch - 8/10

Fly on the Wall - 6/10

Blow up your Video - 9/10

Razors Edge - 9/10

Ballbreaker - 9/10

Stiff Upperlip - 7,8/10

Black Ice - 8/10

Link to comment
Delen op andere websites

Via Deezer kwam Bad Habits van General Fiasco voorbij en dat beviel me zo goed dat ik besloot het album Unfaithfully Yours maar eens te proberen.

General-Fiasco-Unfaithfully-YoursJPG-230x230.jpg

Ik had nog nooit van de groep gehoord. Blijkbaar is het een Indie-band uit Ierland en hebben ze momenteel een pauze ingelast. Unfaithfully Yours was hun tweede en voorlopig laatste album. De zanger heeft een mooie stem, de muziek is mooi en er zit genoeg afwisseling tussen de nummers: het ene is explosief, het andere rustig. Perfect in evenwicht. Dat verdient een 8/10 van mij.

Het album staat nu bij mijn favorieten en wat nog beter is: ik heb een nieuwe groep 'ontdekt'. Zo meteen maar eens hun andere album beluisteren, ben er benieuwd naar.

Helaas is er geen video met het volledige album, wel een playlist: Klik

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Na een tijdje amper nog albums beluisterd te hebben, ging ik vanochtend eens op Deezer. Perfect getimed blijkbaar, want vandaag was het tweede album van alt-J uitgekomen: This Is All Yours

220px-Alt-J_-_This_is_all_yours.jpg

Zijn eerste album, An Awesome Wave, vond ik zeer goed en met de paar nummers die al uit waren van het nieuwste album leek het me wel veelbelovend te worden. De eerste nummers vond ik maar wat zo zo, maar vanaf nummer 4 komen de wat bekendere nummers, zoals Every Other Freckle en Hunger Of The Pine, dus dat zit sowieso goed. Van de rest van het album heb ik zeer genoten, dus heeft het een plaatsje verdiend tussen mijn Favorieten. Ondanks de topnummers vond ik het eerste album toch wel iets beter, maar het verdient nog altijd een 8/10.

Vers van de pers staat er nog geen volledige versie op youtube, wel een paar playlists, maar die werken niet meteen bij mij.

Link to comment
Delen op andere websites

Booker-T-And-The-MGs-The-Mar-Keys-Stax-Instrumentals.jpg

Vanochtend naar de Stax Instrumentals van Booker T & The MG's geluisterd. Ik ben groot fan van het orgel (vooral de Hammond) als instrument op de voorgrond, dus dan zijn Booker T en zijn matties natuurlijk de ideale band. Deze plaat is een compilatie van partijen die hij en zijn band voor andere artiesten opnamen toen ze nog bij het Stax-label zaten, en het bevalt me goed. Het zijn mindere 'liedjes' dan op bijvoorbeeld op Hip-Hug Her en Melting Pot staan, maar dat is begrijpelijk. Verder gewoon een heel degelijk albumpje.

Link to comment
Delen op andere websites

album_Pink-Floyd-Atom-Heart-Mother.jpg

Op aanraden heb ik me gewaagd aan Atom Heart Mother van Pink Floyd, naar verluidt niet hun meest toegankelijke werk. Na enkele luistersessies kan ik dat inderdaad beamen, maar dat neemt niet weg dat het een prettig album is. Wat betreft lengte spannen Atom Heart Mother Suite en Alan's Psychedelic Breakfast de kroon, en laten die twee nummers nou net de tracks zijn die het minst makkelijk te verteren zijn. Ze kennen zeker hun mooie stukjes, maar het zijn twee erg wispelturige nummers waarbij ik het overzicht snel kwijtraak. Het middenstuk, bestaande uit respectievelijk If, Summer of '68 en Fat Old Sun, geniet mijn voorkeur. Voornamelijk de laatste twee zijn het meest aantrekkelijk, deze zijn een stuk levendiger dan If. Desalniettemin blijft If een pareltje, maar ik moet maar net in de juiste stemming zijn om dat ten volste te kunnen waarderen. Summer of '68 doet me op sommige momenten bovendien wat denken aan het prachtige Us And Them. Ja, deze plaat zal zeker vaker gedraaid worden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

2hq5wet.jpg

Vanmiddag het nieuwste album van Waylon gekocht. Ik zag het liggen bij de Makro voor een mooi bedrag van 14,51 :7 Het werd me al tijden door wat mensen aangeraden om wat liedjes te gaan beluisteren van Waylon en heel impulsief heb ik de cd maar gewoon gekocht. En ja, hij bevalt me heel erg goed. Lekker country sfeertje met de mooie stem van Waylon maakt deze cd voor mij toch wel dat ik het een 9/10 geef.

Link to comment
Delen op andere websites

Onlangs heb ik twee nieuwe albums beluisterd: Baptized van Daughtry en Hozier van - uiteraard - Hozier. Die laatste ken je waarschijnlijk wel van de hit Take Me To Church, die nu ook als eerste nummer op het nieuwe album staat. Daughtry is - in ieder geval voor mij - wat minder bekend, maar heeft op Baptized toch best wel wat goede nummer staan. Voor beide albums geldt dat ik ze waarschijnlijk nog een paar keer moet beluisteren om ze echt goed te gaan vinden, maar dat heb ik bij de meeste artiesten.

Daughtry-Baptized.png

Baptized van Daughtry

Hozier_album.jpg

Hozier van Hozier

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...