Jump to content

Batman: Arkham Knight


thebig

Recommended Posts

Batman: Arkham Knight

Ontwikkelaar: Rocksteady

Uitgever: Warner Bros

Genre: Action & Adventure

Platforms: PS4, Xbox One, PC

Aantal spelers: 1

Release: 23 juni 2015

Demo: n.v.t.

Website: https://www.batmanarkhamknight.com/

Na Arkham Asylum, Arkham City en Arkham Origins wordt Arkham Knight de vierde game in de Batman-reeks en de eerste voor de nieuwe current gen consoles. De ontwikkelaar is deze keer weer deze van de eerste twee games, namelijk Rocksteady, nadat Warner Bros Montreal Arkham Origins voor de rekening nam.

De games spelen zich niet af in chronologische volgorde. Zo vindt Arkham Knight een goed jaar na de feiten van Arkham City plaats en wordt het voorlopig zo de laatste game in de chronologie.

Gotham wordt weer lastig gevallen door criminelen, waaronder vertrouwde gezichten als Two-Face, Harley Quinn en The Penguin. Aan Batman om Gotham te redden van deze criminele golf.

Er duikt echter ook een nieuwe schurk op het voorplan: The Arkham Knight. Over hem is nog maar weinig bekend, net als over de rest van het verhaal en de game in het algemeen. Wellicht dat we op de E3 meer horen hierover.

Een van de weinige details die wel bekend zijn, is meteen wel een zeer smakelijk detail: er gaat namelijk een volledig bestuurbare Batmobile in het spel zitten.

Die zit er natuurlijk in voor een reden. De map zou namelijk 5 keer (!) groter zijn dan zijn voorganger, die op zijn beurt al dubbel zo groot was als Batman: Arkham City.

Naast beelden van deze Batmobile zijn er ook reeds twee trailers verschenen:

Ik heb me uitermate geamuseerd met Arkham City, voor de rest heb ik nog geen andere games uit de serie gespeeld. Ik heb nog geen current gen console, dus ga ik deze waarschijnlijk aan mijn neus moeten laten voorbij gaan. Toch ben ik benieuwd wat de game allemaal in gaat houden.

Wat denken jullie erover?

Link to comment
Delen op andere websites

Hmmm, Ik weet nog niet zo goed of ik hem ga kopen aangezien ik liever de films kijk dan ze speel. Misschien eens in de 10 euro bak gaan kijken voor een oudere Batman game eerst.

Achja, ik zie nog wel.

Bewerkt: door skullz-000
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond Arkham Asylum echt een enorm leuke game om te spelen, maar Arkham City was echt geweldig! Ik heb Arkham Origins nog niet gespeeld, maar die schijnt niet zo goed te zijn. Ik hoop in ieder geval op een geweldig verhaal, een leuke gameplay en een leuke wereld om in te spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben niet zo voor batman games dus ik skip deze game

Ik heb Arkham City ergens uit een bak gegrabbeld voor een handvol euro's. Ik had de demo eerder gespeeld en toen leek het me een goed spel, maar de volledige game heeft me echt vele malen meer bekoord dan ik ooit had durven denken. Je kan nog altijd de demo downloaden uit de PSN-store, ik raad 'm je echt aan.

De wereld lijkt alvast goed te zitten: 10 keer groter dan Arkham City. Die voelde voor mij nét ietsje te klein aan (wat maar een van de weinige minpunten was aan de game voor mij), dus ik denk dat je hier wel voldoende vrijheid gaat hebben.

Ook de combat moves worden veel uitgebreider, dus dat is wel leuk. In Arkham City voelden twee gevechten al nooit hetzelfde, maar dit moet echt wel fenomenaal zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals verwacht dus gameplaymateriaal van op de E3:

In het begin zie je vooral hoe groot de stad is, eerst vanuit de lucht, daarna vanuit de batmobile. Vervolgens zie je hoe de batmobile in battlemode overgaat en hoe er daarin gevochten kan worden. Als laatste dringt Batman moeiteloos binnen bij Penguin.

Helemaal op het laatste maakt Scarecrow zijn terugkeer.

Ik vind het er voorlopig leuk uitzien. Gameplay is veelal hetzelfde gebleven, buiten de Batmobile, maar rond minuut 3 zie je toch een takedown die nog niet in de vorige games zat (denk toch niet in Arkham Origins).

Link to comment
Delen op andere websites

  • 9 maanden later...

Ondertussen nog nieuwe gameplay:

Deze video laat zien dat er toch fiks gesleuteld is aan de gameplay. Er zijn gigantisch veel nieuwe moves. Zo kan Batman een knuppel afpakken van zijn tegenstanders en zelf gebruiken. Op zich kon afpakken ook in Arkham City, maar dan smeet Batman hem meteen weg. Nu kan je er enkele moves mee doen.

Ook in de lucht een tightline spannen tussen twee gebouwen is nieuw en opent interessante perspectieven.

Toch spijtig dat ik geen PS4 heb om deze game te spelen, ziet er echt prachtig uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er weer fantastisch uit deze game. Enige issue in deze game is dat het bij mij snel verveelt. Ik ben een groot fan van de Batman-serie op tv. Ik vind vaak het verhaal in deze games totaal niet interressant en uitdagend genoeg. Diepgang in een game vind ik vaak wel een vereiste of een aardige multiplayer naast de singleplayer. Maar die mist ook. Deze game koop ik niet, wellicht later in de aanbieding. Maar zeker niet bij de release.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan me er wel enigszins in vinden dat je na de verhaallijn, challenges en collectables niet echt meer de behoefte hebt deze game te spelen (al vind ik het wel leuk om te doen na een tijdje). Al ben ik niet eens met het gebrek aan diepgang in het verhaal. Arkham City is een van de beste verhalen die ik ooit heb gezien in games. Zelf heb ik ook gekeken naar Batman: The Animated Series en ik moet zeggen dat daar bij veel afleveringen het verhaal wat afgevlakt, voorspelbaar en 'makkelijk geschreven' was. Dat was bij Arkham City absoluut niet het geval. Aangezien het stokje nu weer terug komt bij Rocksteady Games, en niet meer Warner Bros, en dit de afsluiter van de trilogie is, verwacht ik dat dit verhaal weer spetterend zal zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Nieuw beeldmateriaal vrijgegeven op E3:

Waarschijnlijk is dit hoe het begin van de game gaat zijn. Een beetje atypisch tegenover andere Batman-games, waar eigenlijk meteen Batman wordt belicht, maar ik moet zeggen: het werkt. Het werkt verdomd goed. Je ziet een laatste glimp van Joker en even heb je toch die vrees/hoop: leeft hij dan toch nog? Om dan toch de vlammen omhoog te zien gaan. Prachtige manier om een hoofdstuk, in de vorige twee games geschreven, af te sluiten.

Ik zou nu toch zo graag een PS4 hebben om deze game te kunnen spelen, maar het gaat er niet in zitten. Iemand die hem wel gaat halen over een weekje?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
  • 1 year later...
  • 5 maanden later...
19 uur geleden, thetorterra zei:

Riddler is de enige reden dat ik Arkham Knight niet op 100% heb uitgespeeld. Alleen in Arkham Asylum heb ik mij ertoe kunnen zetten om al die stomme trofeeën te verzamelen. Hoe lang ben je er in Arkham Knight mee bezig geweest?

Eerlijk gezegd durf ik daar niet eens een schatting van te doen, want zeker iets van 140 stuks haalde ik al tijdens het spelen van de game en tijdens het pakken van alle andere boeven :puh:

Het is wel een pain in the ass, maar ik ben wel iemand die af en toe zeer passief aan het gamen is terwijl ik ook iets heel anders loop te kijken of een podcast luister of iets dergelijks :7

 

Ik ben nu momenteel opnieuw aan het gaan door de Arkham-reeks (m.u.v. Origins dan), want ik wist voor nog geen 2 tientjes de Return to Arkham set op te pikken. Heb Arkham en City ook op de ps3, maar die console heb ik al een heel tijdje uitgeleend. Asylum een poosje geleden opnieuw uitgespeeld en dat blijft wel echt mijn favoriet. Het is zo bijzonder sterk hoe geloofwaardig alles is in de game en hoe de setting tot leven weet te komen met uitstekend design.

Echt hulde aan Rocksteady, ik ben heel benieuwd waar ze nu momenteel aan werken. Ondanks dat Arkham Knight bij niet iedereen evengoed in de smaak is gevallen, dit is echt een van de beste trilogieën die ik heb gespeeld. (Ik weiger Origins erbij op te tellen :7)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...